monn skrev 2016-03-13 07:45:18 följande:
Samma här! Är det ert första barn? Vi har försökt i 2 år och sju månader, stod i kö för IVF, har så svårt att tro att detta är sant :)
Det här är mitt fjärde barn

har två barn med en annan man och de är 14 och 10 år så träffade jag min nuvarande sambo och vi ville ha ett gemensamt men det blev inget. Vi började försöka i juli 2012 och kontaktade en ivfklinik i april 2013 för det inte blev något och pga min ålder då 38 år och skulle fylla 39. Vi gjorde fyra ivf och det blev två graviditeter som först slutade i ett ma och den andra blev missfall, båda hade avstannat i v 8.
Vi gjorde vår sista ivf i juni 2014 och började då tänka på äggdonation. Sen kom inte min mens i juli och när den var 9 dagar sen gjorde jag ett test som visade gravid. Kändes som ett litet mirakel. Nu efter jul pratade vi om ett syskon och att försöka fram till sommaren. Jag blev gravid på andra försöket och är så oerhört glad.
Det är så oerhört jobbigt med alla dessa negativa tester det blivit genom åren och säkert för dig med. Det gäller att inte ge upp och fortsätta kämpa. Stort grattis om jag inte sagt det redan

skönt att du slapp ivf för det kan vara oerhört tungt med alla dessa hormoner.