• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • RapidAngel
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-08 07:09:53 följande:

Jag plussade starkt i lördags på bim -3 & på bim -2 sa cb gravid 2-3 :) idag på bim går jag in i v.5 och jag känner inte ett smack. Vet att man inte behöver göra det såhär tidigt. Men har svårt att tro på att där är något så några symtom hade varit trevligt. Inga spända bröst eller liknande. Nån mer som inte känner något?

JAG! känner NADA! Enligt appen är jag i vecka 5+1 (eller vecka 6, fattar inte hur man räknar) och har typ inte ett enda symptom. I början var jag iaf tvungen att kissa varje natt men nu gör jag inte det heller. Kroppstemp är fortfarande hög iaf. Har pratat med en sköterska och hon säger att det är HELT NORMALT att inte ha några symptom. Så då får man väl tro på det. Men skumt är det ju.
  • RapidAngel
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 07:53:30 följande:
    Tack :) du kanske får en supergraviditet med få symptom i tidig grav :) jag mår rätt okej, lite ömmande bröst, vågor av illamående men inget käkande än. Är i v6+1, ska på vul om två timmar för att kolla att knytet sitter rätt, sjukt nervös. Vi gjorde ingenting annorlunda jämfört med alla andra gånger, vi var helt inställda på ivf men körde på iaf för man vet ju aldrig :) antar att det bara behövdes fler gånger för oss då oddsen inte var på vår sida pga av mannens lite avvikande spermier och att jag bara har en äggledare. Själv då?

Åh!!!! HUR GICK DET PÅ VUL-ET??? Vad såg ni??? Hur kändes det?? Har ni ett arbetsnamn? :)

Vi gjorde samma sak. Vi körde på, jag har NC så jag visste typ när ÄL var. Men så har vi gjort hela tiden. På semestern, över julen osv. Vi HAR träffat ÄL förut men det har ju aldrig fan tagit. Men nu, när vi var på väg till IVF, då jäklarns, haha:) Folk säger att "men sluta tänk på det så händer det" och det funkar ju inte. Men kanske att "lösningen" var IVF gjorde att äggen slappnade av och accepterade en spermie, haha.) Vet inte. Mina undersökningar var tipp topp förutom att mitt BMI var lite högt så jag gick ner ca 5 kg, sambon har egentligen bra leverne, men har rökt en del. Han slutade och vips så satt den där:) Vet inte om det var det eller om det var vår tur bara :)

Men nu är vi här:)

• RapidAngel
    8295 skrev 2016-03-08 09:03:55 följande:
    Om du menar uppblåstheten så ja det gick över :)

Min bästa vän gick upp nästan dubbelt under sin graviditet, kunde inte amma efteråt så hon sitter fortfarande med en mammamage kvar och mår dåligt. Trots att magen efter förlossningen finns där pga en väldigt speciell anledning <3

Grejen med valpen och att jag tror han förstår är att min gamla tik på 13 bast inte ändrat beteende alls. Min sambo tror också det är en tjej, jag tror mest på kille :) längtar till att få veta. --Nån som tänkt ta reda på könet på sin bebis?? --

Klart man inte ska tänka på vikten under grav! Den är ju verkligen skit samma. Blev bara så förvånad att det gick så snabbt....

Vi ska DEFINITIVT ta reda på kön, men jag vet redan att det är en kille. Det bara känns så. 

• essbee

Hej :D

Här är en till som har BF i november... Ni har hunnit skriva massor i den här tråden.. Ska försöka komma ikapp!

Grattis till er allihop!!

• Iskristall
    RapidAngel skrev 2016-03-08 10:45:27 följande:

Haha! :) Ja! Jag har läst dina inlägg i andra trådar. Det var kanske i våras som jag var aktiv, samma alias, men eftersom det aldrig "tog" så blev jag lite sur och lade ner FL ett tag. Men inför varje BIM så gick jag in och läste olika trådar om symptom osv. iallafall. Och jag vet att jag har läst ditt nick och det du har skrivit och jag vet att jag har hoppats så mycket för dig. Vi har inte pratat med varandra tidigare (så jag känner mig lite som en stalker nu:)) så det är inte konstigt att du inte minns mitt nick:) 

Men nu är vi äntligen i denna tråd! Hur länge har ni försökt? 

