• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Iskristall
    RapidAngel skrev 2016-03-08 17:10:40 följande:

Ja tänk...vilken resa ni har gjort! Stort! Tänk att det har fastnat nu! Har resan fört er närmare varandra? Produktionssex är ju inte superhett, men det är ju ändå spännande:) Vi har hållt på exakt ett år nu. Jag är också supernojig pga brist på symptom. Jag är ju iof sjukt sur och har lite mensvärk, men ingen järnsmak, onda bröst eller speciellt illamående....jag har också fått datum för Vul pga att jag är nojig, men mitt är redan nu på fredag! Tror inte det kommer att visa så mycket när sköterskan räknade att jag bara är i 4+4 eller nåt sånt. Men jag har fyllt högkostnadsskortet så det är bara att boka ny tid gratis om vi inte ser nåt. 18/3 är perfekt datum! Vilken vecka kommer du att vara i då?

Vi har inte glidit ifrån varandra pga produktionssex. När vi började med ivf skulle jag säga att vi kommit närmare varandra. Tyckte ni det var jobbigt med produktionssex?

När vi får göra vul kommer jag vara i v.8 (7+4) ca 1,5 vecka kvar, känns sååå långt borta!
  • RapidAngel
    Iskristall skrev 2016-03-08 21:00:57 följande:
    Vi har inte glidit ifrån varandra pga produktionssex. När vi började med ivf skulle jag säga att vi kommit närmare varandra. Tyckte ni det var jobbigt med produktionssex?

När vi får göra vul kommer jag vara i v.8 (7+4) ca 1,5 vecka kvar, känns sååå långt borta!
    Nej inte vi heller, men man var väl inte toppsugen veckan efter ÄL, haha. Nä vi har mest garvat åt det, att det ska va så sjukt svårt. Men! Vi kollade på Kärlekens Mirakel på SVT Öppet Arkiv, SÅÅÅÅ BRA! (när de håller sig till ämnet) och man inser hur svårt det är att det faktiskt blir nåt överhuvudtaget! Och vilken häftig process det är:)

Hahah! Ja! Tänk innan man hade nåt i magen, då var 1.5 v ingenting. NU är det en HALV evighet!!! Men snart är dagen här och du får se det lilla hjärtat! SÅÅÅ SPÄNNANDE!!!! Du MÅSTE rapportera! :) 
  • Vanilla ice queen

Någon mer som fått specifikt matsug än?
    Ligger hemma och fantiserar om jordgubbar, melon, ananas och Grany Smith äpplen och så är man hungrig och mår illa men inget annat än just det man är sugen på fungerar. Blir till att köpa frukt i morgon.

Åh gröna vindruvor

• Emmissara

Jag har fått en dinga på banan och juicen innocent med smak äpple och hallon

Vanilla ice queen skrev 2016-03-08 21:30:09 följande:

Ligger hemma och fantiserar om jordgubbar, melon, ananas och Grany Smith äpplen och så är man hungrig och mår illa men inget annat än just det man är sugen på fungerar. Blir till att köpa frukt i morgon.

Åh gröna vindruvor

• MaalinH

Åh gröna vindruvor

Ååh jah har fått dille på lakrits å gröna äpplen. Hatade gröna äpplen förr. Haha fett skumt. ????????
  • MaalinH
    Emmissara skrev 2016-03-08 19:05:36 följande:

aa, ja är alltid rädd när ja ska till toan, är livrädd att se om de har kommit blod. Har som dig värkar i tjejmagen, som då troligtvis är växtvärk. Men de kommer så plötsligt och sen går de över efter en stund så blir alltid orolig. haha det komiska är om jag inte har känt något på ett tag så blir ja orolig för de istället :P

Tjejer, vi väntar barn.. Inte missfall! Tänk positivt. :) hade mf i somras, livrädd för det igen, men försöker tänka positivt. De e barn vi väntar å inte missfall!
  • Bell13
    MaalinH skrev 2016-03-08 23:17:45 följande:
    Tjejer, vi väntar barn.. Inte missfall! Tänk positivt. :) hade mf i somras, livrädd för det igen, men försöker tänka positivt. De e barn vi väntar å inte missfall!
    Håller med dig om det även fast det ibland är svårt att oroa sig. Ska boka ett tidigt ul idag för det är min första milstolpe att se att hjärtat slår och att embryot är av normal storlek. Gud vad jag längtar efter det även fast det också är skrämmande.
  • idetenklabordetvackra

Hej ! Jag hoppar in här ,har i flera dagar kännt att denna gång är jag gravid men hållt mig till idag , och jodå ett + direkt ! Bf i november..är i v.5! får olika datum så vet inte vilken jah ska lita på.. 8 lr 11/11 vet inte riktigt eftersom min mens är oftast på 25 dagar.. jaja lyckliga är vi iaf ! Har försökt i 2 år nu , fick missfall 2013 och därefter en mola & barnförbud hela 2013..sen va jag pigg & återställd så vi fick försöka igen , men inget har hänt så vi hwr gjort en utredning under 2015 , visade inga fel på hos aå vi väntar på att höra ifrån större sjukhus för IVF. . Men ingen har ringt och nu kom detta väldigt oväntat !

Grattis till er andra oxå ska bli roligt att följas åt !

Ev får jag byta grupp senare för jag kmr med största sannolikhet få kejsarsnitt pga sjukdom :) om detta kmr gå vägen , men jag hoooppppaaaassss!

• Lilla Luna

Åh gröna vindruvor

Kalla köttbullar. Jag som inte ens gillar köpta köttbullar...
Svar på tråden BF november 2016