• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Trasan87
    vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:

Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Jag tränar också på gym ca 2 dagar i veckan och tänkte fortsätta så länge det går :) sen rider jag 1 dag i veckan men det blir nog inte lika länge denna gång!
  • kajsaa

Får man vara med? Plussade i veckan. Bf 13/11. Har en son född 2012. Skulle kommit 28/11 men kom ut i augusti istället, i vecka 25+0. Idag en pigg kille:) hoppas lille hen i magen stannar längre:)

Jag är 29 år och bor i Skåne!

• björkis123
    Bell13 skrev 2016-03-13 13:09:35 följande:

Jag är i v 5 4+4 enligt baby/gravidappen och 4+5 enligt natural cycles.

Illamående kommer och går här men det är så svagt så det är inte jobbigt än så länge.

Åh vad roligt, då är vi ju typ på samma. 4+5 idag för mig :)
  • björkis123

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Jag går med mina vovvar varje dag minst 5 km, sen har vi får och en hel del djur så blir ju automatiskt lite träning i vardagen. Har inte mkt tid att gå på gym eller pass men brukar försöka köra igenom hela kroppen hemma med lite enklare övningar. Tänker att träna är bra så länge det känns bra för kroppen och inte blir för tungt och att man äter bra :)
  • AG11

Jag går 8-10km på jobbet. Sen fortsätter det tills våra två barn lägger sig för natten. Brukar va slut på kvällen men ibland , iaf minst 1gång i veckan gå en kvällspromenad på 7km ungefär.

• monn

Välkommen och grattis!!! :) oj! Det var tidigt! Hoppas lillhrn stannar längre! har du några symptom?

kajsaa skrev 2016-03-13 13:24:49 följande:

Får man vara med? Plussade i veckan. Bf 13/11. Har en son född 2012. Skulle kommit 28/11 men kom ut i augusti istället, i vecka 25+0. Idag en pigg kille:) hoppas lille hen i magen stannar längre:)

Jag är 29 år och bor i Skåne!

• idetenklabordetvackra

Hej ! Jag tränar på gym 3 ggr i veckan , styrka lr gruppass , hade precis börjat med yoga igen när ja fick ett +.. hade tänkt fortsätta men när ja läste detta så kom jag ihåg allt prat om giftet som släpper osv så ja ska avstå from nu tills allt känns bra och vi klarat Dess 12 veckor förhoppningsvis! Promenerar minst 5 km me hundarna varje dag oxå & tänker fortsätta vara aktiv sp mycket jag kan , väger lite för mycket så tänker träna för att ha kontroll..och inte äta socker/för mycket kolhydrater , då mår jag dåligt och överäter. .
  • kajsaa
    monn skrev 2016-03-13 15:01:45 följande:

Välkommen och grattis!!! :) oj! Det var tidigt! Hoppas lillhrn stannar längre! har du några symptom?

Jag har superont i brösten. Och känner redan sv tröttheten. Vilket skrämmer mig lite... Jag hade rätt få negativa symtom när jag väntade Sigge men jag var såååååå trött. Fick ta ut 30 min extra lunch varje dag och sova... Men det släppte i vecka 13 som tur är:) själv då?
  • Trasan87

Finns det någon bf lista eller ska vi göra en? Så kan man hålla koll hur långt alla kommit :)

• Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-13 18:08:00 följande:

Finns det någon bf lista eller ska vi göra en? Så kan man hålla koll hur långt alla kommit :)

Går det att göra en och koppla till trådststarten så man hittar lätt
Svar på tråden BF november 2016