• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Trasan87
    Matl skrev 2016-04-10 21:22:05 följande:

Måste tyvärr lämna denna tråd då jag fick missfall igår...känns fruktansvärt tungt och jobbigt...man känner sig så jäkla misslyckad Och undrar vad man gjort för fel.. Även fast jag egentligen vet att man inte kan påverka alls.. mitt första missfall och så pass "sent" som i vecka 8, dagen före vecka 9....och när man fått se hjärtat slå för lite mer än 1 vecka sen...känns förjävligt

Önskar er andra lycka till!

Nej vad tråkigt! Beklagar verkligen... Hoppas det tar sig snabbt igen! Styrkekram
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-04-10 21:22:05 följande:

Måste tyvärr lämna denna tråd då jag fick missfall igår...känns fruktansvärt tungt och jobbigt...man känner sig så jäkla misslyckad Och undrar vad man gjort för fel.. Även fast jag egentligen vet att man inte kan påverka alls.. mitt första missfall och så pass "sent" som i vecka 8, dagen före vecka 9....och när man fått se hjärtat slå för lite mer än 1 vecka sen...känns förjävligt

Önskar er andra lycka till!

Åh vad ledsen jag blir för din skull, gud vad tråkigt :( Vet hur det känns, fick själv ett missfall i februari och det var jävligt tungt veckorna efteråt.. Styrkekramar <3 <3
  • vanjastina

Vecka 9 här idag. Konstant & extremt illamående, kräks ca 10 ggr per dag, allmän sjukdomskänsla, frossa, yrsel och svimningskänsla. Inte ett dugg kul, vill bara att det går över men det känns som att det aldrig kommer att göra det :/ Blir bara värre.

• Anonym (Första barnet)

Är i vecka 10. Har problem med illamående äter lergigan comp och det hjälper rätt bra. Dock har har äcklig smak i munnen för det mesta. Har även en del slem i munnen speciellt när jag vaknar. Vilket förvärrar illamåendet. Det finns även lite beläggning på tungan.

Nån annan som lider av detta? Nån med nått tips kanske på hur man får bort både den äckliga smaken och slemmet..

• Matl
    Trasan87 skrev 2016-04-10 22:11:24 följande:

Nej vad tråkigt! Beklagar verkligen... Hoppas det tar sig snabbt igen! Styrkekram

vanjastina skrev 2016-04-10 22:17:45 följande:

Åh vad ledsen jag blir för din skull, gud vad tråkigt :( Vet hur det känns, fick själv ett missfall i februari och det var jävligt tungt veckorna efteråt.. Styrkekramar <3 <3

Tack tjejer men har faktiskt lite positiva besked. Var in på gynakuten nu idag då blödningen avtog så snabbt och blev fundersam....och ja, fostret levde och växte på precis som vanligt och såg hjärtat slå. Var till och med 2 dagar längre gången än jag räknat själv.. vart såå chockad då jag var helt säker på att det var ett missfall. Men nää inget än...blödningen kommer under graviditeten liksom..då blåsan släppt lite under sa hon. Sånt kan hända och det kan läka ihop av sig själv och än så länge ser allt bra ut. Men fortfarande kan det ju hända något och blöder jag igen så måste jag ju in och kolla såklart. Jag är både chockad och GLAD men oxå orolig för hur det kommer bli.. nån som varit med om nå liknande nån gång?
  • Mrs R
    Anonym (Första barnet) skrev 2016-04-11 09:28:29 följande:

Är i vecka 10. Har problem med illamående äter lergigan comp och det hjälper rätt bra. Dock har har äcklig smak i munnen för det mesta. Har även en del slem i munnen speciellt när jag vaknar. Vilket förvärrar illamåendet. Det finns även lite beläggning på tungan.

Nån annan som lider av detta? Nån med nått tips kanske på hur man får bort både den äckliga smaken och slemmet..

Känner igen det där med den äckliga smaken i munnen. Oerhört störande. Jag har testat lite olika, t.ex halstabletter och tuggummi men tycker bara att det kamouflerar smaken under tiden jag har det i munnen. Tycker mig dock se ett samband med söta smaker. Har jag ätit nåt sött blir smaken i munnen värre. Vet inte om det är så för dig. Sista försvann smaken i samband med att illamåendet försvann i vecka 12. Får hoppas att det är så för dig med.
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-04-11 11:43:00 följande:
    vanjastina skrev 2016-04-10 22:17:45 följande:

Tack tjejer men har faktiskt lite positiva besked. Var in på gynakuten nu idag då blödningen avtog så snabbt och blev fundersam....och ja, fostret levde och växte på precis som vanligt och såg hjärtat slå. Var till och med 2 dagar längre gången än jag räknat själv.. vart såå chockad då jag var helt säker på att det var ett missfall. Men nää inget än...blödningen kommer under graviditeten liksom..då blåsan släppt lite under sa hon. Sånt kan hända och det kan läka ihop av sig själv och än så länge ser allt bra ut. Men fortfarande kan det ju hända något och blöder jag igen så måste jag ju in och kolla såklart. Jag är både chockad och GLAD men oxå orolig för hur det kommer bli.. nån som varit med om nå liknande nån gång?
    Men gud vilken solskenshistoria, underbart!!!! :D Det ska nog gå vägen ska du se, med dottern hade jag en blödning i v 10+0 som höll i sig några dagar, kom in till gyn och grät hela tiden för att jag "visste" att det var missfall, men på ultraljudet fick vi se ett sprattlande litet mirakel :) Efter det inträffade ingen mer blödning, så det behöver inte vara något dåligt. Så himla härligt att det gick bra för dig nu!! :)

Kram!!
  • Matl
    vanjastina skrev 2016-04-11 13:48:42 följande:

Men gud vilken solskenshistoria, underbart!!!! :D Det ska nog gå vägen ska du se, med dottern hade jag en blödning i v 10+0 som höll i sig några dagar, kom in till gyn och grät hela tiden för att jag "visste" att det var missfall, men på ultraljudet fick vi se ett sprattlande litet mirakel :) Efter det inträffade ingen mer blödning, så det behöver inte vara något dåligt. Så himla härligt att det gick bra för dig nu!! :)

Kram!!

Tack!! <3 Ja verkligen en solskenshistoria, blev så himla chockad. Kändes så underbart att se den lilla på skärmen och se hjärtat slå Vecka 8+3 är jag i nu då. Åh vad skönt att höra att du oxå hade liknande och att allt gick bra. Har inte varit med om det tidigare med mina andra två så därför känns detta helt nytt och man har svårt att släppa oron.. Jag hoppas verkligen det inte blir nått mer nu och att allt går bra!! Tack igen Kram!
  • Lurefix

Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till

• BabyBlues85
    Matl skrev 2016-04-11 11:43:00 följande:

Jag hade ofta rosa flytningar och blödde litegrann då och då första typ 15 V med första barnet. Blev orolig men fick höra att det är normalt och var på vul v10 för jag ville se om allt var ok. Fick en frisk fin pojke :) Verkar dock vara samma sak denna gång, är i V.8 nu. Blir fortfarande orolig med inte lika som förra gången.
Svar på tråden BF november 2016