• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Herregud!)

Ta inte hål i öronen på en treåring! Vad ska det vara bra för????

• Anonym (Herregud!)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:53:37 följande:
    Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?
    DU tycker det är fint!? Och därför vill DU dekorera ditt barn ochj utsätta det för smärta samt risk för allergi.
  • Anonym (Jo)

Smärta...så jävla ont gör det inte o ta hål i öronen... Sen från 3år o uppåt är det många barn som själva vill ha hål i öronen..

• McIris
    Anonym (Jo) skrev 2016-01-18 14:52:05 följande:

Smärta...så jävla ont gör det inte o ta hål i öronen... Sen från 3år o uppåt är det många barn som själva vill ha hål i öronen..

Tack och amen! Jag har ALDRIG ens nämnt håltagning i öronen men även barn präglas av sin omvärld, särskilt äldre syskon. Mina yngsta som 3 resp 4 år när de själva absolut ville ha hål i öronen såg jag inget skäl att säga nej.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Jo) skrev 2016-01-18 14:41:15 följande:

Att folk har tid o ork att sitta o gnälla på andra... Mår man bättre då som människa? Väldigt intresserad av detta!

Att kritisera TS tankesätt och (tänkta) handlingar är inte gnäll. Det är stor skillnad där och de flesta kritiserar.
    Anonym (Jo) skrev 2016-01-18 14:52:05 följande:

Kanske det och då kan man tillsammans, förälder och barn, ta det beslutet när barnet är tillräckligt stort.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Herregud!)
    McIris skrev 2016-01-18 15:10:22 följande:
    Tack och amen! Jag har ALDRIG ens nämnt håltagning i öronen men även barn präglas av sin omvärld, särskilt äldre syskon. Mina yngsta som 3 resp 4 år när de själva absolut ville ha hål i öronen såg jag inget skäl att säga nej.
    Jag hade sagt nej. Barn kan inte alltid får det de vill och har ingen kunskap eller förståelse för risker.
  • Anonym (H)
    Babyfeber skrev 2016-01-18 14:26:32 följande:
    Man ska inte ta hål med pistol över huvud taget
    Jag läser dessa kommentarer lite då och då och även anledningen till att man inte ska ta med pistol. Men jag har aldrig ens träffat någon som har tagit hål i öronen i en piercingstudio. Jag har tagit alla mina 7 hål med pistol och när jag var yngre så var det ingen som inte gjorde det med pistol. Har aldrig hört att de skulle ha några problem efter att ha gjort det på de viset. Så jag förstår verkligen inte var den här infon kommer ifrån :/
  • Anonym (mor)

Tycker mig minnas att det var rätt smärtsamt med den rengöring av de nya hålen som man måste göra varje dag! Den tänker jag är minst lika jobbig som själva håltagningen.

• Anonym (nickelallergi)

Har själv en tioåring som tjatade ögonen ur sig för att få ta hål i öronen då hon var 6-7-år. Vi satte då en åldersgräns, sa efter hon fyllt 9 kunde hon få ta hål... 9-årsdagen kom och passerade och hon verkade inte lika sugen längre. Nu som 10-åring vill hon inte alls ta hål i öronen.

Så kan det också gå.

En annan fick ta hål som 8-åring och utvecklade nickelallergi, så klart man är skeptisk.

• Anonym (..)
    Anonym (H) skrev 2016-01-18 15:32:52 följande:

Jag läser dessa kommentarer lite då och då och även anledningen till att man inte ska ta med pistol. Men jag har aldrig ens träffat någon som har tagit hål i öronen i en piercingstudio. Jag har tagit alla mina 7 hål med pistol och när jag var yngre så var det ingen som inte gjorde det med pistol. Har aldrig hört att de skulle ha några problem efter att ha gjort det på de viset. Så jag förstår verkligen inte var den här infon kommer ifrån :/

Den informationen stämmer helt, bara söka lite så får du upp massor, de är klart piercare gör i öron också, bara dyrare men hellre de än skador i öronen, har ett hål uppe i örat jag gjorde när jag va liten med pistol och kan inte ha något örhänge för stt de gör ont direkt, sen har jag hål från piercare som aldrig har krånglat. Frisörer ska inte ta hål i andras öron lika mycket som piercwre inte ska klippa andras hår :)
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?