8295 skrev 2016-03-07 12:34:58 följande:
Det kan vara så att du är uppblåst eller liknande, det var jag de första två-tre veckorna. På mig syns det inte ännu, men vissa byxor börjar sitta obehagligt trångt :))
I v3-4 hade jag väldigt mycket 'mensvärk' + lite smått hanterbart illamående från middagstid till kväll. Svanken gjorde ont där ett tag också. Sen eskalerade illamåender kraftigt men mensvärken försvann till 90%. Vid denna tid tror jag min valp på 6 mån märkte att jag förändrades, han switchade sovplats från mitt knäveck till huvudet på magen, skulle vara nära mycket mer, följde mig direkt jag bytte rum osv. Så var han inte riktigt innan.
V.7-9 låg jag i sängen. Vilket ledde till mycket rygg och nacksmärtor haha.. nu för tiden kämpar jag mig till soffan varje morgon istället ;)) Försöker gå ut och gå mer,frisk luft och massa järn men är smått rädd att inte ta mig hem från promenaderna. Hundarna får sambon ta på promenader, går inte själv långt med dom längre. Tröttheten är fortfarande extrem men den hjärtskärande rädslan att få missfall är i princip borta.
Nu vågar jag planera, längta och är oerhört galet lycklig konstant! (Kanske lite mindre lycklig när jag ligger och gråter av utmattning, men annars så!)
Allvar??!? Jag HOPPAS verkligen det för jag försöker SÅÅÅ hårt att äta nyttigt. Jag har väl ett BMI som är på gränsen till övervikt även fast det inte syns och jag vill verkligen inte redan nu gå upp en massa. Då vet jag inte var detta kommer sluta. Gick det över sen för dig?
Coolt med valpen ändå! Tänk vad de känner mer än vi:) OM man nu ska tro allt man läser så låter det väldigt mycket som att du väntar en tjej:))))