• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • JLEL
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-09 06:43:39 följande:

Hej ! Jag hoppar in här ,har i flera dagar kännt att denna gång är jag gravid men hållt mig till idag , och jodå ett + direkt ! Bf i november..är i v.5! får olika datum så vet inte vilken jah ska lita på.. 8 lr 11/11 vet inte riktigt eftersom min mens är oftast på 25 dagar.. jaja lyckliga är vi iaf ! Har försökt i 2 år nu , fick missfall 2013 och därefter en mola & barnförbud hela 2013..sen va jag pigg & återställd så vi fick försöka igen , men inget har hänt så vi hwr gjort en utredning under 2015 , visade inga fel på hos aå vi väntar på att höra ifrån större sjukhus för IVF. . Men ingen har ringt och nu kom detta väldigt oväntat !

Grattis till er andra oxå ska bli roligt att följas åt !

Ev får jag byta grupp senare för jag kmr med största sannolikhet få kejsarsnitt pga sjukdom :) om detta kmr gå vägen , men jag hoooppppaaaassss!

Grattis!!! Snyggt jobbat!
  • JLEL
    Belly skrev 2016-02-25 09:05:04 följande:

Nja min mage är inte svullen än, men när jag ätit mycket kan det spänna i magen. Mer än det gjorde förut alltså :)

Jag känner mig också svullen. Vill och vågar inte hålla in magen eller ha byxor som klämmer precis där pyret ska ligga o ha det bra. Är i v 6 men har känt så sen innan jag plussade. Rädd att skada den lilla.
  • idetenklabordetvackra
    JLEL skrev 2016-03-09 10:09:42 följande:

Hej allihop. Här är en till som fått sitt första plus. Försökt i 8 månader, hade ett förmodat mf i nov förra året. . Känns fett nice. Men svårt att njuta när så mycket kan gå fel.

Inga cravings än. Men fick ju sluta snusa på momangen, så det är väl snuset jag saknar mest och längtar efter.

Men nu vill jag bara njuta, även om det går åt skogen! Mitt bf datum än så länge är 4 nov.

grattis ! jag slutade helt i söndags men har de senaste mån trappat ner för ja ville sluta och låg på 2-4/dag..saknar snuset en aning ;) och kaffet haha
    vid en tidigare grav,som dock sluta i mf, fick ja köra nikotinfritt de första veckorna för att ha nått att göra med suget haha funkade då iaf
  • Vanilla ice queen
    Lilla Luna skrev 2016-03-09 11:31:25 följande:

Det liksom stramar till där nere ibland. Vad beror det på? Sjukt obehagligt. :o

Gissar att det är livmodern som växer och trycker upp tarmarna. Känner också en stramande dragande känsla stax ovanför blygdbenet.
  • Bell13
    Lilla Luna skrev 2016-03-09 11:31:25 följande:

Det liksom stramar till där nere ibland. Vad beror det på? Sjukt obehagligt. :o

Så känns det för mig med samt att det mullrar mycket i magen som om tarmarna får jobba febrilt
  • Emmissara

Kunde inte låta bli att ta ett test i morse (har typ 12 sånna här kvar) bara för att se hur stegringen har varit, fick ju gravid 2-3 på ett digitalt i söndags men tycker ändå detta är fashinerande

• Bell13

Köpte två st digitala idag. Ska ta det ena imorgon och hoppas det visar 2 till 3 v och det andra ska jag ta nästa vecka för då bör det ju stå 3+ kommer inte bli lugn annars. Det enda jag tänker på är att det inte ska utvecklas normalt. Bokade tid för ett tidigt ul idag, den 7 april får jag komma.

Emmissara skrev 2016-03-09 14:10:34 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett test i morse (har typ 12 sånna här kvar) bara för att se hur stegringen har varit, fick ju gravid 2-3 på ett digitalt i söndags men tycker ändå detta är fashinerande

• 8295
    lillaskräp skrev 2016-03-09 08:20:32 följande:

Då är du beräknad i oktober va? Skönt att ha kommit lite längre :)

Slutet av september faktiskt :) så som föstföderska vet jag ändå inte riktigt när det blir.
  • 8295
    Bell13 skrev 2016-03-09 14:41:15 följande:

Köpte två st digitala idag. Ska ta det ena imorgon och hoppas det visar 2 till 3 v och det andra ska jag ta nästa vecka för då bör det ju stå 3+ kommer inte bli lugn annars. Det enda jag tänker på är att det inte ska utvecklas normalt. Bokade tid för ett tidigt ul idag, den 7 april får jag komma.

Jag får gott vänta tills april jag med för ul, då är jag dock i v19-20.

Tänk positivt och stressa inte, det lär gå bara bra
Svar på tråden BF november 2016