• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Kanelsnäckan

I min förra graviditet sa det digitala gravid 1-2 när jag va på 4+0. Kanske vänta en vecka och ta ett nytt då? Kram

Bell13 skrev 2016-03-10 06:48:20 följande:

Gjorde ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 v bör jag bli orolig? Ska vara ca 4+1 idag. Är 15 dagar efter ägglossning idag.

• vainilla
    Bell13 skrev 2016-03-10 06:48:20 följande:

Gjorde ett digitalt test imorse som visade gravid 1-2 v bör jag bli orolig? Ska vara ca 4+1 idag. Är 15 dagar efter ägglossning idag.

Digitaltesten visar de veckor du faktiskt varit gravid. Sen lägger man ju till 2 då man räknar från sista mensen första dag :)
  • vainilla

Loggade in på familjeliv o på förstasidan så stod de om kejsarsnitt.

Fick en stor klump i magen så dottern föddes med Urakut kejsarsnitt. Planen är att försöka föda vaginalt denna gången men man vet ju aldrig.

• irrbloss_83

För mig verkar det här med symtom komma och gå, igår mådde jag illa på morgonen lite av och till men idag har jag inte känt nånting. Idag har jag bara lite lätt ömma bröst, men det är så lite att jag knappt hade reagerat över det om jag inte varit en småbesatt symtomletare.

Däremot är jag vrååååålhungrig, så nu blir det frukost, och det ordentligt!

• Bell13
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 06:58:18 följande:

I min förra graviditet sa det digitala gravid 1-2 när jag va på 4+0. Kanske vänta en vecka och ta ett nytt då? Kram

Tänkte göra så och om det inte hoppat till 2-3 bli orolig först då. Tack för svaret känner mig lite lugnare av det.
  • Lilla Luna

Lite mer hunger än vanligt, kan vakna hungrig liksom. Sen känner jag vissa dofter starkt. I några dagar nu har jag tyckt att sambon luktar mycket svett. Och han är noga med sin hygien. Annars mår jag jättebra. :)

• Alorac82

Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
    Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.

• Sajocawa
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-10 06:58:18 följande:

På äl+13 fick jag Inte gravid på digital, på äl+14 fick jag 1-2 veckor. Det handlar ju lite om när ägget fäst, och jag vet att mitt ägg fäste mycket senare den här gången än förra (då fick jag 1-2 veckor på äl+11).
    Du behöver inte oroa dig, det är ju därför dom garderar med att skriva 1-2, 2-3 veckor istället för att skriva exakt 1 vecka, 2 veckor eller 3 veckor för det blir för svårt att mäta så exakt..
  • Bell13
    Sajocawa skrev 2016-03-10 08:13:52 följande:
    På äl+13 fick jag Inte gravid på digital, på äl+14 fick jag 1-2 veckor. Det handlar ju lite om när ägget fäst, och jag vet att mitt ägg fäste mycket senare den här gången än förra (då fick jag 1-2 veckor på äl+11).
    Du behöver inte oroa dig, det är ju därför dom garderar med att skriva 1-2, 2-3 veckor istället för att skriva exakt 1 vecka, 2 veckor eller 3 veckor för det blir för svårt att mäta så exakt..
    Tack för ditt svar. Ska ta det lugnt och försöka att inte tänka på det mer nu
  • Emmissara
    Alorac82 skrev 2016-03-10 07:44:45 följande:

Hoppar in här också, den andra novembertråden jag har skrivit i verkar ha dött ut lite.
    Jag är v. 7+0 idag, alltid lite kul att byta vecka tycker jag. Det är tredje barnet och det blir en sladdis, våra tjejer är 9 och 11 i år. Än så länge har den här graviditeten varit väldigt annorlunda mot tjejernas. Då spydde jag hela tiden från v.4-de är födda och jag var bara sugen på pizza och godis och andra onyttigheter. Nu är jag bara sugen på grönsaker, bubbelvatten och pastasallad. Och mår bara illa om jag äter choklad eller grejar med kött. Hoppas det är ett bra tecken att det är annorlunda den här gången eftersom jag har haft svår havandeskapsförgiftning med tjejerna som ledde till lite olika komplikationer.

hmm du kanske väntar en pojke? av vad jag har hört så sägs de att om man är sugen på mycket frukt o grönsaker så är de större chans att det är en kille, om man är sugen på sötsaks så är de större chans att de är en tjej. Har testat detta på 3 kompisar och de har stämt på dom, jag är sugen på mycket grönsaker och juicer mm så jag gissar redan på att jag väntar en kille även fast jag bara är i v4+5, dock blir jag självklart glad av vad det än blir.
Svar på tråden BF november 2016