• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-03-06 12:52:06 följande:

Ska hålla tummarna för dig!! Jag känner samma sak, är lite orolig för ett nytt utomkveds men får snällt vänta till 17 mars innan jag får komma in och kolla då! Men du ska nog se att det ser fint ut :)

Tack :) håller tummarna för dig också!
  • pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-06 13:30:28 följande:

Grattis!! Kan man göra vul så tidigt?

Tack! Det var de på kvinnokliniken som tyckte det, så antar att det går att se om det sitter rätt iaf. Är nog på gränsen för att se hjärtljud. Hade jag inte varit i riskgruppen för ett utomkveds hade jag gärna väntat några veckor till.
  • monn

Okej, lycka till :) när märkte du av utomkveds? Jag tycker jag känner igen ditt nick från andra trådar! Så härligt att det lyckats för er igen :)

Jag har bokat ultralljud, vitalitetstest till 9/4,är väö i vecka 8-9 då :)

pandoraDiem skrev 2016-03-06 13:57:43 följande:

Tack! Det var de på kvinnokliniken som tyckte det, så antar att det går att se om det sitter rätt iaf. Är nog på gränsen för att se hjärtljud. Hade jag inte varit i riskgruppen för ett utomkveds hade jag gärna väntat några veckor till.

• 8295

Jag är i v10+4 med mitt första barn. Ska till barnmorskan till veckan för blodprover etc, men är hemskt nyfiken på när man får göra sitt första ultraljud. Någon som vet generellt när?

• Kanelsnäckan

det är nog lite olika beroende på kommun. I min förra graviditet valde vi att betala för ett ul i v.8 (hade svårt att tro det va sant) fick sedan kub i v.12 & rutin ul i v.18 och ett tillväxt ul i v.31 typ. :) gick då till en privat barnmorskeklinik vilket jag tänkt göra denna gången med :)

8295 skrev 2016-03-06 17:48:51 följande:

Jag är i v10+4 med mitt första barn. Ska till barnmorskan till veckan för blodprover etc, men är hemskt nyfiken på när man får göra sitt första ultraljud. Någon som vet generellt när?

• pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-06 16:17:41 följande:

Okej, lycka till :) när märkte du av utomkveds? Jag tycker jag känner igen ditt nick från andra trådar! Så härligt att det lyckats för er igen :)

Jag har bokat ultralljud, vitalitetstest till 9/4,är väö i vecka 8-9 då :)

Tack :) Känner igen ditt nick också :)

Trodde mitt utomkveds var missfall i några veckor då jag blödde, så fick inte reda på att det var just utomkveds förrän vid vul.
  • monn

Okej! Man känner ju sig lite orolig för det meata, men jag försöker slappna av och njuta. Det känns så overkligt och härligt! Hur länge har ni försökt?:)

pandoraDiem skrev 2016-03-06 18:24:51 följande:

Tack :) Känner igen ditt nick också :)

Trodde mitt utomkveds var missfall i några veckor då jag blödde, så fick inte reda på att det var just utomkveds förrän vid vul.

• Bell13

Hej, har plussat idag väldigt tidigt 3+5 och har bf 15 november. Hänger här om jag går. Det här blir mitt fjärde barn. De andra är 14, 10 samt 11 månader.

• Kanelsnäckan

Grattis! Har bf den 16 enligt NC :)

Bell13 skrev 2016-03-06 19:20:15 följande:

Hej, har plussat idag väldigt tidigt 3+5 och har bf 15 november. Hänger här om jag går. Det här blir mitt fjärde barn. De andra är 14, 10 samt 11 månader.

• pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-06 19:04:47 följande:

Okej! Man känner ju sig lite orolig för det meata, men jag försöker slappna av och njuta. Det känns så overkligt och härligt! Hur länge har ni försökt?:)

Jo, försöker också njuta av att faktiskt ha kommit så här långt. Efter alla månader med den ovälkomna mensen så är det en stor delseger att få se ett plus :) försökt sen sommaren 2014, så känns overkligt precis som du också skriver.
Svar på tråden BF november 2016