• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • MaalinH
    Bell13 skrev 2016-03-09 05:52:43 följande:

Håller med dig om det även fast det ibland är svårt att oroa sig. Ska boka ett tidigt ul idag för det är min första milstolpe att se att hjärtat slår och att embryot är av normal storlek. Gud vad jag längtar efter det även fast det också är skrämmande.

Ååh lycka till, ska göra ul 20 april. Kommer va i vecka 10 då! hör gärna av dig hur de gått.
  • MaalinH
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-09 06:43:39 följande:

Hej ! Jag hoppar in här ,har i flera dagar kännt att denna gång är jag gravid men hållt mig till idag , och jodå ett + direkt ! Bf i november..är i v.5! får olika datum så vet inte vilken jah ska lita på.. 8 lr 11/11 vet inte riktigt eftersom min mens är oftast på 25 dagar.. jaja lyckliga är vi iaf ! Har försökt i 2 år nu , fick missfall 2013 och därefter en mola & barnförbud hela 2013..sen va jag pigg & återställd så vi fick försöka igen , men inget har hänt så vi hwr gjort en utredning under 2015 , visade inga fel på hos aå vi väntar på att höra ifrån större sjukhus för IVF. . Men ingen har ringt och nu kom detta väldigt oväntat !

Grattis till er andra oxå ska bli roligt att följas åt !

Ev får jag byta grupp senare för jag kmr med största sannolikhet få kejsarsnitt pga sjukdom :) om detta kmr gå vägen , men jag hoooppppaaaassss!

Stort grattis, klart de går vägen, man Får försöka se det positiva i det hela. Så kul. Jag har också bf 11 november! dock är det 1 vecka innan Min stora tös fyller 6 år. Haha!
  • linolin

Vaknade och känner mig sjukt ledsen o orolig. Gjorde ett digitalt fick 2-3 men går in i v 6+0 i morgon. Vet att ägget kan ha fäst senare men skulle ha blivit lugnare om det stod 3+. Spända bröst fortfarande och molvärk. Känner även lite i svanken o illamående men hur får man bort oron då jag fick två tidiga missfall i v 5+0 o 5+2.

• idetenklabordetvackra
    MaalinH skrev 2016-03-09 07:47:40 följande:
    Stort grattis, klart de går vägen, man Får försöka se det positiva i det hela. Så kul. Jag har också bf 11 november! dock är det 1 vecka innan Min stora tös fyller 6 år. Haha!
    TACK ! jag hoppas verkligen det  & försöker leva här och nu..
    så skönt att veta att kroppen fungerar även om de tar tid mellan + :D
    har några vänner som gjort ivf & det var ingen process jag såg fram emot för jag har sett hur de har kämpat och tyvärr inte lyckats ! kmr sakna kaffet, inser nu hur lite de där rekommenderade dl är haha men det är väl inget i världen att avstå för de här :)

oj va roligt, grattis ! de kanske prickar in samma dag, en vän fick sina samma datum, smidigt tkr pappan, tråkigt tkr barnen idag haha ;)
  • 8295

V.11 idag! Nu rullar jag ner till barnmorskan :) livrädd för nålar..

• Bell13
    linolin skrev 2016-03-09 07:54:00 följande:

Vaknade och känner mig sjukt ledsen o orolig. Gjorde ett digitalt fick 2-3 men går in i v 6+0 i morgon. Vet att ägget kan ha fäst senare men skulle ha blivit lugnare om det stod 3+. Spända bröst fortfarande och molvärk. Känner även lite i svanken o illamående men hur får man bort oron då jag fick två tidiga missfall i v 5+0 o 5+2.

Kan du inte ta ett till test om några dagar kanske får du rätt vecka då?
    Har tänkt att göra ett digitalt imorgon bara för att se om det visar rätt och gör det inte det så kommer jag också att bli sjukt orolig. Du har ju symptom och det är ju väldigt positivt.
  • linolin
    Bell13 skrev 2016-03-09 08:03:47 följande:
    Kan du inte ta ett till test om några dagar kanske får du rätt vecka då?
    Har tänkt att göra ett digitalt imorgon bara för att se om det visar rätt och gör det inte det så kommer jag också att bli sjukt orolig. Du har ju symptom och det är ju väldigt positivt.
    Ja ska göra ett till i helgen tack för svar. Ja symtom har jag.
  • lillaskräp
    8295 skrev 2016-03-09 08:03:20 följande:

V.11 idag! Nu rullar jag ner till barnmorskan :) livrädd för nålar..

Då är du beräknad i oktober va? Skönt att ha kommit lite längre :)
  • Stardust2016
    linolin skrev 2016-03-09 07:54:00 följande:

Läste i någon annan tråd om någon som inte fick 3+ förrän typ vecka 10. Den mäter ju hormonnivåerna och det är tydligen jätte individuellt hur mycket man har, så det kan hända att man ligger lågt och ligger under gränsen. Så säkert är det ingen fara!

Men jag förstår dig, jag är orolig exakt hela tiden. Så jäkla jobbigt. Kommer bli knäpp av det här :(
  • JLEL

Hej allihop. Här är en till som fått sitt första plus. Försökt i 8 månader, hade ett förmodat mf i nov förra året. . Känns fett nice. Men svårt att njuta när så mycket kan gå fel.

Inga cravings än. Men fick ju sluta snusa på momangen, så det är väl snuset jag saknar mest och längtar efter.

Men nu vill jag bara njuta, även om det går åt skogen! Mitt bf datum än så länge är 4 nov.

Svar på tråden BF november 2016