• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Matl
    Emmissara skrev 2016-03-20 18:16:28 följande:

Ja har också riktigt ont i mina bröst. Jag kan inte ha på mig en vanlig bh, utan sedan ja fick reda på att ja va gravid för 2 veckor sedan så har jag haft på mig en stort bh från Victoria Secret, dom är jätteskönt och stabila, rekommenderar dom verkligen. Jag har en där det är en dragkedja framåt och det är guldvärd när man ska ta av och på den.

Tack för tipset! Ska kika runt lite
  • mamalolo
    vemorkarvänta skrev 2016-03-20 13:49:34 följande:
    Der här fick jag på 4+3
    Tack för alla fina bilder på test! Nu känner jag mig aningen lugnare. Mitt från idag (BIM+1) ser ut ungefär som era - ungefär halva styrkan jämfört med kontrollstrecken. Hade fått för mig att jag borde ha fullt utslag idag. Jag får helt enkelt avvakta och se. Ta ett test till om 4-5 dagar och se om strecket är starkare. 
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-20 18:11:12 följande:
    Ja var nog runt samma vecka för mig med.. tror nästan det var värst runt vecka 10-11 då jag kräktes oxå.. Jag åt oxå lergigan comp och det hjälpte mig med! Hoppas iaf att denna gång blir lindrigare!

Jag har så jäkla ont i mina bröst och speciellt det högra...alltså det gör verkligen oooont och kan knappt gå utan att det gör så ont.. känns ibland som när man ammar och dom är fyllda och spänner liksom Haha.. Måste köpa nån bekväm sport-bh eller nått för detta är inte skönt alls.. hade inte såhär ont med mina andra två.
    Har aldrig haft ont i brösten vid graviditet men däremot illamående, usch helt hemskt. Helt lamslagen i ett par veckor. Mår illa nu var tredje dag, misstänker att det kommer när hormonerna ökar. Är så trött ibland så jag inte orkar röra mig ens. Längtar till v 13 där jag ofta mår bättre.,
  • vemorkarvänta
    mamalolo skrev 2016-03-20 18:50:38 följande:

Tack för alla fina bilder på test! Nu känner jag mig aningen lugnare. Mitt från idag (BIM+1) ser ut ungefär som era - ungefär halva styrkan jämfört med kontrollstrecken. Hade fått för mig att jag borde ha fullt utslag idag. Jag får helt enkelt avvakta och se. Ta ett test till om 4-5 dagar och se om strecket är starkare. 

Huvudsaken att det syns så gills det :). Beror på vilka test man använder också. Jag har graviditetskollen och dom är tydligen inte så bra.
  • Tildakmaria

Mitt visade plus direkt.. Vet att när man testat förr så har man väntat på att där ska komma ett till streck. Blev nästan lite förvånad när det gick så snabbt.

• Matl
    Bell13 skrev 2016-03-20 18:52:14 följande:

Har aldrig haft ont i brösten vid graviditet men däremot illamående, usch helt hemskt. Helt lamslagen i ett par veckor. Mår illa nu var tredje dag, misstänker att det kommer när hormonerna ökar. Är så trött ibland så jag inte orkar röra mig ens. Längtar till v 13 där jag ofta mår bättre.,

Håller med! Tröttheten är oxå sjukt jobbig.. Vill bara att tiden till vecka 13 ska gå fooort! Och hoppas att veckorna dit ändå blir bra
  • mamalolo
    irrbloss_83 skrev 2016-03-20 14:53:29 följande:

Såhär såg det ut för mig på 4+4

Wow, vilket starkt!
  • mamalolo
    vemorkarvänta skrev 2016-03-20 19:14:02 följande:
    Huvudsaken att det syns så gills det :). Beror på vilka test man använder också. Jag har graviditetskollen och dom är tydligen inte så bra.
    Jo, men jag tänker att det också spelar roll hur det utvecklas över tid. Tycker mig inte se någon större skillnad på i förrgår (BIM -1) och idag (BIM+1). 
  • irrbloss_83
    mamalolo skrev 2016-03-20 19:59:12 följande:
    Wow, vilket starkt!
    Ja, jag såg också att det var starkare än de andra som bara är ett par dagar tidigare. 
    Dels vet jag inte vad det var för test, har gjort IVF och fick testet från kliniken så det kanske är ett sånt där extrakänsligt... Har ingen koll på det. 
    Och dels kanske det kan vara pga IVF:en? Jag vet inte.
  • Kärlekövervinnerallt

Har blivit en testoman. Men nu får det räcka. Strecken är lika starka nu. Kul att följa sin stegring. Tyvärr ser man ju inte de första dagarna på kortet. Är idag 4+5

Svar på tråden BF november 2016