• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina

Får panik på att må såhär dåligt :( Hur står man ut?? Enda jag kan äta just nu utan att kräkas är vitt färskt bröd med leverpastej, frozen yoghurt och mangobitar. Äter typ 8 smörgåsar per dag men vad ska man göra? Dagarna går såå långsamt och jag vet att det kommer kännas såhär i säkert 6-7 veckor till. Är det bara jag som mår såhär dåligt? Kan liksom inte glädjas ett dugg nu, bara gråter för att jag mår skit rent fysiskt.

• Belly
    vanjastina skrev 2016-04-13 22:35:15 följande:

Får panik på att må såhär dåligt :( Hur står man ut?? Enda jag kan äta just nu utan att kräkas är vitt färskt bröd med leverpastej, frozen yoghurt och mangobitar. Äter typ 8 smörgåsar per dag men vad ska man göra? Dagarna går såå långsamt och jag vet att det kommer kännas såhär i säkert 6-7 veckor till. Är det bara jag som mår såhär dåligt? Kan liksom inte glädjas ett dugg nu, bara gråter för att jag mår skit rent fysiskt.

Jag lider på riktigt med dig för sådär dåligt mådde jag för några veckor sedan som jag nämt förut.

Medicin och absolut liggläge och äta det lilla och enda man kan. Det är fruktansvärt jag vet men det enda man kan göra är att ta en dag i taget.
    Det känns som livet sakta rinner ur en och kroppen och psyket bryts ner. Och det enda man kan göra är att räkna dagar.

Det kommer att vända! Jag kan knappt tro det men nu är jag hanterbart illamående och kräks bara 1 gång per dag. Det känns som livet kommer tillbaka till mig och det kommer det göra för dig också!!
  • vanjastina
    Belly skrev 2016-04-13 22:43:40 följande:
    Jag lider på riktigt med dig för sådär dåligt mådde jag för några veckor sedan som jag nämt förut.

Medicin och absolut liggläge och äta det lilla och enda man kan. Det är fruktansvärt jag vet men det enda man kan göra är att ta en dag i taget.
    Det känns som livet sakta rinner ur en och kroppen och psyket bryts ner. Och det enda man kan göra är att räkna dagar.

Det kommer att vända! Jag kan knappt tro det men nu är jag hanterbart illamående och kräks bara 1 gång per dag. Det känns som livet kommer tillbaka till mig och det kommer det göra för dig också!!
    Tack för dina uppmuntrande ord, så jäkla skönt med någon som förstår hur det är!!

Exakt sådär känns det för mig, att livet rinner ur mig. Jag mår så extremt illa dygnet runt i kombination med sjukdomskänsla i hela kroppen och har så ont i magen/halsen av att ha kräkts massor så jag vet inte vart jag ska ta vägen, att ens ändra ställning i soffan/sängen ger mig kväljningar.. Ibland känner jag bara att jag skulle vilja slänga mig utför ett stup om jag bara orkade kravla mig dit :p
  • 879214

Usch stackarn:( klarar du att arbeta eller är hemma på dagarna?

vanjastina skrev 2016-04-13 22:48:34 följande:

Tack för dina uppmuntrande ord, så jäkla skönt med någon som förstår hur det är!!

Exakt sådär känns det för mig, att livet rinner ur mig. Jag mår så extremt illa dygnet runt i kombination med sjukdomskänsla i hela kroppen och har så ont i magen/halsen av att ha kräkts massor så jag vet inte vart jag ska ta vägen, att ens ändra ställning i soffan/sängen ger mig kväljningar.. Ibland känner jag bara att jag skulle vilja slänga mig utför ett stup om jag bara orkade kravla mig dit :p

• vanjastina
    879214 skrev 2016-04-13 22:52:31 följande:

Usch stackarn:( klarar du att arbeta eller är hemma på dagarna?

