• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Ninni87

Kan tillägga att jag alltid har kofta knäppt på jobb så det inte är så här uppenbart ;)

• Carolinevik
    Ninni87 skrev 2016-04-12 19:37:35 följande:

Nu har jag fått berätta för mina chefer, känner att jag knappt kan dölja magen längre och är bara i v9. Känns även som vissa kollegor tittar på magen haha

Försöker lägga in en bild. Någon mer som vill dela med sig?

Nemen!! Oj! Kanske är mer än en bebbe???
  • Ninni87
    Carolinevik skrev 2016-04-12 20:13:59 följande:

Nemen!! Oj! Kanske är mer än en bebbe???

Haha vi får väl se. Hade inte haft något emot det men mannen hade nog svimmat.
  • Matl

Vecka 9 här med, går in i vecka 10 på fredag, och jag känner mig allmänt svullen och stor runt magen Men är ju mitt tredje barn så är kanske inte så konstigt... men vill ha den där riktiga fina magen och inte den svullna bara :-P Fast just nu är det viktiga att pyret stannar kvar och inga mer blödningar.

Ni som är gravid med nr 3, hur är eran mage? Nån som vill visa med bild?

• Anonym (Mi)

Hej på er!

Jag ansluter mej gärna till denna skara av blivande mammor om det är okej...

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 18/11. Tycker inte att jag har så mycket symptom, svullen mage och ett svagt illamående som kommer och går.

Har ett MF i bagaget, vilket tyvärr skapar lite oro.

• Matl
    Anonym (Mi) skrev 2016-04-13 08:54:10 följande:

Hej på er!

Jag ansluter mej gärna till denna skara av blivande mammor om det är okej...

Jag väntar mitt tredje barn och har bf 18/11. Tycker inte att jag har så mycket symptom, svullen mage och ett svagt illamående som kommer och går.

Har ett MF i bagaget, vilket tyvärr skapar lite oro.

Välkommen och grattis! Kul att vi har nästan samma bf och väntar tredje barnet båda två Jag har bf 17 november.
  • frkvilljunu

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

• Anonym (Mi)
    Matl skrev 2016-04-13 09:05:47 följande:

Välkommen och grattis! Kul att vi har nästan samma bf och väntar tredje barnet båda två Jag har bf 17 november.

Tack! Stort grattis till dej också!

Vad blir det för åldersskillnad på dina barn?

Såg längre upp i tråden att du haft en blödning. Jag har haft blödning med båda mina barn. Denna graviditet har jag inte haft nån så det är lite som att jag går och väntar på det.
  • 879214
    frkvilljunu skrev 2016-04-13 09:24:44 följande:

Vilken läkare går ni till - vårdcentral eller har ni läkare via Mödravården??

Mitt lillamående börjar spåra ur totalt. All matlukt gör mig kräkfärdig. Har varit bara morgonar fram till ett par dagar nu när det är hela tiden. spelar ingen roll om jag äter eller inte. Tilläggas att jag jobbar på restaurang så är förbannat svårt att komma ifrån oset....

går på barnmorskemottagningen på vårdcentralen. du då?

mitt illamående har också spårat ut, mår illa av typ all mat, kräks också. fan också, lägger mig med kurrande mage för ingenting går ju ner! :( o vaknar illamående pga hunger. åt lite thaimat nyss (till frukost) men spydde direkt efter......blä

förstår att det är tufft att jobba på restaurang nu, men du fixar det ändå eller går du och kräks? vilken vecka är du i? jag är i v 8..
  • 879214

förresten, detta med molvärk, är det någon mer än jag som inte känner så värst mkt? jag får mensvärk-attacker ibland men det är allt. detta är min andra graviditet. i min första så hade jag mensvärk som kom och gick men inte så nu direkt, kan det vara för att livmodern redan är uttöjd sedan innan? någon mer som väntar andra barnet och upplever samma?

Svar på tråden BF november 2016