• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Iskristall

Grattis till nya plus!

Jag gjorde som flera av er planerar, tagit cb och följt med veckoindikatorn. Förra måndagen fick jag 3+ så skönt att se det resultatet! Nu ligger jag här illamående, det startade i helgen. Hade typ inga symptom och trodde jag skulle slippa illamåendet, men inte då urk

• Bell13
    monn skrev 2016-03-13 07:45:18 följande:

Samma här! Är det ert första barn? Vi har försökt i 2 år och sju månader, stod i kö för IVF, har så svårt att tro att detta är sant :)

Det här är mitt fjärde barn har två barn med en annan man och de är 14 och 10 år så träffade jag min nuvarande sambo och vi ville ha ett gemensamt men det blev inget. Vi började försöka i juli 2012 och kontaktade en ivfklinik i april 2013 för det inte blev något och pga min ålder då 38 år och skulle fylla 39. Vi gjorde fyra ivf och det blev två graviditeter som först slutade i ett ma och den andra blev missfall, båda hade avstannat i v 8.
    Vi gjorde vår sista ivf i juni 2014 och började då tänka på äggdonation. Sen kom inte min mens i juli och när den var 9 dagar sen gjorde jag ett test som visade gravid. Kändes som ett litet mirakel. Nu efter jul pratade vi om ett syskon och att försöka fram till sommaren. Jag blev gravid på andra försöket och är så oerhört glad.

Det är så oerhört jobbigt med alla dessa negativa tester det blivit genom åren och säkert för dig med. Det gäller att inte ge upp och fortsätta kämpa. Stort grattis om jag inte sagt det redan skönt att du slapp ivf för det kan vara oerhört tungt med alla dessa hormoner.
  • Matl

Smart det där att ta digitala test som ni gör för att lugna er själva att det går bra och går som det ska.. kanske man ska göra det själv I vilken vecka ska man ta då för att få 2-3 eller 3+ då?

• Bell13
    Matl skrev 2016-03-13 08:25:39 följande:

Smart det där att ta digitala test som ni gör för att lugna er själva att det går bra och går som det ska.. kanske man ska göra det själv I vilken vecka ska man ta då för att få 2-3 eller 3+ då?

I v 4+1 fick jag 1-2 och idag på 4+4 fick jag 2-3 och från v 5+1 ska man då få 3+ kan ju säkert diffa lite mer beroende på när ägget fäste. Det viktiga är ju att det ökar. Får du 1-2 och 10 dagar senare fortfarande har samma vecka är det nog läge att fundera lite.
  • Matl
    Bell13 skrev 2016-03-13 08:41:23 följande:

I v 4+1 fick jag 1-2 och idag på 4+4 fick jag 2-3 och från v 5+1 ska man då få 3+ kan ju säkert diffa lite mer beroende på när ägget fäste. Det viktiga är ju att det ökar. Får du 1-2 och 10 dagar senare fortfarande har samma vecka är det nog läge att fundera lite.

Okej tack för svar! Ska kanske köpa hem två test och prova för att lugna sig lite då.
  • monn

Tack!! Och grattis till er med :) härligt med en stor familj! Jag och min man är båda 30 år och detta är vårt första barn! det är oerhört kämpigt med de negativa testerna, därför kan jag inte riktigt sluta njuta av de positiva testerna nu, älskar att se tcå streck, känns liksom som en dröm :)

Bell13 skrev 2016-03-13 08:24:20 följande:

Det här är mitt fjärde barn har två barn med en annan man och de är 14 och 10 år så träffade jag min nuvarande sambo och vi ville ha ett gemensamt men det blev inget. Vi började försöka i juli 2012 och kontaktade en ivfklinik i april 2013 för det inte blev något och pga min ålder då 38 år och skulle fylla 39. Vi gjorde fyra ivf och det blev två graviditeter som först slutade i ett ma och den andra blev missfall, båda hade avstannat i v 8.

Vi gjorde vår sista ivf i juni 2014 och började då tänka på äggdonation. Sen kom inte min mens i juli och när den var 9 dagar sen gjorde jag ett test som visade gravid. Kändes som ett litet mirakel. Nu efter jul pratade vi om ett syskon och att försöka fram till sommaren. Jag blev gravid på andra försöket och är så oerhört glad.

Det är så oerhört jobbigt med alla dessa negativa tester det blivit genom åren och säkert för dig med. Det gäller att inte ge upp och fortsätta kämpa. Stort grattis om jag inte sagt det redan skönt att du slapp ivf för det kan vara oerhört tungt med alla dessa hormoner.

• irrbloss_83

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

• Bell13
    Matl skrev 2016-03-13 08:49:16 följande:
    Okej tack för svar! Ska kanske köpa hem två test och prova för att lugna sig lite då.
    Så gjorde jag men ska köpa ett till och ta om 1 v.
  • Let it Rain
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 09:27:13 följande:

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

Jag hade lika gärna kunnat skriva detta inlägg själv. Är själv i 4+0 idag, så det är iofs tidigt. Dock så har jag lyckats missa en oönskad graviditet tidigare eftersom jag inte hade symptom och gick ända till v 12 (gjorde abort).
  • Matl

Jag känner inte heller av mina symptom hela tiden...dom kommer och går liksom... man blir ju lite nojig och orolig imellanåt men försöker tänka positivt..

Svar på tråden BF november 2016