• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-06 21:07:47 följande:

Någon mer än mg som inte orkar lika mycket på träningen längre? Jag tränar bl a kettlebells 2 ggr i veckan och jag känner mig som en pensionär på de passen sen några veckor tillbaka!! Blir megaflåsig, får hjärtklappning och känner mig bara allmänt seg. Har gått ut och spytt några ggr med, inte så kul :p Känner liksom inte igen mig själv då jag brukar orka massor och tränar jämt typ ..

Jag har likadant.. har inte tränat på 3 veckor.. blir flåsig bara jag tar en promenad , när jag styrketränat får jag yrsel...fick även så ont i magen efter ett cirkelpass ...så illamåendet har fått mig att ge upp allt utom promenader . min bm sa att ja inte skulle stressa utan blir det uppehåll under alla dessa omställningar så är de så. . Hoppas de ska kännas lättare om några veckor så börjar jah försiktigt då igen :) vilken vecka är du i? Jag är i 9 nu men har vart sån här sen v6 :/
  • idetenklabordetvackra
    Ninni87 skrev 2016-04-06 20:57:44 följande:

Skönt att jag inte är helt ensam då. Har tänkt ringa men fullt upp med allt annat. Har väl mest tänkt att förra gången ringde jag tidigt men fick ändå vänta till typ v 12 så har väl tänkt att det är ingen brådska.

Ok du får nog en tid snabbt om du är nånstans där veckomässigt ? :)

de är ju "bara" ett hälsosamtal, iaf här..tyckte man kunde tagit allt på nästa tid ist vid v12 men nu är de gjort iaf. . Ringde väldigt tidigt förra grav och sen fick ja MA 2 dagar innan andra träffen med bm i v12.. så ja har väl vart skraj denna gången för att ringa :/
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-04-06 22:09:12 följande:
    Jag har likadant.. har inte tränat på 3 veckor.. blir flåsig bara jag tar en promenad , när jag styrketränat får jag yrsel...fick även så ont i magen efter ett cirkelpass ...så illamåendet har fått mig att ge upp allt utom promenader . min bm sa att ja inte skulle stressa utan blir det uppehåll under alla dessa omställningar så är de så. . Hoppas de ska kännas lättare om några veckor så börjar jah försiktigt då igen :) vilken vecka är du i? Jag är i 9 nu men har vart sån här sen v6 :/
    Jag är i v 8, snart 9, för mig kom det redan i v 5. Så jäkla jobbigt!! Vill ju inte träna när jag mår för dåligt/för illa och samtidigt vill jag vara i god form inför förlossningen. Hoppas det går lättare för oss båda om några veckor!
  • idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-04-07 06:37:17 följande:

Jag är i v 8, snart 9, för mig kom det redan i v 5. Så jäkla jobbigt!! Vill ju inte träna när jag mår för dåligt/för illa och samtidigt vill jag vara i god form inför förlossningen. Hoppas det går lättare för oss båda om några veckor!

Ja de hoppas vi att de vänder för oss , de är väl de värsta veckorna nu, enligt min bm ! Men vi hinner träna innan fl, de är en del veckor kvar ;)
  • soffis87

Jag har också alltid tränat mycket, men har verkligen inte orkat de senaste veckorna. Rätt frustrerande då jag istället är hungrig jämt och vill ju inte äta en massa utan att kunna träna. Lite segt, men blir förhoppningsvis bättre om några veckor :) går in i vecka 10 imorgon. Opererade dock mitt knä för snart ett halvår sedan, så tvingas till gymmet 2 ggr i veckan för rehabträning. Hoppas det lättar snart för er andra!

• Greta90

Någon som vet när uppsvälldheten och gaserna börjar avta? Om dom ens gör de..? Känner mig som en ballong varje dag och man skulle kunna tro att jag är i slutet av min graviditet när man kollar på magen. Så otroligt obekvämt och jobbigt.. Är dock bara i v10 (9+2) om man räknar sista mensens första dag.

• vanjastina

Fick Lergigan Comp utskrivet av läkare i onsdags men de hjälper inte ett dugg :( Åh gud det här illamåendet knäcker mig! Vad gör man när inget hjälper? Har provat postafen, seabands, äta lite och ofta, tugga tuggummi, ha något i munnen hela tiden (extra drops eller läkerol) samt lergigan comp.. Börjar känna mig desperat.

• Kanelsnäckan

Tycker inte heller lergigan comp hjälper denna gång :( provade igår och idag att dricka lite smothie som jag gör själv. Det funkar för mig. Lite åt gången och gärna syrligt. Är så trött på att må illa och spy, tar ju bort glädjen i att vara gravid tycker jag :(

vanjastina skrev 2016-04-08 08:26:02 följande:

Fick Lergigan Comp utskrivet av läkare i onsdags men de hjälper inte ett dugg :( Åh gud det här illamåendet knäcker mig! Vad gör man när inget hjälper? Har provat postafen, seabands, äta lite och ofta, tugga tuggummi, ha något i munnen hela tiden (extra drops eller läkerol) samt lergigan comp.. Börjar känna mig desperat.

• Trasan87

För mig har det lindrat något att dricka ingefäravatten, det ska ju lindra illamående men vet inte om det mer är psykiskt :)

Svar på tråden BF november 2016