• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • AnjaBjork

Jag vill gärna vara med och hoppas kunna söka lite stöd ifrån er :) Jag plussade igår! Är enligt mina beräkningar i vecka 6 (5+2). Jag känner mig glad men samtidigt sjukt rädd för vad som komma skall. Speciellt eftersom pappan vill att jag gör abort då vi båda är unga (vi kommer vara 20 och 21 när bebis kommer) och inte har någon stabil ekonomi. Han säger även att "vi inte är redo". Vill dock inget hellre än att behålla min lilla böna...

• Lilla Luna
    AnjaBjork skrev 2016-03-05 21:25:52 följande:

Jag vill gärna vara med och hoppas kunna söka lite stöd ifrån er :) Jag plussade igår! Är enligt mina beräkningar i vecka 6 (5+2). Jag känner mig glad men samtidigt sjukt rädd för vad som komma skall. Speciellt eftersom pappan vill att jag gör abort då vi båda är unga (vi kommer vara 20 och 21 när bebis kommer) och inte har någon stabil ekonomi. Han säger även att "vi inte är redo". Vill dock inget hellre än att behålla min lilla böna...

Hört att man är inte redo (killar) förns man står där med bebisen i famnen. :) men prata om det. Sitt ner tillsammans. Berätta om dina känslor.
  • Lilla Luna

Vad jag känner mig hemskt och lättretlig just nu. Får verkligen kämpa för att inte börja gråta och skrika åt folk eller mina husdjur. Ojoj, hoppas det inte blir mycket värre.

• linolin
    Lilla Luna skrev 2016-03-05 21:39:11 följande:

Vad jag känner mig hemskt och lättretlig just nu. Får verkligen kämpa för att inte börja gråta och skrika åt folk eller mina husdjur. Ojoj, hoppas det inte blir mycket värre.

Jag kände lika m min hund höll på att bli tokig o gråtfärdig men det är bättre nu i v 5+3
  • AnjaBjork

Tack för ditt svar Lilla luna :) jag försöker prata med honom men det är som att han inte vill prata om det och förtränger att jag faktiskt är gravid. Ska försöka idag igen så får vi se hur det går. Måste även passa på att skriva grattis till alla fina gravida här inne! Så kul att vi alla är beräknade ungefär samtidigt :D

• Skidbruden
    Anateresa skrev 2016-03-05 19:40:46 följande:

hej nya! :) vi har startat en fb grupp. skicka gärna er mailadress i pm till mig om ni vill hänga på!

Skickade min mailadress till dig i ett meddelande tidigare idag. Hänger gärna med på FB.
  • Lurefix

Jag är gärna med här fick mitt första plus för 9 dagar sedan är forfarande i chock. Hade tappat tron på att jag kunde bli gravid men vårat mirakel kom som ett brev på posten. :) enligt kalendern går jag in i vecka 6 men tror jag hade senare ÄL så tror jag går in i vecka 5 egentligen. Jag var på ett tidigt VUL i torsdags då jag hade sådan fruktansvärd värk men allt såg normalt ut men ännu såg man ingen plutt.

Jag plussade på Bim-4 och är alltså beräknad i början på november :) (superglad/nervös)

• pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-05 16:59:53 följande:

Hej alla tjejjer! Jag plussade igårkväll! Helt ofattbart. Vi har försökt i 2,5år och väntar på IVF! Vi får se hur detta går, man vågar ju inte ta ut glädjen i förskott, men kan inte hjälpa att hoppas :) Hänger gärna på här!!:)

Grattis!! Vi plussade en vecka innan vårt första ivf besök. Trodde aldrig det skulle lyckas på egen hand. Är också orolig nu när vi kämpat så länge men försöker ta en dag i taget. Ska göra vul på tisdag (v6+1 då) för att (snälla, snälla!) utesluta utomkveds som jag råkade ut för förra gången.
  • Norrlänning86

Ska hålla tummarna för dig!! Jag känner samma sak, är lite orolig för ett nytt utomkveds men får snällt vänta till 17 mars innan jag får komma in och kolla då! Men du ska nog se att det ser fint ut :)

pandoraDiem skrev 2016-03-06 12:34:51 följande:

Grattis!! Vi plussade en vecka innan vårt första ivf besök. Trodde aldrig det skulle lyckas på egen hand. Är också orolig nu när vi kämpat så länge men försöker ta en dag i taget. Ska göra vul på tisdag (v6+1 då) för att (snälla, snälla!) utesluta utomkveds som jag råkade ut för förra gången.

• monn

Grattis!! Kan man göra vul så tidigt?

pandoraDiem skrev 2016-03-06 12:34:51 följande:

Svar på tråden BF november 2016