Jag har arbetat hemifrån den här veckan, liggande i sängen med datorn (jobbar på kontor) men nu känner jag i ärlighetens namn att inte ens det går längre :( Jag ska ringa min bm till veckan och fråga om sjukskrivning, vet att hon pratade på att jag kunde få tid hos deras läkare om det behövdes.. Så jag hoppas att jag kan bli sjukskriven några veckor, annars går jag nog i väggen :(
  • Matl

Vecka 10 här idag. Tiden går framåt. Illamåendet börjar komma mer och mer nu så är rädd för att det blir samma som när jag väntade min senaste dotter.. då kom det i ungefär samma vecka och i vecka 11 så kräktes jag oxå.. Hua Men ska inte klaga då jag vet att vissa här inne har det ännu värre med kräkningar, lider med er! Nu har jag även beställt mammabyxor och mammaleggings... Är ett måste då allt sitter obekvämt runt magen. Snart är det svårt att dölja oxå men vill försöka iaf i 2 veckor till...då ska jag boka in en ny tid för ul så jag får se att allt ser bra ut och "läkt" efter blödningen jag hade. Då kan man sen gå ut med det offentligt liksom

Hur mår ni andra??

• boniish

Hallo !

Är i vecka 8 & var på ultra i måndags för att kolla att allt var bra. Såg när hjärtat slog och allt såg bra ut. Men ändå är ja orolig efter ja såg de ibland då ja mår dåligt i magen & känns som ja vill kräkas ibland . Har magkatarr tror ja, annars lite vimsig i huvudet känns de som. Kan inte äta min egna mat men allt måste va köpt för ja ska kunna äta haha. Trött hela tiden. Undra om allt står okej till .

• 879214

Gjorde du UL eller VUL?:)

boniish skrev 2016-04-15 10:03:27 följande:

Hallo !

Är i vecka 8 & var på ultra i måndags för att kolla att allt var bra. Såg när hjärtat slog och allt såg bra ut. Men ändå är ja orolig efter ja såg de ibland då ja mår dåligt i magen & känns som ja vill kräkas ibland . Har magkatarr tror ja, annars lite vimsig i huvudet känns de som. Kan inte äta min egna mat men allt måste va köpt för ja ska kunna äta haha. Trött hela tiden. Undra om allt står okej till .

• Maria_Mango

Jag är i vecka 7+3 och såg ett pickande hjärta häromdagen! <3. Underbar känsla, men eftersom jag har mångs mf i bagaget kan jag såklart inte slappna av. Men går hos en ljuvlig doktor och får komma tillbaka igen om två veckor.

Jag måste ha mammabrallor redan. Doktorn påpekade att min livmoder var stor och syntes tidigt (alla blev lite nervösa för tvillingar där ett tag...). Försöker ha pösiga kläder över, men tror att kollegor anar.

Jag mår illa till och från. Ganska rejält ibland men inte så jag kräks tack och lov. Annars är jag dödstrött och kan inte hålla mig från att gäspa rakt ut ibland.

En sak som är annorlunda den här gången är att jag kan dricka kaffe. Jag dricker bara koffeinfritt men förra gången kunde jag inte ens se åt en mugg. Annars liknar den hör graviditeten den förra; citrusfrukter och djungelvrål...det är det som står högst på min lista.

Hur mår ni? Har ni cravings?

• Gideona

Tjohej på er!

Jag har min allra första minimänniska i magen och är i vecka 9-10 nånting. Det känns väldigt skoj och oerhört läskigt på samma gång.

Tröttheten checkade in relativt tidigt och sedan en dryg vecka tillbaka mår jag tjyvens och får småäta mest hela tiden. Jag har alltid varit "fluffig", så det känns lite surt att illamåendet bara kan hejdas med onyttigheter (tanken var ju att inte gå upp nåt mer i vikt). Men men, det får bli som det blir - huvudsaken mini växer som hen ska o mår bra. 

Spännande att få hänga på här! Lycka till nu allihop :)

Svar på tråden BF november 2016