• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Emmissara
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:20:58 följande:

Idag har jag för första gången fått ett positivt graviditetstest, så nu armbågar jag mig in i tråden jag med. :)

Jag och mannen har försökt i ungefär 3 år, och till sist blev det IVF. Vi gjorde vår första cykel i nov/dec men det tog inte, och nu för ett par veckor sedan en återföring av en fryst liten eskimå som tydligen bestämt sig för att flytta in på ett lite längre kontrakt. 

Har lite graviditetssymtom (lätt yrsel, lätt huvudvärk, lätt illamående, lite ömma bröst osv) men har en del mediciner i kroppen också så det är lite osäkert vad som är "på riktigt" och inte. Enligt mina beräkningar borde jag vara i v 4+4 idag, så det är relativt snart dags för ultraljudskoll så att allt står rätt till. 

Har varit öppen med vårt IVF:ande på jobbet och med vänner, och kommer nog vara öppen om graviditeten också, jobbar i en miljö där det liksom ändå märks eftersom det är vissa arbetsuppgifter man inte kan göra osv. Har redan "outat" mig idag för en kollega. Men strunt samma! 

För det mesta så känns det som om det är nån som har lurat mig bara, och att jag egentligen inte alls är gravid, men jag har ett CB digital som ligger i badrumsskåpet och skräpar så blir tvivlen för stora så testar jag en gång till. 

Vad roligt det är att äntligen, ÄNTLIGEN vara gravid! Tjoho!

ett STORT grattis!! och välkommen in hit,
    Jag är också i v4+4 haha :D
  • Sajocawa
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:20:58 följande:

Idag har jag för första gången fått ett positivt graviditetstest, så nu armbågar jag mig in i tråden jag med. :)

Jag och mannen har försökt i ungefär 3 år, och till sist blev det IVF. Vi gjorde vår första cykel i nov/dec men det tog inte, och nu för ett par veckor sedan en återföring av en fryst liten eskimå som tydligen bestämt sig för att flytta in på ett lite längre kontrakt. 

Har lite graviditetssymtom (lätt yrsel, lätt huvudvärk, lätt illamående, lite ömma bröst osv) men har en del mediciner i kroppen också så det är lite osäkert vad som är "på riktigt" och inte. Enligt mina beräkningar borde jag vara i v 4+4 idag, så det är relativt snart dags för ultraljudskoll så att allt står rätt till. 

Har varit öppen med vårt IVF:ande på jobbet och med vänner, och kommer nog vara öppen om graviditeten också, jobbar i en miljö där det liksom ändå märks eftersom det är vissa arbetsuppgifter man inte kan göra osv. Har redan "outat" mig idag för en kollega. Men strunt samma! 

För det mesta så känns det som om det är nån som har lurat mig bara, och att jag egentligen inte alls är gravid, men jag har ett CB digital som ligger i badrumsskåpet och skräpar så blir tvivlen för stora så testar jag en gång till. 

Vad roligt det är att äntligen, ÄNTLIGEN vara gravid! Tjoho!

