• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-20 08:33:28 följande:

Mitt tredje missfall på ett år kom som sagt förra torsdagen och det stod 2-3 på det digitala då. Gjorde inte det med de andra två missfallen bara 1-2 så jag trodde allt va ok men det va det inte men har man symtom så kan man vara lugn.

Kan inte påverka om det blir missfall heller men oerhört svårt att släppa resultatet i tanken.
  • Hilda86

Jag ångrar också att jag tog ett clearbluetest, jag borde vara i v 7+4 idag men testet säger att jag fortf är i 2-3... Barnmorskan vågade inte uttala sig om testets tillförlitlighet. Blir ju en jobbig väntan till ul...

• Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-20 08:40:18 följande:

Jag ångrar också att jag tog ett clearbluetest, jag borde vara i v 7+4 idag men testet säger att jag fortf är i 2-3... Barnmorskan vågade inte uttala sig om testets tillförlitlighet. Blir ju en jobbig väntan till ul...

Hatar att jag tog testet idag. Har du symptom?
  • linolin
    Hilda86 skrev 2016-03-20 08:40:18 följande:

Gör ett tidigt vul så vet du. Jobbigt att bara gå vecka efter vecka om det stannat av eller fäst senare. Skönt att bara veta. Håller tummarna att allt är bra
  • Hilda86
    Bell13 skrev 2016-03-20 08:43:06 följande:

Hatar att jag tog testet idag. Har du symptom?

Ja hade jag bara tagit ett vanligt test hade det ju bara visat gravid... Då hade jag sluppit detta. Nej inte direkt, lite ömma bröst men annars inget. Har du?
  • monn

Jag tror att det är så, för mig med! Nu försöker vi tänka positivt :) jag håller tummarna för oss!

Bell13 skrev 2016-03-20 08:04:42 följande:

Kan ju vara att ägget fäst senare. 11 dagar efter ägglossning fick jag plus på ett testa tidigt test. På dag 10 var det negativt. På 4+1 fick jag gravid 1-2 så det kan ju vara så och på 4+5 fick jag 2-3. Tar ett nytt test på torsdag och hoppas på 3+ då

• Bell13
    Hilda86 skrev 2016-03-20 08:55:48 följande:
    Ja hade jag bara tagit ett vanligt test hade det ju bara visat gravid... Då hade jag sluppit detta. Nej inte direkt, lite ömma bröst men annars inget. Har du?
    Är trött hela tiden, behöver sova 1 h på eftermiddagen samt somnar 21.00 på kvällen, kissar hela tiden, känner doft/lukt mycket tydligare samt har humörsvängningar och gråter ofta.
  • Hilda86
    linolin skrev 2016-03-20 08:54:00 följande:

Gör ett tidigt vul så vet du. Jobbigt att bara gå vecka efter vecka om det stannat av eller fäst senare. Skönt att bara veta. Håller tummarna att allt är bra

Ja jag borde nog göra det, men finns inget privat i mitt län. Ska ringa gynakuten imorgon och se vad dom säger... Tack :)
  • Hilda86
    Bell13 skrev 2016-03-20 08:58:34 följande:

Är trött hela tiden, behöver sova 1 h på eftermiddagen samt somnar 21.00 på kvällen, kissar hela tiden, känner doft/lukt mycket tydligare samt har humörsvängningar och gråter ofta.

Om du har så mycket symtom vore det ju konstigt om det hade stannat av för din del! Du är ju i tidigare vecka än mig också så testet kanske ökar veckorna för dig om bara någon dag :)
  • Esls

Jag är idag på 5+0 och känner inga symptom alls! Men är inte direkt stressad än, det är ju så tidigt och alla får ju faktiskt inte symptom!

Svar på tråden BF november 2016