Julia79 skrev 2016-03-07 18:39:11 följande:
Hej!!
Härlig läsning, kul att du delar med dig och stort GRATTIS till bebisen i magen <3
Men åh, vad roligt att läsa!! Grattis :)
Jag är gravid med mitt andra barn. Med dottern som nu är 1,5 visste jag direkt att jag blev med barn. Jag kände tydligt av min ägglossning och "Jag tror fan jag blev gravid nu, älskling" sa jag direkt efter tillverkning. Tog inte lång tid förrän det kom konstiga illamående-känslor och brösten ömmade. Ett par dagar efter beräknad mens tog jag ett test med ett streck lika starkt som kontrollstrecket.
Och så nu. Försökt i ett par månader. Känner inte längre av när jag har ägglossning men har försökt hålla kolla på menscykeln och chansar lite. Inte känt ett dyft och vart övertygad om att jag inte är med barn. När mensen gick över trodde jag bara att den inte stabiliserat sig. Jag har ammat länge så bara haft mens sen i december. Tar ett test som inte visar något direkt, men jag kommer på att EGENTLIGEN ska man ju låta det ligga. Så kollar efter en stund och då är det ett streck, men så svagt att det knappt går att urskilja. Jag tänkte att vi väntade väl för länge så jag gjorde ett morgontest några dagar senare. Lite tydligare men fortfarande otydligt.
Jag har inte känt av minsta lilla utom möjligen ett väldigt sug på frukt, vilket jag fick även första graviditeten. Annars verkligen 0! Tills det att jag vaknade idag och var superillamående och har vart uppe och superkräkts, så nu ligger jag och funderar på jag är magsjuk eller om jag ska må såhär varje morgon, haha.
Jag tror i alla fall inte svagt streck och inga symptom är något att oroa sig för. Jag håller tummarna för oss båda! Har bf 4 november? När har du?