• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • RapidAngel
    Lilla Luna skrev 2016-03-07 12:07:47 följande:

Grattis! Känner inte heller något så det är svårt att greppa att jag faktiskt är gravid. Blir nog lättare när magen börjar synas och efter ul.

Är bara sambon och en kompis som vet än. Ska göra ett smycke till mamma och avslöja med hjälp av det och skriva en lapp där det stå typ "vi ses i november". :) håller allt hemligt ett tag till.

Hej!
    Detsamma!!! Vilken vecka är du i?? Ska  du göra något VUL innan UL? Har du fått tid för UL? Ja, jag fattar det inte. Fick ta ett till test i lördags. Tyckte det inte var så starkt och då blev jag nojig igen. Men kroppstempen är fortsatt hög och trycket i magen är kvar. Annars INGET. 

Ååhh! Är det din mammas första barnbarn? Jag är typ borträknad pga att jag är så gammal så min morsa har liksom nöjt sig med syrrans ungar, men nu jäklar ska hon bli överraskad:) Ska berätta det för henne snart eftersom hon kommer och ska bo hos oss en vecka och jag KAN inte ljuga för henne varje dag.
  • 8295
    RapidAngel skrev 2016-03-07 12:18:47 följande:

Ja! Och detsamma! Oh, vecka 11! Grattis!!!:) 

Syns det nåt ännu? Jag tror jag redan har gått upp i vikt viket eg. är helt omöjligt, men sån är jag, haha. Hur är dina smärtor? Är det mensvärk? Eller ledvärk? Har du spytt? 

Trist att det finns sådana tankar när det enda som bör fokuseras på är att ni ska få en bäbis. Allt annat löser sig. Och tittar man på typ grottmänniskorna så är ni ju mer än medelålders:)

Det kan vara så att du är uppblåst eller liknande, det var jag de första två-tre veckorna. På mig syns det inte ännu, men vissa byxor börjar sitta obehagligt trångt :))

I v3-4 hade jag väldigt mycket 'mensvärk' + lite smått hanterbart illamående från middagstid till kväll. Svanken gjorde ont där ett tag också. Sen eskalerade illamåender kraftigt men mensvärken försvann till 90%. Vid denna tid tror jag min valp på 6 mån märkte att jag förändrades, han switchade sovplats från mitt knäveck till huvudet på magen, skulle vara nära mycket mer, följde mig direkt jag bytte rum osv. Så var han inte riktigt innan.

V.7-9 låg jag i sängen. Vilket ledde till mycket rygg och nacksmärtor haha.. nu för tiden kämpar jag mig till soffan varje morgon istället ;)) Försöker gå ut och gå mer,frisk luft och massa järn men är smått rädd att inte ta mig hem från promenaderna. Hundarna får sambon ta på promenader, går inte själv långt med dom längre. Tröttheten är fortfarande extrem men den hjärtskärande rädslan att få missfall är i princip borta.

Nu vågar jag planera, längta och är oerhört galet lycklig konstant! (Kanske lite mindre lycklig när jag ligger och gråter av utmattning, men annars så!)
  • pandoraDiem

Grattis RapidAngel! Så himla kul :) Jag har lite liknande historia som du, skulle precis på mitt första ivf-besök efter drygt 1.5 års kämpande då vi helt plötsligt plussade, bara sådär. Angående symptom så tror jag det är så olika från graviditet till graviditet men förstår din oro, är själv sjukt orolig. Nu är det bara att hålla tummarna och försöka njuta av att faktiskt ha blivit gravid :)

• k91
    manza skrev 2016-03-07 12:19:16 följande:

Glöm inte att vi har en fb grupp:)

Får man vara med? Och ser inte mina FB-vänner att jag är med där? Skulle vara skönt om de inte såg det eftersom man kanske inte gått ut för allmänheten så här tidigt :)
  • MaalinH
    manza skrev 2016-03-07 12:19:16 följande:

Glöm inte att vi har en fb grupp:)

Pma mig. Vill gärna gå med! ?
  • MaalinH

Hej, Malin heter jag, fyller 25 i september och väntar vårat andra barn med bf 11 november.. bor i Falkenberg i Halland län. Jag går gärna med i gruppen på fb. Kan någon lägga till mig? Jag heter Malin C Hedström på Facebook... :)

• Lilla Luna
    RapidAngel skrev 2016-03-07 12:21:56 följande:

Hej!

Detsamma!!! Vilken vecka är du i?? Ska  du göra något VUL innan UL? Har du fått tid för UL? Ja, jag fattar det inte. Fick ta ett till test i lördags. Tyckte det inte var så starkt och då blev jag nojig igen. Men kroppstempen är fortsatt hög och trycket i magen är kvar. Annars INGET. 

Ååhh! Är det din mammas första barnbarn? Jag är typ borträknad pga att jag är så gammal så min morsa har liksom nöjt sig med syrrans ungar, men nu jäklar ska hon bli överraskad:) Ska berätta det för henne snart eftersom hon kommer och ska bo hos oss en vecka och jag KAN inte ljuga för henne varje dag.

Mammas andra barnbarn. Brorsan fick sin första i juli ifjol. :)

Inte fått tid för ul än men tänkte boka in ett tidigt ul på en privat klinik. Vill helst göra vanligt ul istället för vul. :) är i vecka 7, 6+2
  • Julia79

Hit skickar man PM om man vill gå med i FB gruppen :))

Anateresa skrev 2016-03-05 19:40:46 följande:

hej nya! :) vi har startat en fb grupp. skicka gärna er mailadress i pm till mig om ni vill hänga på!

• Julia79

Hej, PM:A "anateresa" för FB gruppen :)

MaalinH skrev 2016-03-07 15:57:53 följande:

Hej, Malin heter jag, fyller 25 i september och väntar vårat andra barn med bf 11 november.. bor i Falkenberg i Halland län. Jag går gärna med i gruppen på fb. Kan någon lägga till mig? Jag heter Malin C Hedström på Facebook... :)

Svar på tråden BF november 2016