• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Let it Rain
    Trasan87 skrev 2016-03-14 18:03:17 följande:
    Okej då kanske man ska ringa och boka en tid redan nu! Vilken vecka är du i då?
    Början på 5.
  • Trasan87
    Bell13 skrev 2016-03-14 18:07:25 följande:
    Gör de det i samband med inskrivning? Jag gör i v 9 fast ultraljudsbarnmorskorna
    Tror inte det om man inte frågar om det? Har dock inte hört talas om dem, så det kanske är annorlunda.
  • Kärlekövervinnerallt

Hej :)

Har inte hunnit läsa igenom tråden men hoppar gärna in här.

Går in i v 5 imorgon. Bf 21 november. Blir vårt första barn.

Skall på vul om 3 veckor :)

• Let it Rain
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 19:13:22 följande:

Hej :)

Har inte hunnit läsa igenom tråden men hoppar gärna in här.

Går in i v 5 imorgon. Bf 21 november. Blir vårt första barn.

Skall på vul om 3 veckor :)

Jag har samma datum gör BF som du! Blir även mitt första. :) Hur gammal är du och var bor du? Har ni försökt länge?
  • sagalo

Hörrni, folsyra! Käkade tabletter förra graviditeten, minns inte vilka. Är ju en djungel det där, men vet inte om det skiljer så mycket åt mellan märken och så. Tips? :)

• Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-14 18:44:08 följande:
    Tror inte det om man inte frågar om det? Har dock inte hört talas om dem, så det kanske är annorlunda.
    Ultraljudsbarnmorskorna är en privat enhet bara för ultraljud, jag går dit privat och betalar för mitt ultraljud.
  • idetenklabordetvackra

Vad äter ni för vitaminer ? Jag har ju ätit folsyra i flera år men undrar om jag ska byta till något annat nu med "allt i"

Hsr läst om några men vilken ska man välja ? Gravid ? Kvinna ?

Lr bara ta folsyra och fortsätta med varierad kost ,mycket fisk grönsaker & ren mat ? Har inte bokat samtal med barnmorska ännu men minns att förra gången var de mest en vägning och några häften man fick. .minns inte vad hon sa om vitaminer

• Let it Rain
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-14 20:19:30 följande:

Vad äter ni för vitaminer ? Jag har ju ätit folsyra i flera år men undrar om jag ska byta till något annat nu med "allt i"

Hsr läst om några men vilken ska man välja ? Gravid ? Kvinna ?

Lr bara ta folsyra och fortsätta med varierad kost ,mycket fisk grönsaker & ren mat ? Har inte bokat samtal med barnmorska ännu men minns att förra gången var de mest en vägning och några häften man fick. .minns inte vad hon sa om vitaminer

Jag äter Thorne Basic Prenatal samt MumOmega, blev rekommenderad dem eftersom de inte innehåller några tillsatser.
Svar på tråden BF november 2016