• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-11 20:25:39 följande:

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

Jag har haft missfall två gånger. Jag hanterar mina spöken genom att ta digitala test. Fick gravid 1 - 2 v i går och tar ett nästa vecka och då bör det stå 2 - 3 v och då blir jag lugn. Tempar flera ggr om dagen. Har bokat ett ul den 7 april och ser allt bra ut där tror jag på det oron finns i bakhuvudet hela tiden. Försöker tänka positivt men det går inte alltid. Vill gå över dessa första 12 v nu
  • Let it Rain

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Men åh vad kul! Jag har samma BF som du, fast jag plussade redan igår.
  • Hoppas84

Jag fick missfall 5/2 ganska tidigt...

Och blev gravid igen direkt plussade 6/3 1-2 känner tröttheten och ett difust illamånde men inte mer..... livrädd att d inte ska gå denna gång heller.....
  • FiaLottaPäronkvist
    Lurefix skrev 2016-03-11 20:39:53 följande:
    Tack för att du tog dig tiden att svara :)

Vad skönt att det släppta för dig och hoppas att du slipper det helt. Förhoppningsvis är det inget farligt men man blir ju så orolig. Tror jag har mer "symptom" på att något är fel än att jag är gravid :/
    Välkommen till den nojigaste tiden i ditt liv -- graviditeten ;)
  • vanjastina
    Bell13 skrev 2016-03-11 20:41:23 följande:
    Jag har haft missfall två gånger. Jag hanterar mina spöken genom att ta digitala test. Fick gravid 1 - 2 v i går och tar ett nästa vecka och då bör det stå 2 - 3 v och då blir jag lugn. Tempar flera ggr om dagen. Har bokat ett ul den 7 april och ser allt bra ut där tror jag på det oron finns i bakhuvudet hela tiden. Försöker tänka positivt men det går inte alltid. Vill gå över dessa första 12 v nu
    Tack för ditt svar. Beklagar dina missfall :( Kommer nog också testa med digitalt om några veckor om allt fortsätter som det ska, och kolla så att jag får "3+". Jag kände på mig att något inte stämde innan jag fick missfall, tog digitalt i v 5 och fick "2-3 veckor", sedan i v 7 stod det fortfarande "2-3". Och då visste jag direkt att det skulle gå åt helvete även om jag haft den känslan hela tiden, mest pga avsaknaden på symptom. Sen började jag blöda dagen efter. Har du bokat ul privat? Funderar också på att göra det.
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-11 20:47:04 följande:
    Men åh vad kul! Jag har samma BF som du, fast jag plussade redan igår.
    Kul att vi har samma datum :D Jag fick ett jättesvagt plus för tre dagar sedan men då trodde jag inte på det, idag var det starkare så nu har jag fattat att det är på riktigt :)
  • vanjastina
    Hoppas84 skrev 2016-03-11 21:16:21 följande:
    Jag fick missfall 5/2 ganska tidigt...

Och blev gravid igen direkt plussade 6/3 1-2 känner tröttheten och ett difust illamånde men inte mer..... livrädd att d inte ska gå denna gång heller.....
    Jag fick också missfall 5/2, och är precis som du livrädd nu.. Jag vet inte hur stor risken är att få två missfall på rad, jag hoppas den risken är superduperlåg..
  • Trasan87
    Matl skrev 2016-03-11 19:58:00 följande:
    Jo jag har för mig dom var ungefär lika...var snart 8 och 5 år sen jag var gravid med dom så minns inte allt Enda som var skillnaden var att jag hade mer foglossning och förvärkar med andra... så jag hoppas inte denna kommer bli ännu värre :-O Annars var dom ungefär likadana vad jag minns. Mådde kanske lite mer illa med andra oxå i början och spydde en gång, det gjorde jag aldrig med första

Jo jag mår lite illa jag med..speciellt nu efter middagen.. haha
    Okej vad jobbigt :/ oxå hört att foglossningen blir värre. Är det samma kön på barnen? Det verkar spela roll oxå det där med illamåendet.
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-11 21:45:25 följande:
    Kul att vi har samma datum :D Jag fick ett jättesvagt plus för tre dagar sedan men då trodde jag inte på det, idag var det starkare så nu har jag fattat att det är på riktigt :)
    Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång då! Detta blir mitt första barn och jag är snart 37 år, så det är väldigt efterlängtat. :D Hur gammal är du själv?
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 21:52:24 följande:

Okej vad jobbigt :/ oxå hört att foglossningen blir värre. Är det samma kön på barnen? Det verkar spela roll oxå det där med illamåendet.

Jag fick två tjejer Men graviditeterna var ju ändå ganska lika mer än att det märktes på kroppen att det var en andra graviditet just p.g.a förvärkar och foglossningen.. Så är lite orolig för denna gång faktiskt :-/ Men hoppas det blir lindrigt ändå! Har du en flicka eller pojke sen tidigare? Hade du en bra graviditet?
Svar på tråden BF november 2016