Stort grattis! VÄL värt efter sån lång väntan!! :)
  • Emmissara
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:22:45 följande:
    Vad menar du hälsomässigt?
    Oftast får man inga ultraljud bara sådär av barnmorskan, man blir bara remitterad under speciella omständigheter.. :/
    Har kroniska smärtor i magen (nerv och muskelskada) sedan lite mer än 6 år tillbaka. Smärtornas centrum sitter över vid högra äggstocken/äggledaren, så vill kolla att embryot sitter på rätt ställe, för annars kan de rent ut sagt vara livsfarligt då jag eventuellt kan ta fel sort smärtor för mina "vanliga smärtor".
  • Sajocawa
    Emmissara skrev 2016-03-09 20:27:15 följande:
    Har kroniska smärtor i magen (nerv och muskelskada) sedan lite mer än 6 år tillbaka. Smärtornas centrum sitter över vid högra äggstocken/äggledaren, så vill kolla att embryot sitter på rätt ställe, för annars kan de rent ut sagt vara livsfarligt då jag eventuellt kan ta fel sort smärtor för mina "vanliga smärtor".
    Då förstår jag, hoppas allt är bra då men det är det säkert! :) Det borde du ju kunna kolla så tidigt som möjligt om du blir för orolig, även om hjärtat inte hunnit börja slå än så ser man ju i alla fall vart graviditeten sitter.. :)
  • Emmissara
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:51:08 följande:
    Då förstår jag, hoppas allt är bra då men det är det säkert! :) Det borde du ju kunna kolla så tidigt som möjligt om du blir för orolig, även om hjärtat inte hunnit börja slå än så ser man ju i alla fall vart graviditeten sitter.. :)
    aa, men jag väntar tills på måndag när jag kan prata med en bm face-to-face. Lättare att förmedla oron och även förklara problematiken. Om jag får högre smärtor så kommer jag absolut inte att chansa så kommer absolut att åka in till akuten för att kolla upp det, inte värt att chansa över en sån sak. 
  • irrbloss_83
    Emmissara skrev 2016-03-09 20:24:10 följande:
    ett STORT grattis!! och välkommen in hit,
    Jag är också i v4+4 haha :D
    Tack så mycket. Och vad roligt att vi är på samma dag! :)
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:24:15 följande:

Tack så mycket, det tycker vi också :)

Hur mår ni andra? Har ni några symtom att tala om? Det sägs ju att det ska vara tidigt men allt kan ju inte gärna vara hjärnspöken?
  • Emmissara
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:58:22 följande:
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:24:15 följande:

Hur mår ni andra? Har ni några symtom att tala om? Det sägs ju att det ska vara tidigt men allt kan ju inte gärna vara hjärnspöken?
    haha aa de är kul :) kopierar de symtomen ja skrivit tidigare idag "det värsta just nu är illamåendet och yrseln, har varit sängliggande idag. Som tur är så studerar jag på distans så jag kan lika gärna studera ifrån sängen när jag orkar. Jag har lite ömma bröst men jag har en underbar sport-bh från VS som gör att jag inte känner av de under dagarna, bara när jag tar av mig den på natten. "

så tror inte att dina symtom är hjärnspöken :D 
  • Sajocawa
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:58:22 följande:
    Sajocawa skrev 2016-03-09 20:24:15 följande:Stort grattis! VÄL värt efter sån lång väntan!! :)

Hade inte ett enda symptom på graviditet innan BIM, sen på BIM sa det bara Pang Boom extremt trött, hungrig konstant så det på riktigt gör ont i mig, och kissar en gång i timmen.. Men jag tackar och tar emot vilka symptom som helst, sist jag var gravid fick jag missfall i vecka 11 (uteblivet missfall) och anade kanske något innan då mina symptom (som redan innan var väldigt svaga) blev helt obefintliga. Jag kommer hoppa av lycka om jag kräks varje dag igenom den här graviditeten, bara som bevis på att rackaren därinne lever!
  • idetenklabordetvackra

Mitt är tröttheten , har den senaste veckan somnat på soffan kl 20.. inte direkt så normalt för mig , lite grinig med kort stubin haha.. min tunga har stuckit precis som jag har bränt mig , kanske inte ett gravsymptom men brukar inte ha så ???? mår bra på dagarna , har vaknat illamående de senaste 2 Nätter

Men överlag mår jag bra , ömma brösten men inget som är jobbigt än ! Jag är i slutet av v5 , lite osäker på dagarna då jag har kort cykel 25 dagar :) så får se va de säger när jah får komma dit !

Väntar samtal från min gynläkare idag för att se när vi ska kolla så allt är bra där inne pga molan jag fick senast, har blivit lovad extra koll & uppföljning så det inte slutar lika som sist !

• Bell13

Gjorde ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 v bör jag bli orolig? Ska vara ca 4+1 idag. Är 15 dagar efter ägglossning idag.

Svar på tråden BF november 2016