• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Geléhallon89
    Trasan87 skrev 2016-03-12 21:00:03 följande:
    Hej var det inte vi som väntade barn tillsammans förra gången oxå? :) med Pergo?
    hej! jo det va de :D grattis!  jag får nog gå ur denna gruppen. blöder rosa nu och testet är svagare :(
    Vincent 080622
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 09:27:13 följande:

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

Misströsta inte Jag har inte haft några symptom alls knappt och beklagat mig för det. I fredags på 6+4 satte illamåendet igång. Har i stort sett mått illa sen dess, vet inte hur jag ska ta mig igenom jobbdagarna som kommer?! Symptom kan sätta igång när du minst anar det!
  • sagalo
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 09:27:13 följande:

Usch, känner mig orolig idag. Har så jäkla lite symtom att jag är rädd att nåt ska vara fel. Det enda jag egentligen känner är att jag är varmare än vanligt, men inget direkt illamående eller luktkänslighet. Brösten bara liiiiite ömma. 

Är i 5+1 idag så det är tidigt än förstås... Nån annan som inte heller har så mycket symtom?

Har inte heller några symptom, lite molvärk ibland bara. Med de andra barnen var ett av de första tecknen ömma bröst men känner noll av det än så länge. Därför hade jag så svårt att lita på att jag var gravid den här gången även om jag haft/har någon slags "känsla" av att något är annorlunda i kroppen. :)
  • irrbloss_83
    Let it Rain skrev 2016-03-13 09:34:17 följande:
    Jag hade lika gärna kunnat skriva detta inlägg själv. Är själv i 4+0 idag, så det är iofs tidigt. Dock så har jag lyckats missa en oönskad graviditet tidigare eftersom jag inte hade symptom och gick ända till v 12 (gjorde abort).
    Matl skrev 2016-03-13 09:40:56 följande:

Jag känner inte heller av mina symptom hela tiden...dom kommer och går liksom... man blir ju lite nojig och orolig imellanåt men försöker tänka positivt..

Iskristall skrev 2016-03-13 10:08:15 följande:
    Misströsta inte Jag har inte haft några symptom alls knappt och beklagat mig för det. I fredags på 6+4 satte illamåendet igång. Har i stort sett mått illa sen dess, vet inte hur jag ska ta mig igenom jobbdagarna som kommer?! Symptom kan sätta igång när du minst anar det!
    sagalo skrev 2016-03-13 10:09:08 följande:
    Har inte heller några symptom, lite molvärk ibland bara. Med de andra barnen var ett av de första tecknen ömma bröst men känner noll av det än så länge. Därför hade jag så svårt att lita på att jag var gravid den här gången även om jag haft/har någon slags "känsla" av att något är annorlunda i kroppen. :)
    Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra! Nu ska jag gå och distrahera mig genom att städa och byta sängkläder tror jag. Det är hemskt att vara sysslolös! 

• björkis123
    Bell13 skrev 2016-03-13 08:12:48 följande:

Här är en till. Vaknar på natten av att jag är kokhet och somnar ofta inte om på flera timmar. Är så oerhört kissnödig med. Illamående kommer och går och är värre vissa dagar. Känner lukter mer också, min sambo drack en öl igår och mådde så illa av lukten.

Åh det är så jobbigt men är glad att jag inte mår illa än iaf, kan inte vara kul. Vilken vecka är du i? :)
  • Let it Rain
    irrbloss_83 skrev 2016-03-13 10:12:11 följande:
    Matl skrev 2016-03-13 09:40:56 följande:

Jag känner inte heller av mina symptom hela tiden...dom kommer och går liksom... man blir ju lite nojig och orolig imellanåt men försöker tänka positivt..

sagalo skrev 2016-03-13 10:09:08 följande:Har inte heller några symptom, lite molvärk ibland bara. Med de andra barnen var ett av de första tecknen ömma bröst men känner noll av det än så länge. Därför hade jag så svårt att lita på att jag var gravid den här gången även om jag haft/har någon slags "känsla" av att något är annorlunda i kroppen. :)
    Tack tjejer, det var precis det jag behövde höra! Nu ska jag gå och distrahera mig genom att städa och byta sängkläder tror jag. Det är hemskt att vara sysslolös! 

Jag tänkte gå på ett pass pilates så att jag får fokusera på annat. Tyvärr kan jag inte ens prata med killen om det heller, för han vet inget än eftersom han är ute på resa och jag vägrar ge ett gravidbesked över telefon. :/
  • vanjastina

Tjejer, tränar ni något och hur tänker ni med träning genom er graviditet? :)

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

• Let it Rain
    vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:

Jag tränar tung styrketräning 3 ggr i veckan (1 pass med vikter på gymmet, 2 kettlebellpass), går en timmes powerwalk ca 5-6 ggr i veckan samt går på yoga. Fast yogan kommer jag att göra uppehåll med nu fram tills efter vecka 12 typ och börja med gravidyoga därefter. En av mina yogalärare sa nämligen att man ska undvika det under första trimestern pga att det frisätts gifter i kroppen när man utövar yogan (dvs renar kroppen) och därmed ska man låta bli det när barnet utvecklas som mest i början men vettefan om det är sant.. Tar inga risker efter mitt missfall hursom så låter bli det ett tag framöver som sagt.

Men styrketräning och powerwalks tänker jag köra på med :) Sen får man givetvis lyssna på kroppens signaler och ta det dag för dag tänker jag.

Jag promenerar dagligen, ca två timmar. Sedan har jag även tränat pilates/yoga 6 dagar/vecka. Vet dock inte hur jag ska göra med anledning av det du skrev...
  • irrbloss_83
    vanjastina skrev 2016-03-13 12:38:31 följande:

Jag har planer på att träna, men vågar inte riktigt ännu. Tänkte vänta till efter vårt VUL (ska göra ett om 3 veckor pga IVF-graviditet) och ser allt bra ut då så ska jag börja köra lätt styrka igen. 
    Kondition kommer det inte bli alls, för det har gett mig så vansinnigt ont i livmodern tidigare att det inte är värt risken. 

Fram tills VUL:et blir det promenader och lugn skidåkning med vovven.
  • Bell13
    björkis123 skrev 2016-03-13 11:00:20 följande:
    Åh det är så jobbigt men är glad att jag inte mår illa än iaf, kan inte vara kul. Vilken vecka är du i? :)
    Jag är i v 5 4+4 enligt baby/gravidappen och 4+5 enligt natural cycles.
    Illamående kommer och går här men det är så svagt så det är inte jobbigt än så länge.
Svar på tråden BF november 2016