• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 13:23:58 följande:
    Tack.

Hon kan ha långa stunder utan att hon rör på sig 4-6 timmar. Ibland nån enstaka puff o iblan rör hon sig mer. De är de som är så sjukt jobbigt under dessa stunder som hon inte rör på sej, för man kan inte väcka henne(antar att hon sover) utan hon vaknar när hon vaknar. Så kallt vatten, hoppa upp o ner,putta eller äta nått sött funkar inte.

Skulle få komma tillbaka på fredag för en ny ctg kurva, så de känns bra att de är en koll till innan måndag.

Va skönt att du också har en tid!
    Åh va jobbigt att hon är så stilla ibland! Min lille är ju livlig men skulle det vara stilla ett tag så är det bara att peta o trycka lite så blir det protester.
    Va skönt att få komma tillbaka på fredag med! Har hon fixerat sig än?
  • Sommarmalva

Idag har vi varit på sista mvc besöket. Nu känns det verkligen att det närmar sig! SF mått på 37 nu. Tror magen spricker när som helst! Lillebror har legat med huvet neråt nu de senaste gångerna men ligger precis över... Nästan ruckbart sa bm... Hoppas han ligger kvar så nu. Alla värden bra och mina förvärkar var ingen fara med om de inte höll i sig längre. De längsta har vart var tionde minut i en timma. Skulle de hålla i sig längre skulle jag ringa in sa hon.
    Började lite smått packa BB väskan förut med. Nu laddar vi!!

• Axelberg79

Här hemma är vagnen och spjälsängen bäddade väskan packad och babyskyddet är placerad i bagageutrymmet... Så nu är jag redo. Kände att jag ville fixa allt nu för jag får sd så fort jag vänder mig eller rör mig i sängen på natten och att det trycker ganska rejält nedåt mest hela tiden. Är i v 37 (36+6) nu.

• Trollsländan3
    Sommarmalva skrev 2016-07-05 18:20:42 följande:

Åh va jobbigt att hon är så stilla ibland! Min lille är ju livlig men skulle det vara stilla ett tag så är det bara att peta o trycka lite så blir det protester.

Va skönt att få komma tillbaka på fredag med! Har hon fixerat sig än?

Nä, hon ligger med huvudet ner men rörlig.

Hoppas verkligen hon stannar så o inte får för sig att vända sig i sista stund.
  • tovemaja

Samma här! Känner plötsligt att bebisen kommer komma tidigt... Massa sammandragningar och så lite slempropp igår. Plus en rastlös känsla i hela kroppen. Detta ledde till att jag tvättade skötbordet och packade upp alla kläderna idag. Bäddade korgen igår... Lär väl få äta upp detta i mitten på augusti vid igpngsättning :)

Axelberg79 skrev 2016-07-05 20:15:23 följande:

Här hemma är vagnen och spjälsängen bäddade väskan packad och babyskyddet är placerad i bagageutrymmet... Så nu är jag redo. Kände att jag ville fixa allt nu för jag får sd så fort jag vänder mig eller rör mig i sängen på natten och att det trycker ganska rejält nedåt mest hela tiden. Är i v 37 (36+6) nu.

• Gemmy

åh hejja er tjejer!

Jag fick en hinnesvepning igår av min barnmorska. Jag hade planerat att gå en rask promenad efteråt men fick så onda sammandragningar att jag inte kunde ta ett steg till, och det höll i sig i cirka 30 minuter. När jag äntligen är hemma, försvinner alla "värkar", och poff, så är allt som vanligt igen.
    Inga känningar alls idag, så tror tyvärr det misslyckades, men hoppades verkligen på att det skulle sättas igång :(

• Niyoh81
    Trollsländan3 skrev 2016-07-05 20:44:19 följande:

Nä, hon ligger med huvudet ner men rörlig.

Hoppas verkligen hon stannar så o inte får för sig att vända sig i sista stund.

Som min lilla plutt gjorde...förstår inte hur han lyckades

Spännande å se när nästa bebis kommer :)

Vänster bild 80,5 kg i v.39

Mitten bilden 71,5 kg från igår

Höger bild 67 kg förra sommaren.

4,5 kg upp under grav ner 9 kg på 6 dagar. Mål å va i bättre form nästa sommar än höger bild. Löngtar till gym å träning. Men lite längre väntan pga snitt
  • Trollsländan3
    Niyoh81 skrev 2016-07-05 22:19:34 följande:

Som min lilla plutt gjorde...förstår inte hur han lyckades

Spännande å se när nästa bebis kommer :)

Vänster bild 80,5 kg i v.39

Mitten bilden 71,5 kg från igår

Höger bild 67 kg förra sommaren.

4,5 kg upp under grav ner 9 kg på 6 dagar. Mål å va i bättre form nästa sommar än höger bild. Löngtar till gym å träning. Men lite längre väntan pga snitt

Vägde du verkligen 80 som mest, ser verkligen inte ut som de

Ja har gått upp 10 kg o väger 63 idag. Skulle gärna vilja behålla dessa kg efter fl men de rinner av en tyvärr.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)