• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Trasan87
    Matl skrev 2016-03-11 19:02:30 följande:
    Tack Ja jag två barn sen innan...så detta är mitt tredje Du då? Jo jag har molvärk, ont brösten och speciellt det ena, trött och matt, kissnödig, lite yrsel. Själv då??
    Okej, ja jag har ett barn sedan innan. Tycker du att dina tidigare graviditeter har varit lika?
    Jag känner lite hugg och värk och ibland lite i brösten. Något illamående men vet inte om det är för att man förväntar sig det :P
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 19:46:23 följande:

Okej, ja jag har ett barn sedan innan. Tycker du att dina tidigare graviditeter har varit lika?

Jag känner lite hugg och värk och ibland lite i brösten. Något illamående men vet inte om det är för att man förväntar sig det :P

Jo jag har för mig dom var ungefär lika...var snart 8 och 5 år sen jag var gravid med dom så minns inte allt Enda som var skillnaden var att jag hade mer foglossning och förvärkar med andra... så jag hoppas inte denna kommer bli ännu värre :-O Annars var dom ungefär likadana vad jag minns. Mådde kanske lite mer illa med andra oxå i början och spydde en gång, det gjorde jag aldrig med första

Jo jag mår lite illa jag med..speciellt nu efter middagen.. haha
  • björkis123

Hallå allihopa, hänger gärna med er :) plussade igår, vårt första och oerhört spännande! Är i v 5 (4+3) och beräknat bf 15 Nov. Känns otroligt overkligt alltihop och är som alla andra orolig att det inte ska gå hela vägen. Har molvärk/tryck mot blåsan av och till dag och natt, kissnödig mest jämt och öm i brösten (även här mer i det ena). Lite huvudvärk och förvirrad (lite tankspridd tror jag, svårt att tänka på annat än bäbis). Men inga problem att äta eller illamående än iaf. Så roligt att följas åt, MOT november!! :):) tycker förresten också att tiden går i snigelfart, igår känns som en vecka sen och många tankar har hunnit snurra i huvudet. Hur tänker ni förresten om att berätta för släkt och vänner? När är väl frågan egentligen, så jobbigt när man inte kan prata med nån annan än killen då det är det enda man tänker på :) rent spontant tänkte jag vänta tills efter v12 med att berätta för någon förutom mina och killens föräldrar men hur tidigt lixom? Även fast jag vet att de blir överlyckliga så är det ju lite nervöst :) Ha det bäst!

• Matl
    björkis123 skrev 2016-03-11 19:59:56 följande:

Hallå allihopa, hänger gärna med er :) plussade igår, vårt första och oerhört spännande! Är i v 5 (4+3) och beräknat bf 15 Nov. Känns otroligt overkligt alltihop och är som alla andra orolig att det inte ska gå hela vägen. Har molvärk/tryck mot blåsan av och till dag och natt, kissnödig mest jämt och öm i brösten (även här mer i det ena). Lite huvudvärk och förvirrad (lite tankspridd tror jag, svårt att tänka på annat än bäbis). Men inga problem att äta eller illamående än iaf. Så roligt att följas åt, MOT november!! :):) tycker förresten också att tiden går i snigelfart, igår känns som en vecka sen och många tankar har hunnit snurra i huvudet. Hur tänker ni förresten om att berätta för släkt och vänner? När är väl frågan egentligen, så jobbigt när man inte kan prata med nån annan än killen då det är det enda man tänker på :) rent spontant tänkte jag vänta tills efter v12 med att berätta för någon förutom mina och killens föräldrar men hur tidigt lixom? Även fast jag vet att de blir överlyckliga så är det ju lite nervöst :) Ha det bäst!

Roligt att du hittat hit oxå Grattis igen Ja tankarna dom snurrar verkligen...helt normalt såhär i början haha. Vi kanske berättar för familjen om nån vecka när det känns rätt...och gå ut med det "officiellt" vecka 12 om allt går bra. Ja alltid nervöst att berätta för folk men det gör man ju när man tycker det känns rätt själv osv Kan vara skönt att ha några att prata med oxå i familjen t.ex!
  • björkis123
    Matl skrev 2016-03-11 20:06:46 följande:

Roligt att du hittat hit oxå Grattis igen Ja tankarna dom snurrar verkligen...helt normalt såhär i början haha. Vi kanske berättar för familjen om nån vecka när det känns rätt...och gå ut med det "officiellt" vecka 12 om allt går bra. Ja alltid nervöst att berätta för folk men det gör man ju när man tycker det känns rätt själv osv Kan vara skönt att ha några att prata med oxå i familjen t.ex!

Ja verkligen :) absolut och är ju rent plågsamt att inte säga nått ;) blir nog till att hitta på nått roligt sätt att säga det på nästa vecka till mamma och pappa iaf, då har jag någon som defenitivt bara kommer tänka på samma sak också :)
  • Matl
    björkis123 skrev 2016-03-11 20:13:18 följande:

Ja verkligen :) absolut och är ju rent plågsamt att inte säga nått ;) blir nog till att hitta på nått roligt sätt att säga det på nästa vecka till mamma och pappa iaf, då har jag någon som defenitivt bara kommer tänka på samma sak också :)

Hehe ja vad roligt!! Lycka till med berättandet när du ska göra det
  • idetenklabordetvackra

Tack för tipset. De får bära lr brista , hsr köpt nått rött vin som va alkoholfritt så får vi se , är inte direkt sugen på röjutsdoft ????????????????????

• FiaLottaPäronkvist
    Lurefix skrev 2016-03-11 19:28:05 följande:

Är det någon mer än mig som upplever strålningar i underlivet typ rakt upp svårt att förklara. Eller någon som kanske vet vad det jan bero på. Känns typ som när man har mens och det verkligen ilar till fast nu är det mer obehagligt än smärtsamt när det kommer..

Kände samma för ca 2 veckor sedan! Mycket obehaglig känsla som det knappt går sätta fingret på. Det gick över för mig, hoppas det släpper för dig också! Känns obehagligt men är helt normalt på alla sätt :)
  • vanjastina

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

• Lurefix
    FiaLottaPäronkvist skrev 2016-03-11 20:20:52 följande:

Kände samma för ca 2 veckor sedan! Mycket obehaglig känsla som det knappt går sätta fingret på. Det gick över för mig, hoppas det släpper för dig också! Känns obehagligt men är helt normalt på alla sätt :)

Tack för att du tog dig tiden att svara :)

Vad skönt att det släppta för dig och hoppas att du slipper det helt. Förhoppningsvis är det inget farligt men man blir ju så orolig. Tror jag har mer "symptom" på att något är fel än att jag är gravid :/
Svar på tråden BF november 2016