Hihi ingen fara alls!

Ja nu är vi i denna tråd, tänk va?! Jag började nog hänga som planerar barn under sommaren 2013. Då hade vi inte börjat aktivt, men sen har vi försökt. Gjort fertilitesutredning och gått vidare med ivf. Så nu äntligen, 2:a ivf försöket o återföringen verkar den sitta. Är dock som du orolig för att jag inte känner lika mycket symptom som andra verkar känna...18/3 är det dags för vul för att se så att det verkligen finns nåt som lever därinne!

Hur länge har ni försökt?
  • pandoraDiem
    RapidAngel skrev 2016-03-08 10:55:34 följande:

Åh!!!! HUR GICK DET PÅ VUL-ET??? Vad såg ni??? Hur kändes det?? Har ni ett arbetsnamn? :)

Vi gjorde samma sak. Vi körde på, jag har NC så jag visste typ när ÄL var. Men så har vi gjort hela tiden. På semestern, över julen osv. Vi HAR träffat ÄL förut men det har ju aldrig fan tagit. Men nu, när vi var på väg till IVF, då jäklarns, haha:) Folk säger att "men sluta tänk på det så händer det" och det funkar ju inte. Men kanske att "lösningen" var IVF gjorde att äggen slappnade av och accepterade en spermie, haha.) Vet inte. Mina undersökningar var tipp topp förutom att mitt BMI var lite högt så jag gick ner ca 5 kg, sambon har egentligen bra leverne, men har rökt en del. Han slutade och vips så satt den där:) Vet inte om det var det eller om det var vår tur bara :)

Men nu är vi här:)

Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)

Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.
  • monn

Men grattis!! Jag längtar efter vårt också! Vilken vecka är du i? :)

pandoraDiem skrev 2016-03-08 11:38:20 följande:

Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)

Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.

• pandoraDiem
    monn skrev 2016-03-08 12:50:19 följande:

Men grattis!! Jag längtar efter vårt också! Vilken vecka är du i? :)

Tack :) Är i början av vecka 7 (6+1) så var lite orolig att det skulle vara för tidigt för att se hjärtljud, men det gick ju bra :) När var det ni skulle dit?
  • Sajocawa

Hallå! Jag plussade svagt igårkväll och tog tre test till idag för att vara på säkra sidan, så nu vågar jag presentera mig här.
    Vi väntar syskon till vår 1,5-åring, vi ville egentligen ha väldigt tätt mellan barnen så började försöka när minstingen va 2-3 månader redan, men ägglossningen kom inte igång förrän jag slutade amma när dottern var 10 månader. Då blev jag däremot gravid på första försöket men MA upptäcktes i vecka 10, i oktober. Nu har vi försökt sen dess och äntligen tog det sig på fjärde försöket! Känns så overkligt, och jag hoppas att det kommer gå hela vägen den här gången!
    Juste, bf 16 november!

• Kanelsnäckan

Känns skönt att inte vara ensam om att inte känna något :) förr eller senare lär vi ju känna något men känns som att alla andra känner saker så tidigt så då tycker man ju det e konstigt att man själv inte gör det.

RapidAngel skrev 2016-03-08 10:48:47 följande:

JAG! känner NADA! Enligt appen är jag i vecka 5+1 (eller vecka 6, fattar inte hur man räknar) och har typ inte ett enda symptom. I början var jag iaf tvungen att kissa varje natt men nu gör jag inte det heller. Kroppstemp är fortfarande hög iaf. Har pratat med en sköterska och hon säger att det är HELT NORMALT att inte ha några symptom. Så då får man väl tro på det. Men skumt är det ju.

Svar på tråden BF november 2016