• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Bell13
    Matl skrev 2016-03-11 08:24:33 följande:

Hej alla! Hoppas jag får vara med här Jag plussade idag (plussade även svagt igår och iförrgår men "riktigt" idag) och är alltså gravid med mitt 3:e barn som beräknas komma runt 19:e november om allt går vägen  Känns så overkligt att jag ska få gå igenom detta en gång till...det trodde jag aldrig då jag sagt att det inte blir fler, men sen träffade jag en ny kille och nu ska vi ha vårat första gemensamma då Vi är båda 30 år och jag har två flickor sen tidigare på 4 år och 7 år, och han har en flicka på 9 år. Känns underbart detta! Men är orolig för missfall men ska försöka att inte tänka på det... 

Grattis och välkommen. Jag väntar mitt fjärde barn och är i v 5 4+2 idag så väldigt nytt. Hoppas det ska gå vägen för alla här lite oro har nog alla gravida
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-11 08:29:35 följande:
    Grattis och välkommen. Jag väntar mitt fjärde barn och är i v 5 4+2 idag så väldigt nytt. Hoppas det ska gå vägen för alla här lite oro har nog alla gravida
    Tack tack Och grattis till dig med!! Då är vi nästan lika i graviditeten.. jag går in i vecka 5 på söndag. Jo det är sant det med oron...man får hoppas allt går bra helt enkelt!
  • Pernilla pöna

Hej!

Tänkte om det var okej att hoppa in här.

fick ett plus här om dagen är i v5 (4+6) beräknad 11 november.

Min största oro är att få missfall hade ett i oktober då var jag i v 16 när det hände, har en stor oro för att det ska hända igen, men som sagt för väll försöka tänka positivt och inte tänka så mycket på det.

Har en 3 åring här hemma.

• Emmissara
    Pernilla pöna skrev 2016-03-11 09:26:31 följande:

Hej!

Tänkte om det var okej att hoppa in här.

fick ett plus här om dagen är i v5 (4+6) beräknad 11 november.

Min största oro är att få missfall hade ett i oktober då var jag i v 16 när det hände, har en stor oro för att det ska hända igen, men som sagt för väll försöka tänka positivt och inte tänka så mycket på det.

Har en 3 åring här hemma.

Grattis och välkommen hit, vi är på exakt samma dag med bf den 11 nov. 
    Har också en oro över missfall, hade ett tidigt för snart 2 år sedan och detta är första gången vi har fått ett plus sedan dess. 
  • Trasan87

Får väl hoppa in här jag med, fick ett plus imorse :) andra barnet, bf 19 nov!

• lillaskräp

Testade med CB digital igen idag 5+1 och fick 3+. Har så svårt att tro att det är någonting där inne bar eftersom jag inte har några känningar alls. När jag var gravid med sonen hade jag ordentlig molvärk och ömma bröst vid det här laget.

• Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 12:13:59 följande:

Får väl hoppa in här jag med, fick ett plus imorse :) andra barnet, bf 19 nov!

Grattis! Då har vi bf samma dag, plussade jag med imorse 
  • Iskristall
    lillaskräp skrev 2016-03-11 12:30:14 följande:

Testade med CB digital igen idag 5+1 och fick 3+. Har så svårt att tro att det är någonting där inne bar eftersom jag inte har några känningar alls. När jag var gravid med sonen hade jag ordentlig molvärk och ömma bröst vid det här laget.

Jag är på 6+4 idag och har inte heller några känningar alls. Jag har också väldigt svårt att tro att det växer nåt där inne!
  • Injon

Hallå, hur mår ni allihop?

Jag är i v 6+1 idag, och har senaste veckan varit helt under isen av illamående. Sover 21-08 varje natt också och är hur snurrig och klumpig som helst! Typ snubblar, tappar saker, försöker betala med tunnelbanekortet osv! Försöker samtidigt formulera mig lite akademiskt och förståeligt då jag pluggar, och det går ju lite sådär :P Äter helst kokt potatis, makaroner och piggelin, eller färdiga ostmackor från Pressbyrån. Vad får ni i er? :)

• Inezmaxmons

Herre Gud vad alla är aktiva här så jag hänger inte med ?? Jag är i vecka 5+2 i dag!

Jag har jätte svårt att äts frukost. Måste gå upp och sitta o sylta p en piggelin för att sedan kunna äta frukost 1 timme senare ????

Jag är inte alls sugen på någon mat, men äta måste man ju??

Svar på tråden BF november 2016