Matl skrev 2016-03-12 09:49:03 följande:
Ja eller hur, vi spolar fram tiden tycker jag!! Men tiden kommer nog gå fortare än man tror..
Nej precis man behöver faktiskt inte ha massa symptom heller. Alla är ju olika och symptomen kan ju komma och gå hela tiden. Vet att det var så med mina andra två oxå.. Haha ja vilken tur då att du hann upptäcka graviditeten i tid! Är detta ditt första barn?
Det blir mitt första, ja. :) Jag fyller 37 i år, så jag trodde väl att det skulle ta längre tid innan jag fick ett plus, men det tog sig på fjärde försöket för oss. Jag hade ändå inte så supergott om ägg när jag testade det, så det förvånar mig lite. Däremot har jag skött mig "exemplariskt" med kost, motion och hälsa, så det kanske påverkar något iaf.
Det jag oroar mig mest för nu är nog att graviditeten ska avstanna utan att jag upptäcker det eftersom jag knappt har några märkbara symptom. Symptomen är liksom på nivån "inbillar jag mig, eller har jag lite värmevallningar?", typ. Hade lite, lite molande "värk" (för kraftigt ord i sammanhanget, snarare en molande känsla) tidigare, men nu har den avtagit. Har dock BIM idag och mensen lyser ännu med sin frånvaro.