• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • FörstaIVF
    Iskristall skrev 2016-05-07 08:28:02 följande:
    Ja, det ÄR jättesvårt stt ta in att det ligger en liten bebis där inne, det tyckr jag också! Fast jag varit på två ul, ett vul på ivf-kliniken för att se hjärtat och ett kub-ul. En vecka efter man sett den lille börjar man tvivla igen och tror att det inte är sant! Längtar tills man själv kan känna rörelser!
    Haha ja visst kan man bli knäpp när hjärnspökena sätter igång :) har varit på tre vul hittills :) men jag ska verkligen försöka njuta för oddsen ligger ju faktiskt på rätt sida nu :) dröjer ju tyvärr länge till jag kommer känna några rörelser, är ju bara i vecka 12. Får trösta mig med att känna på den lilla lilla liiiiilla bulan som känns långt nere i tjejmagen som ett tecken på att livmodern har växt iaf <3
  • Amie77

Idag gick jag in i vecka 14. Det börjar likna nåt, även om jag nog inte tycker man kommit "långt" i graviditeten förrän v 15-17 nån gång. Så får se om det känns som jag kommit långt nästa söndag. :)

Har fortfarande kvar irriterande symptomet att jag inte gillar smaksatt dryck och faktiskt inte tycker vatten smakar gott heller. I princip det enda jag är okej med är mjölk. Saknar att ta ett glas läsk sådana här sommardagar! Och en kopp kaffe på kvällen...

Oh well. Det är ju inget stort symptom direkt så jag är okej med det. :)

• jewel

Och jag som i stort sett bara dricker vatten i vanliga fall är nu jättesugen på smaksatta drycker. Vad konstigt det kan vara :)

Jag försökte lägga in en bild men tror inte att det lyckas. Är iaf i v 16+6 idag o magen känns väldigt stor! Men det är mest mysigt som tur är :)

• Libra1
    jewel skrev 2016-05-08 11:43:43 följande:

Och jag som i stort sett bara dricker vatten i vanliga fall är nu jättesugen på smaksatta drycker. Vad konstigt det kan vara :)

Jag försökte lägga in en bild men tror inte att det lyckas. Är iaf i v 16+6 idag o magen känns väldigt stor! Men det är mest mysigt som tur är :)

Mysigt med mage. Min börjar också synas rejält. 15+5 idag. :)
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-05-09 08:35:11 följande:

Wow vilken kula! Vad fin du är :)

Tack, vad gullig du är! Det där var i morse, den blir ännu större på kvällen :)
  • Amie77
    jewel skrev 2016-05-09 07:46:11 följande:

Vecka 18! :)

Fantastiskt! Och så härligt att vara så långt in i graviditeten. Nästan fyra veckor mellan oss. :)

Vi fick RUL-tid idag (mitten av juni). Nästa BM-besök i mitten på augusti?! Tydligen är inte nästa besök förrän vecka 25 då man är andragångsmamma. Känns så himla långt borta.

Dessutom skrev BM remiss till spec.mödravården angående min önskan om kejsarsnitt. Hon fick upp mitt hopp då hon sa "Man brukar aldrig tvinga nån" så nu har min hjärna börjat se detta som klappat och klart. Inte bra. Grym besvikelse om det inte godkänns.
  • CB1982
    Amie77 skrev 2016-05-09 17:14:56 följande:

Fantastiskt! Och så härligt att vara så långt in i graviditeten. Nästan fyra veckor mellan oss. :)

Vi fick RUL-tid idag (mitten av juni). Nästa BM-besök i mitten på augusti?! Tydligen är inte nästa besök förrän vecka 25 då man är andragångsmamma. Känns så himla långt borta.

Dessutom skrev BM remiss till spec.mödravården angående min önskan om kejsarsnitt. Hon fick upp mitt hopp då hon sa "Man brukar aldrig tvinga nån" så nu har min hjärna börjat se detta som klappat och klart. Inte bra. Grym besvikelse om det inte godkänns.

Jag ska till min barnmorska i v 21 trots att jag är omföderska så der är nog olika i landet.

Har funderat på kejsarsnitt med men vet inte om jag kommer få igenom det.

Det verkar olika runt om i landet det med.

Vart ungefär bor du? Landsting eller så...

Själv bor jag i Region Skåne (Hbg)
  • CB1982
    jewel skrev 2016-05-09 07:46:11 följande:

Vecka 18! :)

Är själv i v 17 och har lite större mage än dig och får jämt höra att jag har så stor mage och att man kan tro att jag väntar tvillingar eller ska föda om typ 2 månader.

Skönt att se att det inte bara är en själv som har en relativt stor mage redan :)
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016