• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • mamalolo

Hej alla! Plussade för några dagar sedan (tredje barnet). bf kring den 28-29 nov tror jag. Hade ÄL kring 5-6 mars. 

Känner mig också lite orolig för som jag minns det plussade jag väldigt tidigt BIM-3 med mina två första. Dessutom är inte strecket idag särskilt mycket starkare än det jag fick för två dagar sedan. 

Känner att jag kommer vara extra känslig/orolig den här graviditeten. Har hunnit bli 36 år så större risk att något går fel...

• vemorkarvänta
    Esls skrev 2016-03-20 09:09:05 följande:

Jag är idag på 5+0 och känner inga symptom alls! Men är inte direkt stressad än, det är ju så tidigt och alla får ju faktiskt inte symptom!

Jag är på 4+3 och känner bara att jag har lite molande värk till och från, väldigt lite, ungefär lite som mensvärk. Hörde att någon sa att det var växtvärk? Annars känner jag nog inte så mycket anmärkningsvärt. Brösten känns tyngre/mer ömma kanske. Men jag hade som inte förväntat mig att känna så mycket heller :)
  • vanjastina

Jag är idag på 5+0 och känner inga symptom alls! Men är inte direkt stressad än, det är ju så tidigt och alla får ju faktiskt inte symptom!

Jag är på 4+6 idag, inte så mycket symptom här heller men det kan plötsligt bara slå till vet du ;)
  • Matl

Jag går in i vecka 6 idag och har en del symptom...jätteont i brösten, trööött fast kan vakna tidigt på morgonen pigg, molvärk och att det stramar och drar vid magen, hjärtklappningar ibland, panikhunger som kan komma imellanåt och lite illamående som kommer och går. Gruvar mig lite inför kommande veckor då jag vet att det var då jag mådde så illa med andra dottern sist.. får se hur det blir denna gång :-P

• Flurriburr

4+4 och enda jag känner är något som känns som mensvärk och hunger. That's it. Hoppas bara det är så kallad växtvärk och inget annat :/
  • Let it Rain
    mamalolo skrev 2016-03-20 09:34:00 följande:

Hej alla! Plussade för några dagar sedan (tredje barnet). bf kring den 28-29 nov tror jag. Hade ÄL kring 5-6 mars. 

Känner mig också lite orolig för som jag minns det plussade jag väldigt tidigt BIM-3 med mina två första. Dessutom är inte strecket idag särskilt mycket starkare än det jag fick för två dagar sedan. 

Känner att jag kommer vara extra känslig/orolig den här graviditeten. Har hunnit bli 36 år så större risk att något går fel...

Jag är lika gammal som du (blir dock 37 i år) och har inga barn sedan tidigare, så jag kan verkligen förlika mig med den där oron. Jag har lite domedagskänsla över det hela iom att jag inte har all tid i världen på mig. Men, men, det ska gå bra ändå. :)
  • mamalolo
    Let it Rain skrev 2016-03-20 10:10:15 följande:
    Jag är lika gammal som du (blir dock 37 i år) och har inga barn sedan tidigare, så jag kan verkligen förlika mig med den där oron. Jag har lite domedagskänsla över det hela iom att jag inte har all tid i världen på mig. Men, men, det ska gå bra ändå. :)
    Nej, jag har verkligen inget att klaga på. Har två fina barn och skulle det visa sig att det inte går vägen är jag nöjd så. 

Har du försökt länge? Grattis till graviditeten!
  • Let it Rain
    mamalolo skrev 2016-03-20 10:21:32 följande:
    Nej, jag har verkligen inget att klaga på. Har två fina barn och skulle det visa sig att det inte går vägen är jag nöjd så. 

Har du försökt länge? Grattis till graviditeten!
    Tack! Nej, det kan jag inte påstå. Det tog sig nu på fjärde försöket. Anledningen till att det har dröjt är snarare att det tog mig ett bra tag att hitta rätt kille. ;)
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-20 09:58:22 följande:

Jag går in i vecka 6 idag och har en del symptom...jätteont i brösten, trööött fast kan vakna tidigt på morgonen pigg, molvärk och att det stramar och drar vid magen, hjärtklappningar ibland, panikhunger som kan komma imellanåt och lite illamående som kommer och går. Gruvar mig lite inför kommande veckor då jag vet att det var då jag mådde så illa med andra dottern sist.. får se hur det blir denna gång :-P

Sist började jag må riktigt illa runt 6+0 och det är om några dagar. Hoppas att det ska gå att hantera den här gången. Åt lergigan komp sist, en riktig lifesaver
Svar på tråden BF november 2016