• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • angieelander
    Emmissara skrev 2016-03-10 10:35:03 följande:

skicka ett mail till mig med vad du heter på fb så lägger jag till dig tillfälligt som vän och lägger in dig i gruppen. (Kan inte skicka mail till dig) 

Hoppas att du inte har mf på g <3

kan inte skicka meddelande men heter Angelina Elander :)
  • Bell13
    angieelander skrev 2016-03-10 10:33:47 följande:
    hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...
    Om det borde synas i v 7? Nej det gör det ju inte. Mitt första barn fick jag kula på magen i v 15
  • idetenklabordetvackra

Kom på att på lördag ska jag ha fest här , planerat sedan länge med mitt tjejgäng som sällan ses samtidigt..har lixom försvunnit helt efter +, de enda ja tänker på ;) hade aldrig räknat med att vara gravid eftersom de gått dåligt i över 2 år.. men jag vill inte avslöja något , även om det är mina vänner.. har ni något gott alkoholfritt vin ni druckit ? Ja e ganska ny på den avdelningen och kmr inte bli nått proffs heller men nu behöver ja nått så ja kan ta nått glas o låtsas som inget ???? kanske kan hitta nån flaska som inte skriker alkoholfritt på etikett så förhoppningsvis märker de inget. .kanske kan hälla över de i en tom vanlig flaska hahaha ni hör vilka stora problem jag dras med idag ???? hur ska ni göra ? Berättar ni nu lr sen ? Problemet är bara hur jag ska orka , somnar kl 20 & jag förmodar att då har festen börjat.. jag brukar vara den som är med längst när de är nått speciellt ????????

• Lilla Luna

Så alla 23åringar som får barn samtidigt får samma kön? Typ. Känns lite ologiskt faktiskt.

Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 11:08:19 följande:

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

• Mrs R

hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...

Bell13 skrev 2016-03-10 12:20:43 följande:

Om det borde synas i v 7? Nej det gör det ju inte. Mitt första barn fick jag kula på magen i v 15

Jag tror du menade om graviditeten syns på ultraljud i vecka 7? För då bör du kunna se en liten böna med tickande hjärta.
  • Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 11:08:19 följande:

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

Kollade det förra gången och då sa den pojke och nu flicka ska ta reda på könet på det stora ultraljudet
  • irrbloss_83
    MaalinH skrev 2016-03-10 08:56:26 följande:

Jag med. Idag är jag på 4+5 :D

Vad roligt! Nu är vi 3 med exakt samma dag :)
    Stardust2016 skrev 2016-03-10 10:45:24 följande:

Välkommen och grattis! Jag är vecka 4+6 så sjukt nära :)

Håller med dig om känslan att det känns som att någon lurar en. Jag har också varit ganska öppen, men när jag berättar för någon känns det som att jag lurar dem också .. Så overklig känsla helt enkelt.

Tackar! Du är en dag före mig (oss) då.

Ja, verkligen. Men jag tänker vara glad ändå, som jag har längtat efter detta plus alltså!
  • RapidAngel
    Hej!! Jag är lika nojig som du! Har inga symptom, bara lite "tung i magen" och det gör mig också stressad. Jag bokade in mig för ett vul hos läkaren som förberedde oss för IVF och jag ska faktiskt dit imorgon!! Det är tidigt, alla räknar olika men enligt NC är jag i 5+4 imorgon. Vi kanske inte ser hjärtat men man borde kunna se själva "påsen":) boka privat du och bli av med lite noja:)
  • JLEL
    Emmissara skrev 2016-03-10 10:35:03 följande:
    skicka ett mail till mig med vad du heter på fb så lägger jag till dig tillfälligt som vän och lägger in dig i gruppen. (Kan inte skicka mail till dig) 

Hoppas att du inte har mf på g <3
    Jag har försökt komma med i gruppen 3 ggr nu :( skriver min mail här
    janelinne@outlook.com
Svar på tråden BF november 2016