vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:
Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)
Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.
Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.
Hej ! Jag tränar på gym 3 ggr i veckan , styrka lr gruppass , hade precis börjat med yoga igen när ja fick ett +.. hade tänkt fortsätta men när ja läste detta så kom jag ihåg allt prat om giftet som släpper osv så ja ska avstå from nu tills allt känns bra och vi klarat Dess 12 veckor förhoppningsvis! Promenerar minst 5 km me hundarna varje dag oxå & tänker fortsätta vara aktiv sp mycket jag kan , väger lite för mycket så tänker träna för att ha kontroll..och inte äta socker/för mycket kolhydrater , då mår jag dåligt och överäter. .