Stardust2016 skrev 2016-03-13 18:43:51 följande:
Jag tränar hårt 4-5 gånger i veckan (typ crossfit) och tänker fortsätta med det så länge allt känns bra.
Jag jobbar som personlig tränare och har gått flera gravid utbildningar. Så länge man mår bra och kroppen inte säger nåt annat kan man träna på som vanligt fram till ca vecka 20 (lite individuellt), efter det ska man börja anpassa träningen. Men i början kan träningen inte påverka graviditeten negativt, det där med yogan vet jag inget om, så det kanske är smart att lyssna på. Även kan det ju vara bra att undvika träningsformer som riskerar slag mot magen som boxning eller sporter med tacklingar, men det tror jag alla förstår :)
Däremot ändras ju blodvolymen väldigt tidigt och därför kan man uppleva att det är väldigt jobbigt att träna. Jag skulle kalla mig väldigt vältränad, men blir helt plötsligt super Flåsig av att springa upp för en trappa.
Haha känner igen dr där me flåset , brukar springs upp för backar med hundarna på promenader, efter jag + förra veckan så sprang jag upp som vanligt men de gick segt flåsa som ja sprungit 1 mil och blev blixt illamående så jag fick sätta mig i snön, hundarna undra va sjutton matte höll på me haha