• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • essbee

Hej alla :)
    Jag ska till BM nu på torsdag... Har man möjlighet att göra en VUL redan nu? Har ni gjort/kommer göra det såhär tidigt? Jag är idag i vecka 5+6..

Man är ju nyfiken :)

• pandoraDiem
    Sajocawa skrev 2016-03-08 13:50:48 följande:

Hallå! Jag plussade svagt igårkväll och tog tre test till idag för att vara på säkra sidan, så nu vågar jag presentera mig här.
    Vi väntar syskon till vår 1,5-åring, vi ville egentligen ha väldigt tätt mellan barnen så började försöka när minstingen va 2-3 månader redan, men ägglossningen kom inte igång förrän jag slutade amma när dottern var 10 månader. Då blev jag däremot gravid på första försöket men MA upptäcktes i vecka 10, i oktober. Nu har vi försökt sen dess och äntligen tog det sig på fjärde försöket! Känns så overkligt, och jag hoppas att det kommer gå hela vägen den här gången!
    Juste, bf 16 november!

Grattis!!
  • pandoraDiem
    essbee skrev 2016-03-08 13:52:33 följande:

Hej alla :)
    Jag ska till BM nu på torsdag... Har man möjlighet att göra en VUL redan nu? Har ni gjort/kommer göra det såhär tidigt? Jag är idag i vecka 5+6..

Man är ju nyfiken :)

De flesta BM har inte utrusning för att göra vul tror jag och det är inte alla landsting som erbjuder vul kostnadsfritt om det inte är någon speciell omständighet. Men det finns nog en hel del privata kliniker dit du kan gå, fast då får du betala lite. Jag gjorde själv ett vul idag väldigt tidigt v6+1 och det gick att se fostret och hjärtljud. Var rätt orolig för att det skulle vara för tidigt att se något (hade läst runt en del och det verkade på gränsen, fast jag är ju ingen expert så vet egentligen inte) så om du inte känner att det är akut så vänta gärna något vecka så slipper du oroa dig om det inte går att se hjärtljud. Lycka till!
  • Norrlänning86

Åh grattis!! Nu längtar jag till mitt VUL och hoppas på samma resultat! :)

Så lite så <3 vet ju hur jobbigt det är med oron för utomkveds.

pandoraDiem skrev 2016-03-08 10:37:45 följande:

Det gick bra :) vi gick se ett 8 mm stort knyte i livmodern med ett tickande hjärta. Otroligt häftig upplevelse! Tack för omtanken :)

• pandoraDiem
    Norrlänning86 skrev 2016-03-08 14:40:58 följande:

Åh grattis!! Nu längtar jag till mitt VUL och hoppas på samma resultat! :)

Så lite så <3 vet ju hur jobbigt det är med oron för utomkveds.

Tack :) När ska du göra ditt vul? Kommer säkert att gå bra, kommer att hålla tummarna :)
  • Stardust2016

Jag kan inte heller skicka PM, vill ju gärna vara med i gruppen :(

En liten fråga till er som varit gravida förut.. Fortsätter brösten växa hela tiden. Jag har ganska små bröst egentligen men tycker de vuxit jättemycket redan (är bara vecka 5). Folk kommer ju snart börja undra om jag opererat brösten haha..

• Vanilla ice queen
    pandoraDiem skrev 2016-03-08 10:37:45 följande:
    Det gick bra :) vi gick se ett 8 mm stort knyte i livmodern med ett tickande hjärta. Otroligt häftig upplevelse! Tack för omtanken :)
    Åh vad härligt, grattis! Ska på vul på fredag och är sjukt nervös. Hoppas också på att få se ett hjärta.
  • Haarju

Plussade igår helt oväntat.

Sluta med p-plåster 29 januari.

Mens 1 feb.

Och plussa igår första gången (trots men s en vecka sen)

Kan de va så att ägglossning blivit förskjuten? :)

• pandoraDiem
    Vanilla ice queen skrev 2016-03-08 15:03:41 följande:
    Åh vad härligt, grattis! Ska på vul på fredag och är sjukt nervös. Hoppas också på att få se ett hjärta.
    Tack :) Var också jättenervös innan. Håller tummarna!
  • Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-03-08 13:50:48 följande:

Hallå! Jag plussade svagt igårkväll och tog tre test till idag för att vara på säkra sidan, så nu vågar jag presentera mig här.

Vi väntar syskon till vår 1,5-åring, vi ville egentligen ha väldigt tätt mellan barnen så började försöka när minstingen va 2-3 månader redan, men ägglossningen kom inte igång förrän jag slutade amma när dottern var 10 månader. Då blev jag däremot gravid på första försöket men MA upptäcktes i vecka 10, i oktober. Nu har vi försökt sen dess och äntligen tog det sig på fjärde försöket! Känns så overkligt, och jag hoppas att det kommer gå hela vägen den här gången!

Juste, bf 16 november!

Men kul att se en från temptråden här! Stort grattis vad roligt! Håller tummarna att allt går vägen nu!
Svar på tråden BF november 2016