• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • RapidAngel
    Iskristall skrev 2016-03-08 11:34:22 följande:
    Hihi ingen fara alls!

Ja nu är vi i denna tråd, tänk va?! Jag började nog hänga som planerar barn under sommaren 2013. Då hade vi inte börjat aktivt, men sen har vi försökt. Gjort fertilitesutredning och gått vidare med ivf. Så nu äntligen, 2:a ivf försöket o återföringen verkar den sitta. Är dock som du orolig för att jag inte känner lika mycket symptom som andra verkar känna...18/3 är det dags för vul för att se så att det verkligen finns nåt som lever därinne!

Hur länge har ni försökt?
    Ja tänk...vilken resa ni har gjort! Stort! Tänk att det har fastnat nu! Har resan fört er närmare varandra? Produktionssex är ju inte superhett, men det är ju ändå spännande:) Vi har hållt på exakt ett år nu. Jag är också supernojig pga brist på symptom. Jag är ju iof sjukt sur och har lite mensvärk, men ingen järnsmak, onda bröst eller speciellt illamående....jag har också fått datum för Vul pga att jag är nojig, men mitt är redan nu på fredag! Tror inte det kommer att visa så mycket när sköterskan räknade att jag bara är i 4+4 eller nåt sånt. Men jag har fyllt högkostnadsskortet så det är bara att boka ny tid gratis om vi inte ser nåt. 18/3 är perfekt datum! Vilken vecka kommer du att vara i då?
  • RapidAngel
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 11:38:20 följande:
    Ja nu är vi här :) Och jag har sett knytet, 8 mm på rätt plats och med ett tickande hjärta! Det var riktigt häftigt att se hjärtat som slog. Och vilken lättnad. Hur det än går nu så vet jag att min kropp faktiskt kan bli gravid på rätt ställe vilket är en liten seger i sig själv. Så nu är det bara att ta det som det kommer :)

Ja, både vikt och rökning påverkar ju fertiliteten så visst kan det bero på det :) Jag höll också på att tempa ett tag men när jag fick bekräftat att mina cykler var rätt normala la jag ner det för det stressade mig bara. Kunde ligga på morgonen och vara nervös för att tempen skulle sjunka osv. Alla fungerar vi olika, läste om många här på fl som blev lugnare av att tempa.
    Åh va cooolt!!! Hur såg det ut?? Såg ni själva slagen?? 8mm! Wow! Vilken vecka och dag är du i exakt?? SUPERGRATTIS!!!<3
  • linolin

Är i v 5+5 idag och känner mig lite små yr och molvärk o ömma bröst. Fryser till o från. På eftermiddagen så värkte det rätt bra i magen vilken växtvärk man kan ha. Puh. Men inga blödningar.
    Ska göra ul i v 7+4 då hon på gyn tyckte att man kan se mycket mera då ,än i v 6. Så jag får snällt vänta lite till ???? hur mår ni andra tidigt i graviditeten?

• Emmissara
    linolin skrev 2016-03-08 18:33:31 följande:

Är i v 5+5 idag och känner mig lite små yr och molvärk o ömma bröst. Fryser till o från. På eftermiddagen så värkte det rätt bra i magen vilken växtvärk man kan ha. Puh. Men inga blödningar.
    Ska göra ul i v 7+4 då hon på gyn tyckte att man kan se mycket mera då ,än i v 6. Så jag får snällt vänta lite till ???? hur mår ni andra tidigt i graviditeten?

Jag har mått relativt bra, illamåendet har väl varit de jobbigaste men de har gått över så fort jag fått i mig lite mat, idag är de lite jobbigare med den, jag mår inte jätteilla men har en svag illamående känsla hela tiden även fast jag har ätit. Och nu för en stund sedan så blev jag jätteyr så jag har faktiskt redan gått o lagt mig för jag är rädd att jag svimmar om jag skulle gå någonstans. Är i v4+3 
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-08 18:33:31 följande:

Har börjat känna mig riktigt gravid idag. Illamående, humörsvängningar, kissar ofta samt har gråtit hela dagen för småsaker. Är i v 4+0 så jättetidigt ännu.
  • linolin

Skönt att fler har samma symtom. Alltid lika oroligt över missfall även om man inte kan påverka själv.

• Emmissara
    linolin skrev 2016-03-08 18:58:35 följande:

Skönt att fler har samma symtom. Alltid lika oroligt över missfall även om man inte kan påverka själv.

aa, ja är alltid rädd när ja ska till toan, är livrädd att se om de har kommit blod. Har som dig värkar i tjejmagen, som då troligtvis är växtvärk. Men de kommer så plötsligt och sen går de över efter en stund så blir alltid orolig. haha det komiska är om jag inte har känt något på ett tag så blir ja orolig för de istället :P
  • Skidbruden

Jag skickade ett pm til Anateresa i förrgår med mailadress för att komna till facebookgruppen. Har inte fått något svar på mitt meddelande så vet inte om det kommit fram.

Vill ju vara med.

• pandoraDiem
    RapidAngel skrev 2016-03-08 17:15:19 följande:

Åh va cooolt!!! Hur såg det ut?? Såg ni själva slagen?? 8mm! Wow! Vilken vecka och dag är du i exakt?? SUPERGRATTIS!!!<3

Tack! Ja, vi kunde se själva hjärtslagen som ett pulserande, så himla häftigt :) är i v6+1
  • RapidAngel
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 19:12:39 följande:
    Tack! Ja, vi kunde se själva hjärtslagen som ett pulserande, så himla häftigt :) är i v6+1
    Wow!!! Så coolt!!!!!
    Du ligger lite före mig så jag tror inte jag kommer se nåt, men då bokar jag ingen. Har jag betalat så jag har frikort ska jag köra på! Kan inte TÄNKA MIG HUR HÄFTIGT DET KOMMER BLI!! :)
    Har ni pratat namn än?
Svar på tråden BF november 2016