• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • 90pettersson

6+4 idag. Många symtom fast dom är väldigt svaga så känner mig inte riktigt gravid ^^. Tycker det är väldigt svårt att hålla koll på vad man får och inte får äta. Speciellt eftersom jag ibland nästan "glömmer bort" att jag är gravid haha.

Igår var vi hos mina föräldrar och åt middag, mozzarella i salladen. Den petade jag bort (eftersom jag var osäker). Idag var jag och sambon och köpte färskt bröd och brieost. Kollade så osten var pastöriserad och det var den. Men väl hemma så googlade jag lite och nehe ingen brie till mig ^^ svårt att hålla koll på allt!

• Belly

Jag hänger fortfarande med i denna tråden fast jag är sjukt oaktiv.

Jag har kommit till vecka 8 (9 på onsdag) och mina dagar är en j*kla pina. Akupunktur , lergigan comp och nästan helt sängliggande och ändå så mår jag så illa och kräks ibland,
    Tack vare lergigan kan jag iallafall äta igen.

Nu längtar jag nå enormt tills detta går över, solen kommer fram och jag kan leka med min son igen!

• vanjastina
    Belly skrev 2016-03-20 13:27:22 följande:

Jag har kommit till vecka 8 (9 på onsdag) och mina dagar är en j*kla pina. Akupunktur , lergigan comp och nästan helt sängliggande och ändå så mår jag så illa och kräks ibland,

Nu längtar jag nå enormt tills detta går över, solen kommer fram och jag kan leka med min son igen!

Usch stackare, när började du må så dåligt? :/ Minns att det var samma för mig när jag var gravid med dottern, kommer inte ihåg i vilken vecka det började men det försvann över en natt när jag var i v 15-16 iallafall! Sen mådde jag toppen, hoppas det går över snart för dig!
  • vemorkarvänta
    mamalolo skrev 2016-03-20 10:26:51 följande:

Ni som är kring 4+1-3 och testat idag ?hur starka plus fick ni?

Der här fick jag på 4+3

• Emmissara
    mamalolo skrev 2016-03-20 10:26:51 följande:

Ni som är kring 4+1-3 och testat idag ?hur starka plus fick ni?

Såhär såg mina test ut på lite olika dagar.
  • Bell13
    Belly skrev 2016-03-20 13:27:22 följande:

När kom illamåendet? Lergigan är verkligen en räddare i nöden, kommer ihåg att jag älskade dem. Hoppas du ska må bättre snart.
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-20 11:32:28 följande:

Sist började jag må riktigt illa runt 6+0 och det är om några dagar. Hoppas att det ska gå att hantera den här gången. Åt lergigan komp sist, en riktig lifesaver

Ja var nog runt samma vecka för mig med.. tror nästan det var värst runt vecka 10-11 då jag kräktes oxå.. Jag åt oxå lergigan comp och det hjälpte mig med! Hoppas iaf att denna gång blir lindrigare!

Jag har så jäkla ont i mina bröst och speciellt det högra...alltså det gör verkligen oooont och kan knappt gå utan att det gör så ont.. känns ibland som när man ammar och dom är fyllda och spänner liksom Haha.. Måste köpa nån bekväm sport-bh eller nått för detta är inte skönt alls.. hade inte såhär ont med mina andra två.
  • Emmissara
    Matl skrev 2016-03-20 18:11:12 följande:
    Ja var nog runt samma vecka för mig med.. tror nästan det var värst runt vecka 10-11 då jag kräktes oxå.. Jag åt oxå lergigan comp och det hjälpte mig med! Hoppas iaf att denna gång blir lindrigare!

Jag har så jäkla ont i mina bröst och speciellt det högra...alltså det gör verkligen oooont och kan knappt gå utan att det gör så ont.. känns ibland som när man ammar och dom är fyllda och spänner liksom Haha.. Måste köpa nån bekväm sport-bh eller nått för detta är inte skönt alls.. hade inte såhär ont med mina andra två.
    Ja har också riktigt ont i mina bröst. Jag kan inte ha på mig en vanlig bh, utan sedan ja fick reda på att ja va gravid för 2 veckor sedan så har jag haft på mig en stort bh från Victoria Secret, dom är jätteskönt och stabila, rekommenderar dom verkligen. Jag har en där det är en dragkedja framåt och det är guldvärd när man ska ta av och på den.
Svar på tråden BF november 2016