Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Nej det verkar inte så :)
Eller hur! Har så svårt att förstå fortfarande, tror det kommer kännas mycket mer verkligt när lill-pyret börjar röra på sig :D som jag längtar!
Ska ni ta reda på kön om det går att se på RUL?
Ni som har haft blödningar, hur är det med era avslag? Har ni också mycket bruna flytningar? Jag har fått lite mer den senaste veckan. Speciellt på morgonen. Det droppar några droppar ner i toan och är väldigt brunt och gammalt. Hur länge ska detta hålla på? Fick min blödning i vecka 8/9 och är snart i vecka 14.
Jo jag känner mig lite orolig. Jag ringde faktiskt till kk och pratade med en sköterska. Hon lugnade mig ganska mkt och sa att det är gammalt blod som ska ut och att det kan ta lite tid. Jag får för mig att pyret växer lite nu och tar mer plats och då trycks hematomet ut (min egen teori). Vi ska göra kuben imorgon så då ska jag be barnmorskan titta på hematomet med.
Så mysigt att lyssna på hjärtljudet. Är det för att du bett om det eller är det rutin i v18? När har du ditt rul?
Vi tänkte nog också låta bli att kolla kön den här gången. Om vi kan hålla oss...svårt när man vet att barnmorskan ser.
Hur ställer ni er till fosterdiagnostik?
Jag ska på inskrivning på MVC på måndag, kommer vara i vecka 12+6. Det är också då som jag bör bestämma mig för om jag ska göra kvadrupeltestet, ett blodprov för att se hur stor risken är att barnet har DS. Min sambo och jag tänker lite olika kring detta, och det har jag förståelse för.... Han menar att om blodprovet visar på hög risk för DS så vill han att vi gör ett fostervattensprov för att se om barnet verkligen har DS eller inte. Och om barnet skulle ha DS så vill han nog att vi gör abort och försöker på nytt. Jag fattar att killar tänker annorlunda, jag vet bara inte hur jag ska hantera det. Själv vet jag inte om jag vill gå vidare med fostervattensprov oavsett vad blodprovet visar iom den ökade risken för missfall som ett fostervattensprov innebär. Hur ska man tänka?????
Hej allihopa! Kul och se att alla e kvar sen sist och några nya :)
Jag tänkte fråga om någon vet hur länge man måste vänta innan man kan göra ivf igen efter man fått barn med hjälp av ivf (icsi) det finns inga frysta ägg osv, utan det blir från scratch.
Hej allihopa! Kul och se att alla e kvar sen sist och några nya :)
Jag tänkte fråga om någon vet hur länge man måste vänta innan man kan göra ivf igen efter man fått barn med hjälp av ivf (icsi) det finns inga frysta ägg osv, utan det blir från scratch.
Hur ställer ni er till fosterdiagnostik?
Jag ska på inskrivning på MVC på måndag, kommer vara i vecka 12+6. Det är också då som jag bör bestämma mig för om jag ska göra kvadrupeltestet, ett blodprov för att se hur stor risken är att barnet har DS. Min sambo och jag tänker lite olika kring detta, och det har jag förståelse för.... Han menar att om blodprovet visar på hög risk för DS så vill han att vi gör ett fostervattensprov för att se om barnet verkligen har DS eller inte. Och om barnet skulle ha DS så vill han nog att vi gör abort och försöker på nytt. Jag fattar att killar tänker annorlunda, jag vet bara inte hur jag ska hantera det. Själv vet jag inte om jag vill gå vidare med fostervattensprov oavsett vad blodprovet visar iom den ökade risken för missfall som ett fostervattensprov innebär. Hur ska man tänka?????
Har också svårt att ta in det men det börjar så saknat sjunka in. Längtar också tills man kan känna lillkotten
Vi vill inte veta kön. Får bli en överraskning
Ska ni?