• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Bell13
    Mrs R skrev 2016-03-10 12:56:45 följande:
    Bell13 skrev 2016-03-10 12:20:43 följande:

Om det borde synas i v 7? Nej det gör det ju inte. Mitt första barn fick jag kula på magen i v 15

Jag tror du menade om graviditeten syns på ultraljud i vecka 7? För då bör du kunna se en liten böna med tickande hjärta.
    Haha jag som är lite korkad klart hon menade på ul fattade inte det
  • Kanelsnäckan

Jag har inte heller några symtom men det kommer. Om det molar lite imagen som det kan göra för mig innan och under mens är det antagligen livmodern som växer :) Att det inte syns är inget konstigt. Syntes knappt på mig i vecka 20 med första. & absolut inte med kläder på. Kram

angieelander skrev 2016-03-10 10:33:47 följande:

hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...

• Kanelsnäckan

Jag va lika dum.. Hjärnan är lite trött efter lunch :)

Bell13 skrev 2016-03-10 13:44:17 följande:

Haha jag som är lite korkad klart hon menade på ul fattade inte det

• Kanelsnäckan

Det är inte logiskt såklart men kan vara kul att se om det stämmer. 50% chans ju ;)

Lilla Luna skrev 2016-03-10 12:39:36 följande:

Så alla 23åringar som får barn samtidigt får samma kön? Typ. Känns lite ologiskt faktiskt.

• JLEL
    Emmissara skrev 2016-03-10 13:30:03 följande:
    har skickat pm till dig
    Kan inte svara :/ heter Plain Jane
    Saknar profilbild. Hunden som omslagsbild.
  • Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 14:00:46 följande:

Det är inte logiskt såklart men kan vara kul att se om det stämmer. 50% chans ju ;)

Har stämt på alla mina barn återstår att se om barn nr 4 blir en flicka som kalendern förutspår
  • Karolina83
    Alorac82 skrev 2016-03-10 07:44:45 följande:

Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
    Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.

hehe känner igen det där, jag har två killar sedan tidigare, och väntar nu tredje barnet går i vecka 7 imorgon och har än så länge samma symptom som med killarna, jag är verkligen värsta gottegrisen o har alltid med mig godis och choklad varje dag, men med båda killarna blev jag inte sugen på något sött och var alltid illamående efteråt, köttet var inte heller en utav favoriterna, blev sugen på nyttig mat o grönsaker. som jag aldrig brukar äta haha. Igår var jag på ica och stod o tittade länge på grönsaksavdelning och ville typ köpa massa av grejer, så jag gissar på en kille till.... även om jag så gärna ville ha en tjej. Har alltid drömt om att ha en syster men har bara en brorsa, sen ville jag gärna ha en dotter också ... men :) vi får se, men jag skulle verkligen bli överraskad om det visar sig vara en tjej därinne,hihih 
  • katarina86
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-10 12:37:59 följande:

Kom på att på lördag ska jag ha fest här , planerat sedan länge med mitt tjejgäng som sällan ses samtidigt..har lixom försvunnit helt efter +, de enda ja tänker på ;) hade aldrig räknat med att vara gravid eftersom de gått dåligt i över 2 år.. men jag vill inte avslöja något , även om det är mina vänner.. har ni något gott alkoholfritt vin ni druckit ? Ja e ganska ny på den avdelningen och kmr inte bli nått proffs heller men nu behöver ja nått så ja kan ta nått glas o låtsas som inget ???? kanske kan hitta nån flaska som inte skriker alkoholfritt på etikett så förhoppningsvis märker de inget. .kanske kan hälla över de i en tom vanlig flaska hahaha ni hör vilka stora problem jag dras med idag ???? hur ska ni göra ? Berättar ni nu lr sen ? Problemet är bara hur jag ska orka , somnar kl 20 & jag förmodar att då har festen börjat.. jag brukar vara den som är med längst när de är nått speciellt ????????

Jag har inga förslag på vin tyvärr, alkoholfri öl så gillar jag claushauler. Men de finns många alkoholfria goda. Gå till bolaget så hjälper de dig!

Dock är det viktigt att veta att alkoholfritt inte behöver innebära 0% utan kan ha upp till typ 2% eller något sådant. Så var noga med att förklara att du verkligen vill ha 0,0-procentigt.

Och sist men inte minst - stort grattis!
  • Emmissara
    JLEL skrev 2016-03-10 14:23:26 följande:
    Kan inte svara :/ heter Plain Jane
    Saknar profilbild. Hunden som omslagsbild.
    Finns jättemånga som heter de, och just nu har ja inte tid att gå igenom dom o försöka hitta rätt. Får se om ja hinner senare ikväll (har flera arbeten som ska in innan måndag)
  • JLEL
    Emmissara skrev 2016-03-10 14:55:00 följande:
    Finns jättemånga som heter de, och just nu har ja inte tid att gå igenom dom o försöka hitta rätt. Får se om ja hinner senare ikväll (har flera arbeten som ska in innan måndag)
    Om man söker på min mail så kommer bara jag upp :)
    Hoppas du får tid. Eller nån annan. Har skrivit till de som säger "skriv till mig" i över en veckas tid.
Svar på tråden BF november 2016