• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • pandoraDiem
    RapidAngel skrev 2016-03-07 21:54:33 följande:

Hej fina PandoraDiem!!! Haha! Så underbart!!! Jag kan ju inte fatta det än! Nu har det ju bara gått en vecka sen plussen och jag har inga symptom, men inget blod på pappret och morgontempratur är fortsatt hög.

Hur mår DU??? Vilken vecka?? Hur gick det till när nu plussade?? Gjorde du nåt speciellt innan den gången? Man höll ju på en hel del och trixade, haha :) SUPERGRATTIS!!!!

Tack :) du kanske får en supergraviditet med få symptom i tidig grav :) jag mår rätt okej, lite ömmande bröst, vågor av illamående men inget käkande än. Är i v6+1, ska på vul om två timmar för att kolla att knytet sitter rätt, sjukt nervös. Vi gjorde ingenting annorlunda jämfört med alla andra gånger, vi var helt inställda på ivf men körde på iaf för man vet ju aldrig :) antar att det bara behövdes fler gånger för oss då oddsen inte var på vår sida pga av mannens lite avvikande spermier och att jag bara har en äggledare. Själv då?
  • MaalinH
    katarina86 skrev 2016-03-08 07:21:11 följande:

Det funkar inte att skicka mail till dig anateresa. FL Funkar jättedåligt för mig. Min mail som är till fb är i alla fall katarinaanshelm@hotmail.com, men där kommer jag inte in på själva mailen utan bara på fb'n. Så funkar inte det får du gärna adda mig som vän på fb, du kan ju ta bort mig så fort du lagt till lig i gruppen. Katarina Taskelur Anshelm heter jag där (eller möjligen bara Katarina Anshelm). Jag vill hemskt gärna vara med i fb-gruppen i alla fall :)

Jag kan heller inte pma anateresa. Lägg till mig som vän också. Malin C Hedström på Facebook å då kan man lägga till :)
  • Norrlänning86

Åååhh va spännande med ultraljud. Tänker på dig idag! Kommer gå bra! :)

pandoraDiem skrev 2016-03-08 07:53:30 följande:

Tack :) du kanske får en supergraviditet med få symptom i tidig grav :) jag mår rätt okej, lite ömmande bröst, vågor av illamående men inget käkande än. Är i v6+1, ska på vul om två timmar för att kolla att knytet sitter rätt, sjukt nervös. Vi gjorde ingenting annorlunda jämfört med alla andra gånger, vi var helt inställda på ivf men körde på iaf för man vet ju aldrig :) antar att det bara behövdes fler gånger för oss då oddsen inte var på vår sida pga av mannens lite avvikande spermier och att jag bara har en äggledare. Själv då?

• 8295
    RapidAngel skrev 2016-03-07 21:50:28 följande:

Allvar??!? Jag HOPPAS verkligen det för jag försöker SÅÅÅ hårt att äta nyttigt. Jag har väl ett BMI som är på gränsen till övervikt även fast det inte syns och jag vill verkligen inte redan nu gå upp en massa. Då vet jag inte var detta kommer sluta. Gick det över sen för dig?

Coolt med valpen ändå! Tänk vad de känner mer än vi:) OM man nu ska tro allt man läser så låter det väldigt mycket som att du väntar en tjej:))))

Om du menar uppblåstheten så ja det gick över :)

Min bästa vän gick upp nästan dubbelt under sin graviditet, kunde inte amma efteråt så hon sitter fortfarande med en mammamage kvar och mår dåligt. Trots att magen efter förlossningen finns där pga en väldigt speciell anledning <3

Grejen med valpen och att jag tror han förstår är att min gamla tik på 13 bast inte ändrat beteende alls. Min sambo tror också det är en tjej, jag tror mest på kille :) längtar till att få veta. --Nån som tänkt ta reda på könet på sin bebis?? --
  • Bell13
    8295 skrev 2016-03-08 09:03:55 följande:

Min bästa vän gick upp nästan dubbelt under sin graviditet, kunde inte amma efteråt så hon sitter fortfarande med en mammamage kvar och mår dåligt. Trots att magen efter förlossningen finns där pga en väldigt speciell anledning <3

Grejen med valpen och att jag tror han förstår är att min gamla tik på 13 bast inte ändrat beteende alls. Min sambo tror också det är en tjej, jag tror mest på kille :) längtar till att få veta. --Nån som tänkt ta reda på könet på sin bebis?? --
    Jag ska ta reda på könet vid ul i v 20. Är för nyfiken för att inte göra det
  • Emmissara
    8295 skrev 2016-03-08 09:03:55 följande:

Snackade med maken om det igår, han vet inte om han vill men jag vill veta. Känns roligare att fixa barnrummet då :)
  • pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-03-08 08:11:56 följande:

Åååhh va spännande med ultraljud. Tänker på dig idag! Kommer gå bra! :)

Det gick bra :) vi gick se ett 8 mm stort knyte i livmodern med ett tickande hjärta. Otroligt häftig upplevelse! Tack för omtanken :)
  • RapidAngel
    Iskristall skrev 2016-03-08 06:10:52 följande:
    Haha det gör ingenting! Tackar så mycket! Stort grattis till dig med! Har du följt på avstånd? Kan tyvärr inte riktigt koppla ditt alias? Har du haft annat alias tidigare? Friska upp mitt minne!

Haha! :) Ja! Jag har läst dina inlägg i andra trådar. Det var kanske i våras som jag var aktiv, samma alias, men eftersom det aldrig "tog" så blev jag lite sur och lade ner FL ett tag. Men inför varje BIM så gick jag in och läste olika trådar om symptom osv. iallafall. Och jag vet att jag har läst ditt nick och det du har skrivit och jag vet att jag har hoppats så mycket för dig. Vi har inte pratat med varandra tidigare (så jag känner mig lite som en stalker nu:)) så det är inte konstigt att du inte minns mitt nick:) 

Men nu är vi äntligen i denna tråd! Hur länge har ni försökt? 

• RapidAngel
    Lilla Luna skrev 2016-03-08 06:27:05 följande:

Jag har ingen erfarenhet av varken ul eller väl. Tänkte göra ul i v.12, man kan göra det tidigare men då ser man mest bara en prick och att hjärtat slår. Men i v.12 ser man mer om jag läst rätt. :)

Samma här, men tänkte göra ett VUL innan. Har läst att man kan se hjärtat i typ 6+3:)
Svar på tråden BF november 2016