• jewel

Höstbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)

• Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016
  • Frmid

Grattis till era lyckade kub :D så härligt!

Går in i v 17 idag, längtat till 27/5 när vi får se pyret igen! Går lite och väntar på att känna den med, är första barnet så jag vet inte vad jag ska vänta mig och när :)

• JOLI

Grattis till lyckade KUB! :)

Kul att det går så bra för så många här inne!

• irrbloss_83

Tack så mycket tjejer! Det känns så skönt! Och det var så roligt att se lilla livet igen, det är verkligen en pigg liten krabat :)

Nu är nästa steg RUL:et. Förhoppningsvis kan vi få reda på kön då, är så nyfiken! :)

• jewel
    Frmid skrev 2016-05-05 08:07:41 följande:

Grattis till era lyckade kub :D så härligt!

Går in i v 17 idag, längtat till 27/5 när vi får se pyret igen! Går lite och väntar på att känna den med, är första barnet så jag vet inte vad jag ska vänta mig och när :)

Härligt att ha kommit så långt! Jag är också i v 17 (16+3 idag) o har RUL den 24 maj. Med första barnet kände jag första sparken i v 22. Nu tycker jag att jag har känt nåt litet ibland men sen kan det gå flera dagar innan jag känner nåt igen så jag vet inte riktigt vad jag kände egentligen. Längtar tills man får känna sparkar varje dag!
  • jewel
    irrbloss_83 skrev 2016-05-05 08:49:04 följande:

Tack så mycket tjejer! Det känns så skönt! Och det var så roligt att se lilla livet igen, det är verkligen en pigg liten krabat :)

Nu är nästa steg RUL:et. Förhoppningsvis kan vi få reda på kön då, är så nyfiken! :)

Ja eller hur, vi är också jättenyfikna! Jag tror på tjej men det blir ju kul med vilket som. Har ett pojknamn som är spikat så det hade varit enklare med en kille när det gäller namnet ;)
  • Frmid
    jewel skrev 2016-05-05 20:26:33 följande:

Härligt att ha kommit så långt! Jag är också i v 17 (16+3 idag) o har RUL den 24 maj. Med första barnet kände jag första sparken i v 22. Nu tycker jag att jag har känt nåt litet ibland men sen kan det gå flera dagar innan jag känner nåt igen så jag vet inte riktigt vad jag kände egentligen. Längtar tills man får känna sparkar varje dag!

Okej, då får jag kanske hitta lite tålamod några veckor till då :) kul att vi är nästan lika långt gångna! Ska du ta reda på vad det blir? Det vill jag göra, är så nyfiken!
  • jewel

Om det går vill vi veta kön, inte för att det spelar någon som helst roll men det känns roligt att veta tycker jag. Med dottern fick vi en riktig surtant som gjorde RUL så hon ville inte säga riktigt. Hon skyllde på att det inte gick att se men att det kanske var en tjej, kändes verkligen som hon tyckte vi var dumma som ville veta. Vi kände oss inte nöjda med det svaret vi fick så vi gjorde ett privat köns-ul några veckor senare o fick då veta att det var en tjej. Nu för tiden tror jag att de säger vad det är utan att sura, men det gäller ju att bebisen ligger så att det syns.

• Kajo

Ja grattis till alla lyckade kub! Det är nog bara jag kvar nu. Jag har mitt ul på onsdag, känner oro emellanåt, och den kommer nog bara stiga ju närmre man kommer.

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016