• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Frmid
    jewel skrev 2016-05-05 22:28:28 följande:

Om det går vill vi veta kön, inte för att det spelar någon som helst roll men det känns roligt att veta tycker jag. Med dottern fick vi en riktig surtant som gjorde RUL så hon ville inte säga riktigt. Hon skyllde på att det inte gick att se men att det kanske var en tjej, kändes verkligen som hon tyckte vi var dumma som ville veta. Vi kände oss inte nöjda med det svaret vi fick så vi gjorde ett privat köns-ul några veckor senare o fick då veta att det var en tjej. Nu för tiden tror jag att de säger vad det är utan att sura, men det gäller ju att bebisen ligger så att det syns.

Jaha men vad tråkigt av henne. Ja vi hoppas det går att se, vi har bokat ett ultraljud privat i juli ifall att det inte går att se på RUL :)
  • Amie77

Vi tog reda på det förra gången och kommer att ta reda på det nu. Vi kommer att veta om bara ett par veckor iom att vi ska göra NIPT som till skillnad från KUB  (90%) har 99,4% säkerhet i sina sannolikhetsberäkningar. Nu behöver man ju inte bry sig om Down's, men om man får låg risk på NIPT gällande det så är det lägre risk än 1:100000 att barnet ändå har det.

I alla fall, vi kommer att få veta kön iom det också (valbart naturligtvis) till samma säkerhet som de sa att det var på RUL förra gången (97-98% säkert).

• irrbloss_83
    jewel skrev 2016-05-05 20:29:01 följande:
    Ja eller hur, vi är också jättenyfikna! Jag tror på tjej men det blir ju kul med vilket som. Har ett pojknamn som är spikat så det hade varit enklare med en kille när det gäller namnet ;)

Precis så är det för oss också. Det spelar egentligen ingen roll men jag vill veta allt jag kan få veta om den lilla där inne. 

Vi har också ett spikat pojknamn, och har haft sen långt innan vi började med IVF:andet. Tjejnamn däremot... Där har vi ett mellannamn klart men sen vet jag inte. Vi har några förslag men inget som känns 1000% rätt. 

• jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-05-06 08:23:30 följande:

Precis så är det för oss också. Det spelar egentligen ingen roll men jag vill veta allt jag kan få veta om den lilla där inne. 

Vi har också ett spikat pojknamn, och har haft sen långt innan vi började med IVF:andet. Tjejnamn däremot... Där har vi ett mellannamn klart men sen vet jag inte. Vi har några förslag men inget som känns 1000% rätt. 

Ja precis, vi tycker tjejnamn är svårt, känns som de flesta annars tycker tvärtom. Vi hade svårt att komma på vad dottern skulle heta men när vi väl kom på det så var det självklart. Nu vet jag inte hur vi ska komma överens om det är en tjej.. ;)
  • Amie77

Förra gången fick vi en pojke och hade pojknamnet spikat runt v 20 eller så. Hade inget tjejnamn. Denna gång har vi redan tjejnamn till 95% säkert, men inget killnamn ALLS. Så rent praktiskt skulle vi ju vilja ha en tjej... :)

• CB1982

Hej!

Har nu blött i 2 dagar, inte extrema blödningar och det var värre igår än nu.

Ska träffa läkaren på mödravården senare idag.

Är rädd då jag även har ont i magen och ryggen.

Inte känns bebis sparka heller men vet ju att det kan vara så en del dagar.

Så blir väl ett ultraljud idag för att kolla. Är rädd men hellre veta än att gå och inte veta.

Förlorade ett barn i v 16 för 16 år sedan och det har jag tänkt på mycket nu igår och idag.

Rädd för samma besked som då.

Men måste försöka hålla hoppet uppe...

• Amie77

Men usch! Fy tusan vad jobbigt. Är du i vecka 16 nu?

Det behöver ju verkligen inte vara något heller, jag störtblödde ju två gånger under v 16 och v 17 förra gången och allt gick bra. Men förstår verkligen att du är oroad särskilt i kombination med smärtor.

Håller alla tummar som går!

• FörstaIVF

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!
    Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

• Kajo
    FörstaIVF skrev 2016-05-06 14:40:04 följande:

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!
    Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

Hej och välkommen!

Jo det är inte så lätt att förstå att där är ett litet liv där inne. Jag är i vecka 12+1 och har haft en blödning, så haft en del kontroller. Men det är ändå svårt att ta in när man inte känner sin bebis än. Nu väntar kub för oss på onsdag nästa vecka. Är det ditt första barn?
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-05-06 13:25:54 följande:

Hej!

Har nu blött i 2 dagar, inte extrema blödningar och det var värre igår än nu.

Ska träffa läkaren på mödravården senare idag.

Är rädd då jag även har ont i magen och ryggen.

Inte känns bebis sparka heller men vet ju att det kan vara så en del dagar.

Så blir väl ett ultraljud idag för att kolla. Är rädd men hellre veta än att gå och inte veta.

Förlorade ett barn i v 16 för 16 år sedan och det har jag tänkt på mycket nu igår och idag.

Rädd för samma besked som då.

Men måste försöka hålla hoppet uppe...

Vet hur orolig man blir. Har också förlorat ett barn senare i graviditeten. Hoppas allt ser bra ut.
    Kramar
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016