RapidAngel skrev 2016-03-08 10:55:34 följande:
Åh!!!! HUR GICK DET PÅ VUL-ET??? Vad såg ni??? Hur kändes det?? Har ni ett arbetsnamn? :)
Vi gjorde samma sak. Vi körde på, jag har NC så jag visste typ när ÄL var. Men så har vi gjort hela tiden. På semestern, över julen osv. Vi HAR träffat ÄL förut men det har ju aldrig fan tagit. Men nu, när vi var på väg till IVF, då jäklarns, haha:) Folk säger att "men sluta tänk på det så händer det" och det funkar ju inte. Men kanske att "lösningen" var IVF gjorde att äggen slappnade av och accepterade en spermie, haha.) Vet inte. Mina undersökningar var tipp topp förutom att mitt BMI var lite högt så jag gick ner ca 5 kg, sambon har egentligen bra leverne, men har rökt en del. Han slutade och vips så satt den där:) Vet inte om det var det eller om det var vår tur bara :)
Men nu är vi här:)
Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)
Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.