• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Iskristall
    Belly skrev 2016-04-10 15:00:55 följande:

Jag tjatar lite till, är det någon som kan hjälpa mig in i Facebook gruppen? :)

Om du ger mig ditt namn ev email du använder på fb i pm så jag kan identifiera dig på fb så tror jag att jag kan lägga till dig.
  • Anonym (Andra barnet)
    879214 skrev 2016-04-08 12:12:05 följande:

Kul! :) Väntar också andra barnet i november, första är född början av juni 2014 så blir också 2,5 år emellan. Tycker det är ganska perfekt. 2 år tänkte jag innan att de skulle vara perfekt men känner nu att det hade varit för tätt och vill absolut inte ha mer än max 3 år emellan, så som sagt 2,5 år är nog ganska lagom! 

Vad roligt att vi har lika gamla barn. :) Har en vän som har en dotter född i juni-14 och de väntar syskon i september. Känns bra att kunna få ett syskon i någorlunda lika åldrar.
  • Belly
    Iskristall skrev 2016-04-10 15:31:41 följande:
    Om du ger mig ditt namn ev email du använder på fb i pm så jag kan identifiera dig på fb så tror jag att jag kan lägga till dig.
    Nu har jag skickat Pm till dig! :)
  • idetenklabordetvackra
    Iskristall skrev 2016-04-10 17:43:30 följande:

Jag hittar dig inte via den mailen.

Testa igen när du hinner , ändrade lite inställningar , annars kan du få mitt namn ist om de inte funkar
  • Ninni87

[quote=76514732][quote-nick]Anonym (Andra barnet) skrev 2016-04-08 11:42:12 följande:[/quote-nick]Hej. Vi väntar vårat andra barn i november. Vår son är född i maj-14 så det blir 2,5 år mellan barnen. Det tror vi blir bra. Ni som också väntar syskon, vad har ni för åldersskillnad?[/quote

Vår dotter är född mars 2013 så blir drygt 3,5 år emellan. Tror det blir perfekt därför att hon nyligen börjat prata om bebisar, leker mer självständigt, slutat med blöja och framförallt den "underbara" 3 års-trotsen som härjar nu förhoppningsvis är över tills dess haha

• Ninni87
    Greta90 skrev 2016-04-09 09:17:54 följande:

Vad jobbigt :/ kan knappt ha nå byxor längre då magen är så svullen. Man känner sig inte snygg heller och jag vill helst bara gömma mig i mjukiskläder :P Hoppas det avtar snart.. det är jätte jobbigt att gå runt och va gasig och svullen jämt.. 

En till med samma problem. Är bara i v9 men kan knappt dölja magen. Har tom köpt första paret mammabyxor. Fröra graviditeten syntes inte magen förrän v 20.
  • Matl

Måste tyvärr lämna denna tråd då jag fick missfall igår...känns fruktansvärt tungt och jobbigt...man känner sig så jäkla misslyckad Och undrar vad man gjort för fel.. Även fast jag egentligen vet att man inte kan påverka alls.. mitt första missfall och så pass "sent" som i vecka 8, dagen före vecka 9....och när man fått se hjärtat slå för lite mer än 1 vecka sen...känns förjävligt

Önskar er andra lycka till!

Svar på tråden BF november 2016