• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Anonym (Andra barnet)

Hej. Vi väntar vårat andra barn i november. Vår son är född i maj-14 så det blir 2,5 år mellan barnen. Det tror vi blir bra. Ni som också väntar syskon, vad har ni för åldersskillnad?

• 879214
    Anonym (Andra barnet) skrev 2016-04-08 11:42:12 följande:

Hej. Vi väntar vårat andra barn i november. Vår son är född i maj-14 så det blir 2,5 år mellan barnen. Det tror vi blir bra. Ni som också väntar syskon, vad har ni för åldersskillnad?

Kul! :) Väntar också andra barnet i november, första är född början av juni 2014 så blir också 2,5 år emellan. Tycker det är ganska perfekt. 2 år tänkte jag innan att de skulle vara perfekt men känner nu att det hade varit för tätt och vill absolut inte ha mer än max 3 år emellan, så som sagt 2,5 år är nog ganska lagom! 
  • Matl
    Anonym (Andra barnet) skrev 2016-04-08 11:42:12 följande:

Jag har två flickor sen innan som är 7 år och den andra blir 5 i år. Det är 2.8 år imellan dom och det har varit en bra åldersskillnad tycker jag Nu kommer denna tredje komma lite efter då men det känns bara bra det med. Är en ny pappa till detta barn så Detta blir min sista graviditet så tänker försöka njuta så mycket som det går.
  • Iskristall
    Greta90 skrev 2016-04-07 20:57:40 följande:

Någon som vet när uppsvälldheten och gaserna börjar avta? Om dom ens gör de..? Känner mig som en ballong varje dag och man skulle kunna tro att jag är i slutet av min graviditet när man kollar på magen. Så otroligt obekvämt och jobbigt.. Är dock bara i v10 (9+2) om man räknar sista mensens första dag.

Jag har tyvärr inget svar, för jag undrar också. Jag är v11 (10+5) och är fortfarande svullen och gasig. Hoppas nån kan ha nån tanke om när det börjar avta?!
  • Greta90
    Iskristall skrev 2016-04-09 09:13:16 följande:
    Jag har tyvärr inget svar, för jag undrar också. Jag är v11 (10+5) och är fortfarande svullen och gasig. Hoppas nån kan ha nån tanke om när det börjar avta?!

Vad jobbigt :/ kan knappt ha nå byxor längre då magen är så svullen. Man känner sig inte snygg heller och jag vill helst bara gömma mig i mjukiskläder :P Hoppas det avtar snart.. det är jätte jobbigt att gå runt och va gasig och svullen jämt.. 

• 8295

15+3, inte borta ännu..
  • Trasan87
    Med första barnet var jag bara svullen första veckorna, efter v 11 försvann svullenhet, illamående och allt förutom tröttheten. Sen syntes inte bebismagen förrens v 26 på mig! Vi får se om det blir likadant denna gång, dock kommer nog magen tidigare!
  • Iskristall
    Trasan87 skrev 2016-04-09 12:12:35 följande:

Med första barnet var jag bara svullen första veckorna, efter v 11 försvann svullenhet, illamående och allt förutom tröttheten. Sen syntes inte bebismagen förrens v 26 på mig! Vi får se om det blir likadant denna gång, dock kommer nog magen tidigare!

Länge att behöva vänta tills v26 (här är man ivrig) haha Men blir det så, så är det ju inte så mycket att göra åt den saken
  • Belly

Jag tjatar lite till, är det någon som kan hjälpa mig in i Facebook gruppen? :)

Svar på tråden BF november 2016