• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • 90pettersson

Oj vad mycket ni alla har skrivit :D Har varit bortrest några dagar och inte haft tid att titta in här.

Hade ju köpt två nya cb digital för att få se 3+ men tog dom i fredags och söndags mitt på dagen och fick 2-3 på båda. Är i v 5+1 idag och har bestämt mig för att inte oroa mig ^^.

Först har jag trott att jag inte har några symtom men när jag tänker efter så har jag känt av: lite molvärk, svaaagt illamående på morgonen vissa dagar, extremt törstig, vaknat mitt i natten och behövt kissa dock inte varje natt och slutligen lite ömma bröstvårtor :)

• Emmissara
    JLEL skrev 2016-03-10 15:34:45 följande:
    Om man söker på min mail så kommer bara jag upp :)
    Hoppas du får tid. Eller nån annan. Har skrivit till de som säger "skriv till mig" i över en veckas tid.
    har skickat vänförfrågan
  • Sajocawa
    Emmissara skrev 2016-03-10 13:30:03 följande:
    har skickat pm till dig
    Får jag också vara med i fb-gruppen?
    Försökte skicka pm till dig men din sida är privat så går inte att skicka pm till dig :(
  • Sajocawa
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-10 12:37:59 följande:

Kom på att på lördag ska jag ha fest här , planerat sedan länge med mitt tjejgäng som sällan ses samtidigt..har lixom försvunnit helt efter +, de enda ja tänker på ;) hade aldrig räknat med att vara gravid eftersom de gått dåligt i över 2 år.. men jag vill inte avslöja något , även om det är mina vänner.. har ni något gott alkoholfritt vin ni druckit ? Ja e ganska ny på den avdelningen och kmr inte bli nått proffs heller men nu behöver ja nått så ja kan ta nått glas o låtsas som inget ???? kanske kan hitta nån flaska som inte skriker alkoholfritt på etikett så förhoppningsvis märker de inget. .kanske kan hälla över de i en tom vanlig flaska hahaha ni hör vilka stora problem jag dras med idag ???? hur ska ni göra ? Berättar ni nu lr sen ? Problemet är bara hur jag ska orka , somnar kl 20 & jag förmodar att då har festen börjat.. jag brukar vara den som är med längst när de är nått speciellt ????????

Arc-en-ciel är ett gott mousserande rosévin, drack jag massor av sommaren -14 när jag var gravid ;)
    Det både smakar och luktar som om det vore alkohol i dessutom så dina vänner bör nog inte bli misstänksamma om någon vill smaka ;)
  • Alorac82

Var nog lite trött idag på morgonen när jag skrev att jag är i v 7+0.... Jag går in i v 7 idag (eller imorgon) är alltså i v 6+0 idag :)
    Blev tvungen att berätta för chefen idag när hen ville prata om hösten. Jag sa att det är supertidigt och vad som helst kan hända. Hen blev glad att jag berättade så de kan planera redan nu. Och jag kände att det var skönt att berätta så är det gjort.

• Alorac82
    Karolina83 skrev 2016-03-10 14:45:00 följande:
    hehe känner igen det där, jag har två killar sedan tidigare, och väntar nu tredje barnet går i vecka 7 imorgon och har än så länge samma symptom som med killarna, jag är verkligen värsta gottegrisen o har alltid med mig godis och choklad varje dag, men med båda killarna blev jag inte sugen på något sött och var alltid illamående efteråt, köttet var inte heller en utav favoriterna, blev sugen på nyttig mat o grönsaker. som jag aldrig brukar äta haha. Igår var jag på ica och stod o tittade länge på grönsaksavdelning och ville typ köpa massa av grejer, så jag gissar på en kille till.... även om jag så gärna ville ha en tjej. Har alltid drömt om att ha en syster men har bara en brorsa, sen ville jag gärna ha en dotter också ... men :) vi får se, men jag skulle verkligen bli överraskad om det visar sig vara en tjej därinne,hihih 
    Hoppas lite på kille men naturligtvis blir vi glada med vilket som. Jag vill att vi tar reda på könet vid RUL men mannen tycker det är mer spännande med överraskning. Har ju några veckor (månader) på mig att få han att ändra sig.
  • Lilla Luna
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 11:08:19 följande:

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

Läskigt nog stämmer det på de vänner jag har som fått barn. :o
  • irrbloss_83
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 11:08:19 följande:

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

Jag är väl egentligen ganska skeptisk, men det kunde ju vara kul att gissa ändå. Däremot vet jag inte hur sjutton jag ska räkna, jag som har gjort IVF och sparat ägget i frysen 3 månader. Ska jag räkna att jag var 31 i november eller 32 i februari? :D
    I just mitt fall är båda de rutorna tjejer, men mer som princip. 
  • Bell13
    irrbloss_83 skrev 2016-03-11 07:10:36 följande:
    Jag är väl egentligen ganska skeptisk, men det kunde ju vara kul att gissa ändå. Däremot vet jag inte hur sjutton jag ska räkna, jag som har gjort IVF och sparat ägget i frysen 3 månader. Ska jag räkna att jag var 31 i november eller 32 i februari? :D
    I just mitt fall är båda de rutorna tjejer, men mer som princip. 
    31 år tror jag
  • Matl

Hej alla! Hoppas jag får vara med här Jag plussade idag (plussade även svagt igår och iförrgår men "riktigt" idag) och är alltså gravid med mitt 3:e barn som beräknas komma runt 19:e november om allt går vägen  Känns så overkligt att jag ska få gå igenom detta en gång till...det trodde jag aldrig då jag sagt att det inte blir fler, men sen träffade jag en ny kille och nu ska vi ha vårat första gemensamma då Vi är båda 30 år och jag har två flickor sen tidigare på 4 år och 7 år, och han har en flicka på 9 år. Känns underbart detta! Men är orolig för missfall men ska försöka att inte tänka på det... 

Svar på tråden BF november 2016