• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • AG11

De skulle inte vara med massa frågetecken i föregående. :)

• Tossen

Plussade i söndags med andra barnet! Hur kommer man med i FB-gruppen? :)

• 90pettersson

Vad äter ni för kosttillskott med folsyra?

Just nu äter jag multi kvinna från friggs men funderar på att köpa nått med bara folsyra :)

• MatildaLinnea91

Jag vill va med här och följa allas berättelser! Jag är enl senaste mens första dag beräknad till 1/11. Jag är 24 och det här är första barnet för mig och min sambo som är 25. Är idag i v 7 (6+3). Vi bestämde oss i slutet av januari för att vi ville skaffa barn. Men sen kom jag in mer i skolan och insåg hur mycket tid det tog och vi bestämde oss för att vänta. Men då låg det redan en liten klump i magen. Så jag får gå den här terminen och sen ta en liten paus i plugget.
    Har sen några dagar tillbaka börjat känna av illamående. Har klarat mig från att spy än så länge och jag hoppas det fortsätter så. Vi var nära på att berätta för blivande farmor och farfar i torsdags men ångrade oss i sista stund. Jag tycker det är mysigt att ha den här hemligheten tillsammans med min sambo och vill behålla det för oss själva ett tag till. Förutom illamående mår jag bra. Tröttare än vanligt men lyckas hålla mig vaken från morgon till kväll. Brösten är lite ömma. Särskilt på morgonen. I torsdags när det var kallt ute kändes det som att någon hade skurit av mina bröstvårtor! Haha. Nu längtar jag tills illamåendet förhoppningsvis avtar. En milstolpe intaget på denna långa fantastiska och skrämmande resa.

• Bell13
    90pettersson skrev 2016-03-12 08:13:42 följande:

Vad äter ni för kosttillskott med folsyra?

Just nu äter jag multi kvinna från friggs men funderar på att köpa nått med bara folsyra :)

Jag äter Apotekets folsyra och en vitamintablett för gravida samt en extra d-vitamin om dagen.
    Äter nötkött tre ggr i veckan för att få i mig mycket järn.
  • 90pettersson
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.

Åh vad fint! :)
  • Lurefix
    Norrlänning86 skrev 2016-03-12 05:45:22 följande:

Jag kan känna mig väldigt öm i underlivet som när jag har mens så det är lite obehagligt :(

Det är som sagt säkert inget farligt jag var så orolig igår så jag läste runt lite (sånt man inte ska göra när man är orolig) men såg en spekulation på att det kan vara nervsignaler från livmodern som växer och trycker därför på andra nerver (?) jag är mest orolig för MF då jag haft problem att bli gravid fick göra VUL nr 2 i veckan då såg man fostersäcken men från beräkningarna var jag mycket tidigare isf än vad jag trott och mitt HCG var lite väl lågt för att vara i v.5/6 så ska tillbaka och se igen om en vecka om det har växt eller om det är en avstannad graviditet, ber till gudarna att inget är fel :(

Jag hoppas ditt ömma går över snart!
  • Bell13
    Lilla Luna skrev 2016-03-12 07:44:18 följande:

Idag välkomnar vi v.8! Denna present på bilden ska mamma få i påsk. Halsbandet har jag gjort själv. På brickorna har jag stansat in "farmor" på ena (hon blev farmor i juli-15) och mormor på andra. Blir hennes andra barnbarn.

Så oerhört vackert så duktig du är.
  • Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-11 23:16:30 följande:
    Åh jag förstår att du längtar, det gör jag med ;D Jag är 25 år. Har du några symptom ännu?
    Nej, knappt några alls. Lite, lite molande känsla i magen, men det gör inte ont. Mkt gaser också, men det har jag även inför mens. Jag har tidigare varit gravid och gått till v.12 utan att ha symptom (gjorde abort). Blir ändå orolig för att jag knappt känner nåt.
  • Matl

Jag går oxå och känner efter med alla symptom och blir orolig så fort nått försvinner för en stund.. måste sluta vara så orolig. Man kan inte gå runt och nästan förvänta sig ett missfall...man bär ju på ett barn och inte ett missfall (intalar mig själv ) Men förstår er som varit med om det tidigare..att det måste vara svårt att släppa det Jag är jätteorolig även fast jag aldrig fått det.. men jag vill försöka njuta av detta istället då det är min sista graviditet. Kan inte tiden bara gå väldigt fort till vecka 12 så man kan slappna av!!

Svar på tråden BF november 2016