• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • vanjastina
    Let it Rain skrev 2016-03-11 22:49:53 följande:
    Jag håller tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång då! Detta blir mitt första barn och jag är snart 37 år, så det är väldigt efterlängtat. :D Hur gammal är du själv?
    Åh jag förstår att du längtar, det gör jag med ;D Jag är 25 år. Har du några symptom ännu?
  • Norrlänning86

Samma här! Bara ytterst lite illamående och halsbränna ibland.. Men annars känner jag inte så mycket.. Men är också sjukt trött på kvällarna.. Inte ovanligt att jag somnar vid 19 ;) men somnar jag så tidigt så vaknar jag mitt i natten och då är de lite klurigare att somna om. :p

irrbloss_83 skrev 2016-03-11 17:05:48 följande:

Jag mår fortfarande oförskämt bra faktiskt. Känner av lite småsymtom men inget som stör. Mådde lite illa för nån dag sen men det har jag inte känt varken igår eller idag. 

Lite lindrig halsbränna har jag och den klassiska gravidtröttheten - ligger i skrivande stund på soffan och försöker, försöker, försöker att inte somna. Maken tycker jag är tantigare än vanligt nu när jag vill gå och lägga mig kl 20 istället för mitt tidigare mycket mer spännande 21:30 :D

• Norrlänning86

Jag kan känna mig väldigt öm i underlivet som när jag har mens så det är lite obehagligt :(

Lurefix skrev 2016-03-11 19:28:05 följande:

Är det någon mer än mig som upplever strålningar i underlivet typ rakt upp svårt att förklara. Eller någon som kanske vet vad det jan bero på. Känns typ som när man har mens och det verkligen ilar till fast nu är det mer obehagligt än smärtsamt när det kommer..

• idetenklabordetvackra
    vanjastina skrev 2016-03-11 20:25:39 följande:

Hej tjejer! :)

Plussade "på riktigt" nu i eftermiddag, beräknad bf 21 november. Detta var första försöket efter missfallet, och samtidigt som jag såklart är jätteglad över att vara gravid igen så är jag livrädd för att få missfall den här gången med, så jag kan inte sluta tänka på det, att det kanske går åt helvete igen.. Tror inte jag kan sluta tänka så förrän jag får MASSA symptom (fick absolut inga innan mitt missfall i v 7 så anade att något var fel). Vid mina andra graviditeter har jag mått jättedåligt, kräkts massor från vecka 5-6, men hellre det känner jag nu. VET att man kan vara gravid utan symptom men då jag varit gravid flera ggr så vet jag att jag mår dåligt när det är en graviditet som "stannar" ;p

Ska ta och läsa ikapp hur ni andra mår i tråden senare! :D

Någon annan som är gravid efter missfall här? Hur handskas ni med hjärnspökena?

Jag fick missfall i v 12 för 3 år sedan , ha de stannat i v10.. sen hade vi gravförbud nästan 1 åt och nu 2 år eftet de fick vi äntligen ett + igen..är i v5, 4+5.. jag känner mig väldigt lugn , trodde ja skulle vara på helspänn men jag tänker att går de så går de och försöker vara här och nu ist för att leta tecken på att något skulle vara fel. .de negativa gör en inget gott..och eftet mitt förra missfall som var helt galet så tänker ja att de kmr gå bra men gör de inte det , så är de inte värre än sist för de kan inget vara.. men det är ju mina känslor.. slappna av & njut , vi kan inte påverka detta , tyvärr ! Grattis !!
  • Lilla Luna

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.
  • irrbloss_83
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.
    Superfint halsband, och vilket gulligt sätt att berätta på! Grattis till v8, här går vi idag in i v6. :)
  • vanjastina
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-12 06:17:31 följande:
    Jag fick missfall i v 12 för 3 år sedan , ha de stannat i v10.. sen hade vi gravförbud nästan 1 åt och nu 2 år eftet de fick vi äntligen ett + igen..är i v5, 4+5.. jag känner mig väldigt lugn , trodde ja skulle vara på helspänn men jag tänker att går de så går de och försöker vara här och nu ist för att leta tecken på att något skulle vara fel. .de negativa gör en inget gott..och eftet mitt förra missfall som var helt galet så tänker ja att de kmr gå bra men gör de inte det , så är de inte värre än sist för de kan inget vara.. men det är ju mina känslor.. slappna av & njut , vi kan inte påverka detta , tyvärr ! Grattis !!
    Du har såå rätt. Ska jaga bort negativa tankar hädanefter! Kram
  • vanjastina
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Gud vilket fint sätt att berätta på :D Jag skulle också vilja berätta för familjen i påsk, men kommer hålla det för mig själv några veckor till ändå då jag fick missfall sist.. Med dottern berättade jag för hela släkten på jul i vecka 5, då slog vi in babystrumpor och gav bort i paket ;)
  • Bell13
    vanjastina skrev 2016-03-11 21:43:50 följande:
    Tack för ditt svar. Beklagar dina missfall :( Kommer nog också testa med digitalt om några veckor om allt fortsätter som det ska, och kolla så att jag får "3+". Jag kände på mig att något inte stämde innan jag fick missfall, tog digitalt i v 5 och fick "2-3 veckor", sedan i v 7 stod det fortfarande "2-3". Och då visste jag direkt att det skulle gå åt helvete även om jag haft den känslan hela tiden, mest pga avsaknaden på symptom. Sen började jag blöda dagen efter. Har du bokat ul privat? Funderar också på att göra det.
    Vid mina missfall ändrade sig inte veckorna heller och jag fattade att det var nåt som inte stämde. När jag var 4+1 nu så tog jag ett digitalt som visade 1-2 v och jag tänker göra ett nytt nästa torsdag som bör visa 2-3 då blir jag lugnare.
    Har bokat ul hos ultraljudsbarnmorskorna. En fertilitetsläkare sa till mig att om en graviditet ser bra ut i v 8 dvs att fostret är av förväntad strl och att hjärtat slår så är det ovanligt att det blir missfall.
    Har ju tre barn och har t ex inte blödit med nåt av dem men däremot började missfallen med rosa flytningar så så länge jag inte blöder eller liknande så känner jag mig rätt lugn.
  • AG11

Hej!
    Jag plussa igår , bim+1.
    Har två barn som är 3 och 4år. Nu tänker vi oss en sista ????
    Är 4+2 idag.

Maj boooobs hööööört!

Svar på tråden BF november 2016