• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Maria_Mango
    Lurefix skrev 2016-04-11 19:17:48 följande:

Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till

Men nääääää! Stackars er! Tusen kramar och kärlek och styrka till er i den här svåra tiden.
  • Matl
    BabyBlues85 skrev 2016-04-11 20:12:56 följande:

Jag hade ofta rosa flytningar och blödde litegrann då och då första typ 15 V med första barnet. Blev orolig men fick höra att det är normalt och var på vul v10 för jag ville se om allt var ok. Fick en frisk fin pojke :) Verkar dock vara samma sak denna gång, är i V.8 nu. Blir fortfarande orolig med inte lika som förra gången.

Åh vad skönt att höra att man inte är ensam om det. Är såklart fortfarande lite orolig och kommer nog inte kunna slappna av helt förrän om några veckor om allt ser bra ut då.. Men känns ju skönt att veta att andra haft liknande och allt går bra
  • Matl

Lämnar tråden då vårat barn inte längre visade någon hjärtaktivitet på ul hos bm. Både jag och min partner är helt knäckta och befinner oss i stor sorg. Önskar er alla ett stort lycka till

Åh beklagar verkligen!! Massa styrkekramar till er!
  • Kärlekövervinnerallt

<3
  • Alorac82

V10+1 idag. Min jobbarkompis som vet om att jag är gravid tycker att det syns tydligt nu (tredje barnet så man är väl lite uttänjd sen innan) och att det är konstigt att ingen annan har frågat, men de är nog så säkra på att jag var färdig med barnafödande att de inte ens tänker tanken. Jag har ändå berättat att jag köpt alkoholfritt vin när de frågade vad jag skulle dricka förra helgen (de vet att jag gillar att prova viner) utan att de ens höjde på ögonbrynen. Ha ha, de får nog en riktig chock när jag väl berättar eller så är de för finkänsliga för att fråga men det tror jag inte ;)

• vanjastina

Hur länge "brukar" läkaren sjukskriva en om man lider av extremt illamående/kräkningar/yrsel/svimningskänsla? Är i v 9, klarar liksom inte att jobba, klarar mig knappt hemma utan måste ha hjälp :( Skulle önska att bli sjukskriven en månad till att börja med, men brukar de göra så att de sjukskriver någon vecka i taget bara eller och sen får man boka ny tid och förlänga igen?? Känns som att det blir väldigt oklart för min arbetsplats då, vill hellre veta isåfall att jag har en månads sjukskrivning t e x annars komer jag stressa över att behöva gå tillbaka :/ Med förra barnet gick detta mående inte över förräns i v 16-17 men då var jag arbetslös så var liksom inga problem då.

• Belly
    vanjastina skrev 2016-04-12 18:06:46 följande:

Hur länge "brukar" läkaren sjukskriva en om man lider av extremt illamående/kräkningar/yrsel/svimningskänsla? Är i v 9, klarar liksom inte att jobba, klarar mig knappt hemma utan måste ha hjälp :( Skulle önska att bli sjukskriven en månad till att börja med, men brukar de göra så att de sjukskriver någon vecka i taget bara eller och sen får man boka ny tid och förlänga igen?? Känns som att det blir väldigt oklart för min arbetsplats då, vill hellre veta isåfall att jag har en månads sjukskrivning t e x annars komer jag stressa över att behöva gå tillbaka :/ Med förra barnet gick detta mående inte över förräns i v 16-17 men då var jag arbetslös så var liksom inga problem då.

Det är olika, hört om vissa som sjukskriver 1 månad.
    Men min läkare sjukskrev mig 2 veckor i taget och så får jag läkartid på telefon med honom när jag ringer för att förlänga. Men han har hela tiden frågat, ska vi börja med 2 veckor känna det bra?

Så man kan säkert inflika lite vad man tycker också.
  • Belly

Jag har alltså haft 4 veckor sjukskriven nu och imorgon har jag ny tid för att se om han förlänger.

• Carolinevik

Stensäker på att jag inte varit gravid trots massa tecken och utebliven mens. Men fick ju bara negativt på stickan. Nu blev det iallafall till sist positivt och tror jag har bf 29 nov om allt går som jag vill. Fått ett tidigare missfall i hösas i vecka 9 och är verkligen orolig för att få de igen!:(

• Ninni87

Nu har jag fått berätta för mina chefer, känner att jag knappt kan dölja magen längre och är bara i v9. Känns även som vissa kollegor tittar på magen haha

Försöker lägga in en bild. Någon mer som vill dela med sig?

Svar på tråden BF november 2016