• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • MaalinH
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:58:22 följande:

Tack så mycket. Och vad roligt att vi är på samma dag! :)Tack så mycket, det tycker vi också :)

Hur mår ni andra? Har ni några symtom att tala om? Det sägs ju att det ska vara tidigt men allt kan ju inte gärna vara hjärnspöken?

Jag med. Idag är jag på 4+5 :D
  • MaalinH

Hej allesammans.. väntar mitt andra barn, hoppas de går vägen denna gång då jag fick mf i somras. Jag är idag på 4+5, bf 12 november. 1 vecka innan Min stora tös fyller. Haha!

Jag hörde att de ska finnas en fb grupp? Kan någon lägga till mig som vän på fb? Å sedan in mig i gruppen? :)

• Emmissara
    MaalinH skrev 2016-03-10 09:00:41 följande:

Hej allesammans.. väntar mitt andra barn, hoppas de går vägen denna gång då jag fick mf i somras. Jag är idag på 4+5, bf 12 november. 1 vecka innan Min stora tös fyller. Haha!

Jag hörde att de ska finnas en fb grupp? Kan någon lägga till mig som vän på fb? Å sedan in mig i gruppen? :)

är också på v4+5, på ena stället står de att jag har bf den 11 och på ett annat ställe står de den 12, men båda säger att jag är i v4+5, haha 

Jag kan lägga till dig, skickar pm
  • angieelander

hej har fortfarande inte blivit tillagd i FB-gruppen är på 4+6 idag och är ett vrak. inga symtom förutom ryggont vilket man läst är ett "tecken" för missfall.. ska ringa MVC och kolla om man ev kan betala för tidigt vul kommer bli galen annars.. är verkligen ett "stressmonster" stressad dygnet runt och kan knappt sova. hur är det med er?? kram

• MaalinH
    Emmissara skrev 2016-03-10 09:04:56 följande:

är också på v4+5, på ena stället står de att jag har bf den 11 och på ett annat ställe står de den 12, men båda säger att jag är i v4+5, haha 

Jag kan lägga till dig, skickar pm

Åh va kul! :) ja en app säger 11 november men dom andra 4 säger 12 ^^ hahah. Vi får la se va bm säger :)
  • Bell13
    angieelander skrev 2016-03-10 10:20:10 följande:

hej har fortfarande inte blivit tillagd i FB-gruppen är på 4+6 idag och är ett vrak. inga symtom förutom ryggont vilket man läst är ett "tecken" för missfall.. ska ringa MVC och kolla om man ev kan betala för tidigt vul kommer bli galen annars.. är verkligen ett "stressmonster" stressad dygnet runt och kan knappt sova. hur är det med er?? kram

Hej, det går ej att se nåt i princip så tidigt. Varför tror du att missfall är på gång
  • angieelander
    Bell13 skrev 2016-03-10 10:29:09 följande:

Hej, det går ej att se nåt i princip så tidigt. Varför tror du att missfall är på gång

hej jag vet inte känns bara så, orolig och har inte direkt några symtom, samt att jag känner mig precis som jag brukar innan mensen sätter igång.. känns bara som att nått är fel :( borde det inte synas kring vecka 7-8? har inskrivning 22/3 är i vecka 7 då...
  • Emmissara
    angieelander skrev 2016-03-10 10:20:10 följande:

skicka ett mail till mig med vad du heter på fb så lägger jag till dig tillfälligt som vän och lägger in dig i gruppen. (Kan inte skicka mail till dig) 

Hoppas att du inte har mf på g <3
  • Stardust2016
    irrbloss_83 skrev 2016-03-09 20:20:58 följande:

Idag har jag för första gången fått ett positivt graviditetstest, så nu armbågar jag mig in i tråden jag med. :)

Jag och mannen har försökt i ungefär 3 år, och till sist blev det IVF. Vi gjorde vår första cykel i nov/dec men det tog inte, och nu för ett par veckor sedan en återföring av en fryst liten eskimå som tydligen bestämt sig för att flytta in på ett lite längre kontrakt. 

Har lite graviditetssymtom (lätt yrsel, lätt huvudvärk, lätt illamående, lite ömma bröst osv) men har en del mediciner i kroppen också så det är lite osäkert vad som är "på riktigt" och inte. Enligt mina beräkningar borde jag vara i v 4+4 idag, så det är relativt snart dags för ultraljudskoll så att allt står rätt till. 

Har varit öppen med vårt IVF:ande på jobbet och med vänner, och kommer nog vara öppen om graviditeten också, jobbar i en miljö där det liksom ändå märks eftersom det är vissa arbetsuppgifter man inte kan göra osv. Har redan "outat" mig idag för en kollega. Men strunt samma! 

För det mesta så känns det som om det är nån som har lurat mig bara, och att jag egentligen inte alls är gravid, men jag har ett CB digital som ligger i badrumsskåpet och skräpar så blir tvivlen för stora så testar jag en gång till. 

Vad roligt det är att äntligen, ÄNTLIGEN vara gravid! Tjoho!

Välkommen och grattis! Jag är vecka 4+6 så sjukt nära :)
    Håller med dig om känslan att det känns som att någon lurar en. Jag har också varit ganska öppen, men när jag berättar för någon känns det som att jag lurar dem också .. Så overklig känsla helt enkelt.
  • Kanelsnäckan

Ni som har barn sedan innan, har ni då tittat vad "kinesiska almanackan" sagt att det blir för kön? Och har det stämt? Stämde på mig sist och stämt på två vänner. Enligt den blir det en pojke nu, SJÄLVKLART spelar kön ingen roll men vi kommer ta reda på vad det är då vi är nyfikna av oss. :) och blir såklart lika glada oavsett vad det blir, friskt är ju det viktigaste.

Man tar sin ålder när man blev gravid och månaden för befruktning så "säger den" pojke eller flicka.

Svar på tråden BF november 2016