• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • irrbloss_83

Jag mår fortfarande oförskämt bra faktiskt. Känner av lite småsymtom men inget som stör. Mådde lite illa för nån dag sen men det har jag inte känt varken igår eller idag. 
    Lite lindrig halsbränna har jag och den klassiska gravidtröttheten - ligger i skrivande stund på soffan och försöker, försöker, försöker att inte somna. Maken tycker jag är tantigare än vanligt nu när jag vill gå och lägga mig kl 20 istället för mitt tidigare mycket mer spännande 21:30 :D

• linolin

Skrev ett inlagt i onsdags!
    När jag vaknade så kände jag på mig att nåt skulle ske och tyvärr så hade jag rätt. Fick mitt 3 missfall och igår kväll började det ordentligt. Sjukt less. Har haft tre st efter varann så nu blir det utredning på gyn på måndag. Alla i v 6.
    5+0 , 5+2 och nu 5+6. Är 36 år och fullt frisk och har två barn men skulle vilja njuta en sista gång. Så får se vad vul visar och vad de på gyn säger. Lycka till alla andra.

• monn

Hahaha! Igenkänningsfaktorn är hög! Mvh hon som gått och lagt sig kl 20 hela veckan

irrbloss_83 skrev 2016-03-11 17:05:48 följande:

Jag mår fortfarande oförskämt bra faktiskt. Känner av lite småsymtom men inget som stör. Mådde lite illa för nån dag sen men det har jag inte känt varken igår eller idag. 

Lite lindrig halsbränna har jag och den klassiska gravidtröttheten - ligger i skrivande stund på soffan och försöker, försöker, försöker att inte somna. Maken tycker jag är tantigare än vanligt nu när jag vill gå och lägga mig kl 20 istället för mitt tidigare mycket mer spännande 21:30 :D

• Iskristall
    linolin skrev 2016-03-11 17:26:18 följande:

När jag vaknade så kände jag på mig att nåt skulle ske och tyvärr så hade jag rätt. Fick mitt 3 missfall och igår kväll började det ordentligt. Sjukt less. Har haft tre st efter varann så nu blir det utredning på gyn på måndag. Alla i v 6.

5+0 , 5+2 och nu 5+6. Är 36 år och fullt frisk och har två barn men skulle vilja njuta en sista gång. Så får se vad vul visar och vad de på gyn säger. Lycka till alla andra.

Beklagar verkligen!
  • Bell13
    linolin skrev 2016-03-11 17:26:18 följande:

Jätteledsamt hoppas du blir gravid igen och får behålla det.
  • FiaLottaPäronkvist

Hänger på här också!
    Första barnet fastande på sjunde försöket!
    Är idag i v 7 (6+4) och mår oförskämt bra. Endast katastrofont i brösten, men det får jag bara stå ut med.
    Fick ett mindre tarmvred förra veckan som löste sig av sig själv (har en lång buk-historia med mycket ärrvävnad). Fick då VUL son visade en liten hinnsäck men ingen bebis. Var på VUL igår och då såg man det, en liten blob med ett tickande hjärta! Så glada!
    Känner mig för övrigt inte så väldans gravid, lite mer matsugen än vanligt och kanske lite tröttare. Beräknad 1 november!

• Trasan87
    Matl skrev 2016-03-11 12:32:43 följande:
    Grattis! Då har vi bf samma dag, plussade jag med imorse 
    Grattis vad kul :D har du fler barn? Några symptom?
  • Matl
    Trasan87 skrev 2016-03-11 18:43:21 följande:

Grattis vad kul :D har du fler barn? Några symptom?

Tack Ja jag två barn sen innan...så detta är mitt tredje Du då? Jo jag har molvärk, ont brösten och speciellt det ena, trött och matt, kissnödig, lite yrsel. Själv då??
  • Lurefix

Är det någon mer än mig som upplever strålningar i underlivet typ rakt upp svårt att förklara. Eller någon som kanske vet vad det jan bero på. Känns typ som när man har mens och det verkligen ilar till fast nu är det mer obehagligt än smärtsamt när det kommer..

• irrbloss_83
    Matl skrev 2016-03-11 19:02:30 följande:
    Tack Ja jag två barn sen innan...så detta är mitt tredje Du då? Jo jag har molvärk, ont brösten och speciellt det ena, trött och matt, kissnödig, lite yrsel. Själv då??
    Åh, det där med bara ena bröstet har jag också lite av och till. Höger bröst fattar galoppen, men vänster bröst är nog kusinen från landet... 
Svar på tråden BF november 2016