• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • monn

Jag har ungefär samma!! Jätteömma bröst, mycket trött och börjar få molvärk... Men det är första barnet så har inget att jämföra med :)

kajsaa skrev 2016-03-13 17:14:45 följande:

Jag har superont i brösten. Och känner redan sv tröttheten. Vilket skrämmer mig lite... Jag hade rätt få negativa symtom när jag väntade Sigge men jag var såååååå trött. Fick ta ut 30 min extra lunch varje dag och sova... Men det släppte i vecka 13 som tur är:) själv då?

• Trasan87
    Bell13 skrev 2016-03-13 18:10:28 följande:
    Går det att göra en och koppla till trådststarten så man hittar lätt
    Det hade varit bra! Tror det går om trådskaparen lägger in det?
  • Stardust2016

Jag tränar hårt 4-5 gånger i veckan (typ crossfit) och tänker fortsätta med det så länge allt känns bra.
    Jag jobbar som personlig tränare och har gått flera gravid utbildningar. Så länge man mår bra och kroppen inte säger nåt annat kan man träna på som vanligt fram till ca vecka 20 (lite individuellt), efter det ska man börja anpassa träningen. Men i början kan träningen inte påverka graviditeten negativt, det där med yogan vet jag inget om, så det kanske är smart att lyssna på. Även kan det ju vara bra att undvika träningsformer som riskerar slag mot magen som boxning eller sporter med tacklingar, men det tror jag alla förstår :)

Däremot ändras ju blodvolymen väldigt tidigt och därför kan man uppleva att det är väldigt jobbigt att träna. Jag skulle kalla mig väldigt vältränad, men blir helt plötsligt super Flåsig av att springa upp för en trappa.

• irrbloss_83
    Stardust2016 skrev 2016-03-13 18:43:51 följande:

Jag tränar hårt 4-5 gånger i veckan (typ crossfit) och tänker fortsätta med det så länge allt känns bra.
    Jag jobbar som personlig tränare och har gått flera gravid utbildningar. Så länge man mår bra och kroppen inte säger nåt annat kan man träna på som vanligt fram till ca vecka 20 (lite individuellt), efter det ska man börja anpassa träningen. Men i början kan träningen inte påverka graviditeten negativt, det där med yogan vet jag inget om, så det kanske är smart att lyssna på. Även kan det ju vara bra att undvika träningsformer som riskerar slag mot magen som boxning eller sporter med tacklingar, men det tror jag alla förstår :)

Däremot ändras ju blodvolymen väldigt tidigt och därför kan man uppleva att det är väldigt jobbigt att träna. Jag skulle kalla mig väldigt vältränad, men blir helt plötsligt super Flåsig av att springa upp för en trappa.

Åhå! Det kanske är det där sista jag har märkt då... Vi var ute med hunden idag och jag tyckte det gick ovanligt tungt trots relativt lindrig ansträngning....

Oh well, det överlever man nog :)
  • idetenklabordetvackra

Haha känner igen dr där me flåset , brukar springs upp för backar med hundarna på promenader, efter jag + förra veckan så sprang jag upp som vanligt men de gick segt flåsa som ja sprungit 1 mil och blev blixt illamående så jag fick sätta mig i snön, hundarna undra va sjutton matte höll på me haha
  • björkis123

Det där sista förklarar också varför jag blev ovanligt flås av den vanliga promenaden . :)
  • Let it Rain
    björkis123 skrev 2016-03-13 20:49:56 följande:
    Det där sista förklarar också varför jag blev ovanligt flås av den vanliga promenaden . :)
    Samma här... Jag är van vid att promenera åtskilliga mil om dagen i raskt tempo, men nu låter jag som en flåsande tant. :p
  • Matl

Nån mer här som får som "yrselattacker" ibland? Typ som att det snurrar till lite och man blir yr och illamående.. Usch har fått det några gånger, senast nyss och nu mår jag illa.. Men är väl "bra" kanske att man har symptom..? :-P

• Let it Rain
    Matl skrev 2016-03-13 21:44:11 följande:

Nån mer här som får som "yrselattacker" ibland? Typ som att det snurrar till lite och man blir yr och illamående.. Usch har fått det några gånger, senast nyss och nu mår jag illa.. Men är väl "bra" kanske att man har symptom..? :-P

Jag byter gärna! Jag är snarare orolig pga bristen på symptom. Är jag verkligen gravid? :/
  • Matl
    Let it Rain skrev 2016-03-13 21:52:31 följande:

Jag byter gärna! Jag är snarare orolig pga bristen på symptom. Är jag verkligen gravid? :/

Förstår det...jag vill ha symptom på ett sätt men just detta med yrseln är så obehagligt.. klart du är gravid ändå! Du får njuta medans du mår bra
Svar på tråden BF november 2016