• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Libra1
    FörstaIVF skrev 2016-05-06 14:40:04 följande:

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!
    Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

Grattis och välkommen hit! :)
  • Frmid
    Amie77 skrev 2016-05-06 11:48:46 följande:

Förra gången fick vi en pojke och hade pojknamnet spikat runt v 20 eller så. Hade inget tjejnamn. Denna gång har vi redan tjejnamn till 95% säkert, men inget killnamn ALLS. Så rent praktiskt skulle vi ju vilja ha en tjej... :)

Hoppas ni får en tjej då :) vore ju roligt!

Vi har märkligt nog kommit överens om både pojk och flicknamn. Hoppas bara den vill heta det när vi får se den :)
  • FörstaIVF
    Kajo skrev 2016-05-06 16:05:36 följande:
    Hej och välkommen!

Jo det är inte så lätt att förstå att där är ett litet liv där inne. Jag är i vecka 12+1 och har haft en blödning, så haft en del kontroller. Men det är ändå svårt att ta in när man inte känner sin bebis än. Nu väntar kub för oss på onsdag nästa vecka. Är det ditt första barn?
    Ja detta är vårt första barn ?? lycka till på kub testet! Vi har ännu inte riktigt bestämt oss för om vi ska göra kvadrupeltestet... Man vill ju veta men vad gör man om man får ett dåligt resultat...? Jättesvårt. Skulle inte förvåna mig om vi kommer vela så länge att det till slut blir för sent att göra det! :) då får det bli bra det med!
  • jewel
    CB1982 skrev 2016-05-06 13:25:54 följande:

Hej!

Har nu blött i 2 dagar, inte extrema blödningar och det var värre igår än nu.

Ska träffa läkaren på mödravården senare idag.

Är rädd då jag även har ont i magen och ryggen.

Inte känns bebis sparka heller men vet ju att det kan vara så en del dagar.

Så blir väl ett ultraljud idag för att kolla. Är rädd men hellre veta än att gå och inte veta.

Förlorade ett barn i v 16 för 16 år sedan och det har jag tänkt på mycket nu igår och idag.

Rädd för samma besked som då.

Men måste försöka hålla hoppet uppe...

Hur har det gått idag? Hoppas av hela mitt hjärta att allt såg bra ut! Kram
  • CB1982

Hej!

Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.

Jag gick in i v 17 idag (16+0)

Nu hoppas jag på att slippa fler blödningar.

Man blir ju så orolig...

• Pusheen
    CB1982 skrev 2016-05-06 22:17:20 följande:

Hej!

Allt såg bra ut, blödningen kom från livmodertappen och det skulle inte vara någon fara utan väldigt vanligt.

Man blir ju så orolig...

Det var skönt att höra! Har tänkt på dig.
  • Amie77

Hej!

Man blir ju så orolig...

Åh, vad skönt! Hoppas det inte händer igen, även om man "vet" vad det beror på så blir man ju hur rädd som helst!
  • Libra1

Hej!

Man blir ju så orolig...

Vad skönt att höra. Jag har samma.

Känner mig också orolig till och från. Ibland har jag svårt för att sova. Som nu. :-/
  • jewel

Hej!

Man blir ju så orolig...

Åh vilken tur, härligt att höra! Hur låg moderkakan nu?
  • Iskristall
    FörstaIVF skrev 2016-05-06 14:40:04 följande:

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!

Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

Ja, det ÄR jättesvårt stt ta in att det ligger en liten bebis där inne, det tyckr jag också! Fast jag varit på två ul, ett vul på ivf-kliniken för att se hjärtat och ett kub-ul. En vecka efter man sett den lille börjar man tvivla igen och tror att det inte är sant! Längtar tills man själv kan känna rörelser!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016