• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Matl
    Anonym (Mi) skrev 2016-04-13 10:19:08 följande:

Tack! Stort grattis till dej också!

Vad blir det för åldersskillnad på dina barn?

Såg längre upp i tråden att du haft en blödning. Jag har haft blödning med båda mina barn. Denna graviditet har jag inte haft nån så det är lite som att jag går och väntar på det.

Tack! Mina flickor som jag har nu är 7 år och den andra blir 5 i år, så blir 5 år och ca 7.5 år då imellan dom och denna För er då? Jasså har du oxå haft blödningar tidigare? Känns ändå ganska skönt att höra att folk har haft det och allt gått bra...för mig är det så nytt så jag har varit så orolig och i helgen trodde jag det var helt kört...men det var det ju inte. Man tror ju verkligen att nått är fel när man blöder så alltid bra att få höra positiva berättelser Håller tummarna för dig att allt går bra!
  • Matl
    frkvilljunu skrev 2016-04-13 09:24:44 följande:

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

Jag går via mödravårdscentralen.
    879214 skrev 2016-04-13 10:38:58 följande:

förresten, detta med molvärk, är det någon mer än jag som inte känner så värst mkt? jag får mensvärk-attacker ibland men det är allt. detta är min andra graviditet. i min första så hade jag mensvärk som kom och gick men inte så nu direkt, kan det vara för att livmodern redan är uttöjd sedan innan? någon mer som väntar andra barnet och upplever samma?

Jag har och har haft molvärk/mensvärk med alla mina, detta är min tredje graviditet. Kanske är olika bara helt enkelt från person till person och olika graviditeter
  • Belly
    879214 skrev 2016-04-13 10:38:58 följande:

förresten, detta med molvärk, är det någon mer än jag som inte känner så värst mkt? jag får mensvärk-attacker ibland men det är allt. detta är min andra graviditet. i min första så hade jag mensvärk som kom och gick men inte så nu direkt, kan det vara för att livmodern redan är uttöjd sedan innan? någon mer som väntar andra barnet och upplever samma?

Jag väntar också andra barnet och jag har haft några enstaka gånger endast där jag haft yttepytte molvärk. Däremot hade jag molvärk i någon dag innan jag plussa för jag var säker på att mensen var på g!

Med första barnet var det samma.
  • Belly
    frkvilljunu skrev 2016-04-13 09:24:44 följande:

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

Jag går via vårdcentralen. Fick som svar av dom att innan vecka 16 så är det vårdcentralen som sköter sånt. Sedan är det mödrahälsovården.
  • 879214
    Belly skrev 2016-04-13 12:49:46 följande:
    Jag väntar också andra barnet och jag har haft några enstaka gånger endast där jag haft yttepytte molvärk. Däremot hade jag molvärk i någon dag innan jag plussa för jag var säker på att mensen var på g!

Med första barnet var det samma.
    Okej! Då har vi det liknande nu då, jag hade också molvärk (eller snarare mensvärk) flera dagar innan BIM och trodde också mensen skulle komma men sen dess har det varit svagare värk vid enstaka tillfällen.
  • MamiFrench

Hej tjejer, jag har mått så dåligt senaste veckan. Har tillbringat större tiden i sängen och det enda jag har fått i mig har varit frukt. Började med Postafen igår och tycker att den tar bort udden av illamåendet, så jag kan jobba iallafall. Berättade för chefen som blev glad men överraskad, berättade även för min närmsta kollega som inte tog emot de lika bra eftersom de själva har försökt länge. Sa dock att jag har förståelse för det, men ändå tufft att se henne så ledsen.

Och idag var vi på Vul och fick se lilla mini, hjärtat slog och det såg "så perfekt ut som det kan vara" som läkaren själv sa. En otrolig lättnad! Funderar på när vi ska berätta för syskonen, hur tänker ni andra?

• Trasan87
    MamiFrench skrev 2016-04-13 15:17:52 följande:

Hej tjejer, jag har mått så dåligt senaste veckan. Har tillbringat större tiden i sängen och det enda jag har fått i mig har varit frukt. Började med Postafen igår och tycker att den tar bort udden av illamåendet, så jag kan jobba iallafall. Berättade för chefen som blev glad men överraskad, berättade även för min närmsta kollega som inte tog emot de lika bra eftersom de själva har försökt länge. Sa dock att jag har förståelse för det, men ändå tufft att se henne så ledsen.

Och idag var vi på Vul och fick se lilla mini, hjärtat slog och det såg "så perfekt ut som det kan vara" som läkaren själv sa. En otrolig lättnad! Funderar på när vi ska berätta för syskonen, hur tänker ni andra?

Vad skönt att det såg bra ut! Vi ska på UL nästa vecka. Hade tänkt att vi skulle berätta då veckan efter om allt ser bra ut, när sambon fyller år, går in i v.12 då!
  • Roxia

Stort Grattis alla blivande mammor!

Annica heter jag och väntar mitt andra barn med bf 1/11. Får se om han/hon vill komma då, gick över exakt två veckor med sonen. Har hittills mått riktigt dåligt, kräkts och varit matt, och är dessutom nu magsjuk så just nu är det mindre kul att vara gravid även fast vi är väldigt glada över att vänta vårt andra barn.

Så jag ansluter gärna till denna tråd om jag får!? .. Bor i Uppsala och är 29 år. Sonen är 2.5 idag (13/4). Har en sambo på 35 år.

• Anonym (Mi)
    Matl skrev 2016-04-13 11:45:24 följande:

Tack! Mina flickor som jag har nu är 7 år och den andra blir 5 i år, så blir 5 år och ca 7.5 år då imellan dom och denna För er då? Jasså har du oxå haft blödningar tidigare? Känns ändå ganska skönt att höra att folk har haft det och allt gått bra...för mig är det så nytt så jag har varit så orolig och i helgen trodde jag det var helt kört...men det var det ju inte. Man tror ju verkligen att nått är fel när man blöder så alltid bra att få höra positiva berättelser Håller tummarna för dig att allt går bra!

Här kommer äldsta att vara 9 1/2 och yngsta 1 1/2 när mini kommer. Var väl inte tänkt att det skulle bli riktigt så tätt som det blev nu men mini är så välkommen.

Ofta kan man ju bli lite lugnare när man hör att fler varit med om samma sak och det faktiskt har gått bra. Hoppas att det blir lugnt nu och att allt går bra!
  • Carolinevik

Jag känner en väldig tryckande molande känsla från och till var dag, ömma bröst, trött och halsbränna annars lugnt hittills. Började inte må illa förän vecka 10 sist.

Svar på tråden BF november 2016