• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • manza

Ni får gå in på er mail för att se inbjudan till gruppen på fb

• Emmissara

Hej hoppar in här, plussade svagt igår och idag blev de lite starkare så börjar väl förstå att jag är gravid. Läsa igår igenom allt ni hade skrivit men de är lite svårt att komma ihåg allt. Kan berätta lite kort om min historia, fick ett tidigt mf i maj 2014 (oplanerad graviditet) efter några månader började jag och min make försöka och för ett år sedan fick jag reda på att jag hade rubbningar i mina hormoner efter mitt mf så jag fick då reda på att jag troligtvis skulle få de svårt att få barn. I somras skrev vi in oss för utredning och skulle egentligen på första mötet för lite mer än 1 månad sedan men p.g.a. magsjuka så va vi tvungna att flytta på de så har egentligen första mötet om 1 vecka den 14 mars. Ska ringa på måndag till gyn och se vad vi ska göra, om man kan komma och prata om graviditeten istället då jag har kroniska smärtor i magen sedan 6 år tillbaka och får nu inte längre få mina behandlingar, så lite spänd över hur de ska gå nu under graviditeten. 

Tror inte riktigt på att jag är gravid, ska på måndag ta ett digitalt om testet imorgon är ännu starkare. 

om man kollar efter min ÄL så har jag bf 11 eller 12 november 

• Kanelsnäckan

Även jag plussade imorse och fick ett snabbt och starkt plus på cb. :) Tror jag är på bim-3 men känns lite väl starkt för det. Brukar ha en cykel på 35 dagar men kan ju varit kortare denna månaden kanske.

hoppasbli4 skrev 2016-03-05 09:05:14 följande:

Jag plussade i morse :D Trodde jag var på bim-2 men detta streck kom upp inom en min så känns som jag borde ha passerat bim då? Hur har era plus sett ut, ni som har testat med cb plus? Kan tillägga att jag oftast har cykler på mellan 35-65 dagar, men hade en liten blödning den 12 februari så funderar på om det kan ha varit äl blödning jag fick då. Isf är jag i v 5+1 nu. Preliminärt så tror jag att jag kommer räkna på en 28 dagars cykel och isf är jag idag i v 4+6. Har bokat tid för inskrivning den 24 mars så hoppas få tid för vul för att fastställa ordentligt. 

• Kanelsnäckan

Hej på er!

Plussade tydligt imorse och enligt NC bör bf vara 15 nov. Tror inte riktigt att jag är gravid än. Känns totalt overkligt.

Längtar till vul så jag kan få se att där verkligen är någon.

Går gärna med i en fb grupp efter vul i alla fall. Detta är min andra graviditet.

• Kanelsnäckan
    katarina86 skrev 2016-03-04 18:02:18 följande:

Vi skulle ju kunna göra en grupp till annars? Jag skulle gärna vilja ha en lite mindre grupp med kanske ca 20 medlemmar så man lär känna varann på vägen? Stora föräldragrupper finns det så många av. Vi kan kanske vänta till imorgon och se om anateresa svarar och vad hon tycker och annars kan vi göra en egen liten grupp ?????

I min förra graviditet var jag med i en grupp med 30 medlemmar. Det var en jätte trevlig och mysig grupp. Man lärde känna varandra och fann ett jätte bra stöd. Fin ide.
  • hoppasbli4

tack för svaren =) känns så sjukt overkligt. Jag har tre barn sen innan så väntar nr 4, trodde aldrig jag skulle få så många barn :D Har tyvärr redan fått foglossning, det var första symptomet som jag redan har känt i en vecka. Mår också lite illa till och från men än så länge är det inte så jobbigt. Misstänker dock att det kommer bli värre runt v 7 eftersom det har blivit det alla de andra gångerna.

• monn

Hej alla tjejjer! Jag plussade igårkväll! Helt ofattbart. Vi har försökt i 2,5år och väntar på IVF! Vi får se hur detta går, man vågar ju inte ta ut glädjen i förskott, men kan inte hjälpa att hoppas :) Hänger gärna på här!!:)

• Eucalyptus

Hej Tjejer! Jag hoppar gärna också in här, tog graviditetstest natten till fredag och fick gravid 2-3 veckor. Berättade för min man igår efter jobbet som också blev så glad och lycklig. Känns underbart! Det blir första barnet för oss! 

• Anateresa

hej nya! :) vi har startat en fb grupp. skicka gärna er mailadress i pm till mig om ni vill hänga på!

• monn

Grattis!! Jag har snna bf som du. Plussade igårkväll. Tänkte ta digitalt imorgonbitti. Kan inte heller fatta det. Vi har försökt i 2,5 år :)

Emmissara skrev 2016-03-05 13:00:48 följande:

Hej hoppar in här, plussade svagt igår och idag blev de lite starkare så börjar väl förstå att jag är gravid. Läsa igår igenom allt ni hade skrivit men de är lite svårt att komma ihåg allt. Kan berätta lite kort om min historia, fick ett tidigt mf i maj 2014 (oplanerad graviditet) efter några månader började jag och min make försöka och för ett år sedan fick jag reda på att jag hade rubbningar i mina hormoner efter mitt mf så jag fick då reda på att jag troligtvis skulle få de svårt att få barn. I somras skrev vi in oss för utredning och skulle egentligen på första mötet för lite mer än 1 månad sedan men p.g.a. magsjuka så va vi tvungna att flytta på de så har egentligen första mötet om 1 vecka den 14 mars. Ska ringa på måndag till gyn och se vad vi ska göra, om man kan komma och prata om graviditeten istället då jag har kroniska smärtor i magen sedan 6 år tillbaka och får nu inte längre få mina behandlingar, så lite spänd över hur de ska gå nu under graviditeten. 

Tror inte riktigt på att jag är gravid, ska på måndag ta ett digitalt om testet imorgon är ännu starkare. 

om man kollar efter min ÄL så har jag bf 11 eller 12 november 

Svar på tråden BF november 2016